Gå til innhold

Mini-anmeldelse av den siste filmen du så


tjalla

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Edward Scissorhands (gjensyn)

På tide å legge seg nå, så jeg gjør dette kort. En av Burtons beste. Stemningen er fantastisk og filmen varmer. Den etterhvert så velkjente trioen Burton-Elfman-Depp fungerer fantastisk sammen i denne. Burtons fantasi i samspill med Elfmans nydelige musikk og Depps fantastiske rolletolkning skaper en minneverdig film.

 

8/10

Lenke til kommentar

Rear Window (1954)

 

Rear%20Window%20pic%202.jpg

 

Fotografen J.B. Jeffries er bundet til leiligheten sin med en brukket fot. For å fordrive tiden spionerer han på naboene.

 

Mitt andre møte med Hitchcock og jeg må si dette falt i smak. Flott regi sammen med dyktige skuespillere går sjeldent galt, og det gjør det jammen meg ikke her heller. Flott spenningskurve, som starter sånn smått, og det går egentlig langt uti filmen før det skjer noe, men som seer følger jeg spent med hele veien. Må si det er fint å få sett litt gamle klassikere, og se hvor så mange nye filmer henter inspirasjon og ideer fra (er ikke lenge siden jeg så Disturbia bl.a.).

 

Ender på samme karakter som jeg ga Psycho, men jeg vil si denne er bedre. En av hovedgrunnene til det, er at jeg synes denne filmen lider mindre av "gammelfilm-syndromet" (er vel egentlig nesten ikke-eksisterende her). I tillegg må det nevnes at Grace Kelly er (var) en knockout av dimensjoner. Nå har jeg Vertigo liggende klar og jeg gleder meg til å fortsette med å utforske den godeste Hitchcock. Karakteren blir en sterk:

 

8/10

 

 

The Chronicles of Narnia: Prince Caspian (2008)

 

Del to av eventyrene om Narnia. Peter, Susan, Edmund og Lucy returnerer til Narnia for nye eventyr.

 

Vet det er mange som har lagt Narnia filmene for hat, men si hva dere vil, jeg har sansen for de. Første filmen var svak på mange områder, men jeg ble da underholdt og sjarmert av eventyret likevel. Vote history sier at jeg ga den 6/10 da, noe jeg står for nå også. Del to av eventyret er blitt mer voksent og modent, noe jeg setter pris på.

 

Det er tydelig å se at regissøren henter mye inspirasjon fra Lord of the Rings, og mange kameraopptak er svært så pene å se på. Likevel er det ikke helt positivt at jeg får følelsen av å se på LOTR-light til tider. I tillegg klarer jeg ikke å bli helt komfortabel med snakkende dataanimerte mus. Det er likevel fin underholdning på en ellers så rolig søndag, og definitivt et par hakk bedre en The Lion, the Witch and the Wardrobe

 

7/10

Lenke til kommentar
The Abyss

 

Fjaste ubåtfilm. Teite karakterer. Teit plott. Stilige, spennede og ganske gripende scener til tider, men utover det er ikke filmen verdt noe særlig. Svakeste jeg har sett av Bay. 4/10

 

Hvorfor linker du Bay og The Abyss sammen? Filmen er det Cameron som har regissert.

 

Oi, hva faen. Mente å huske at det var Bay. Da beklager jeg for den feilen. My bad.

Lenke til kommentar

@Infenso: Edward Scissorhands er fantasi og stemning så det holder, elsker den! Isdansen er en av tidenes vakreste scener.

 

Må få sett Rear Window snart jeg også. Hadde planer om å se den i helga, men glemte rett og slett av den. Hitchcock er for meg et nærmest ukjent univers, men Psycho er en svært god film.

Lenke til kommentar
@Infenso: Edward Scissorhands er fantasi og stemning så det holder, elsker den! Isdansen er en av tidenes vakreste scener.

 

Må få sett Rear Window snart jeg også. Hadde planer om å se den i helga, men glemte rett og slett av den. Hitchcock er for meg et nærmest ukjent univers, men Psycho er en svært god film.

 

Jeg sier sikkert dette annenhver dag i de forskjellige filmtrådene, men "du har virkelig noe å glede deg til!"

Lenke til kommentar
Saw IV (2007)

 

Hmm. Dette var faktisk ikke så aller verst - dersom man velger å oversè noen enorme plotthull, samt en noe skrantende logikk. Milevis bedre enn den forrige installasjonen, men ikke like god som de to første filmene. 6/10

 

Helt enig. De to første var konge :D De to siste likte jeg ikke i det hele tatt, for å være ærlig.

Lenke til kommentar
Saw IV (2007)

 

Hmm. Dette var faktisk ikke så aller verst - dersom man velger å oversè noen enorme plotthull, samt en noe skrantende logikk. Milevis bedre enn den forrige installasjonen, men ikke like god som de to første filmene. 6/10

 

Helt enig. De to første var konge :D De to siste likte jeg ikke i det hele tatt, for å være ærlig.

 

De to siste? Du ignorerer altså Saw V? Eller?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-D7I5Gr2
Saw IV (2007)

 

Hmm. Dette var faktisk ikke så aller verst - dersom man velger å oversè noen enorme plotthull, samt en noe skrantende logikk. Milevis bedre enn den forrige installasjonen, men ikke like god som de to første filmene. 6/10

 

Helt enig. De to første var konge :D De to siste likte jeg ikke i det hele tatt, for å være ærlig.

 

De to siste? Du ignorerer altså Saw V? Eller?

Evt at han ikke har sett Saw V enda. ;)

Logisk igrunn.

Lenke til kommentar
Full Metal Jacket

 

Den var en veldig annerledes krigsfilm. Jeg kan trygt si den gjorde inntrykk, visse scener tenker jeg enda på. Men denne viser mer hvordan soldatene reagerer, hvordan de takler det og hvordan de lever osv.

Vet ikke helt karakter, men tror det blir noe mellom 7-9.

 

Hvis du er mer interessert i en krigsfilm hvor det fokuseres mest på hvordan soldatene reagerer og hvordan dette påvirker livet deres senere, anbefaler jeg på det sterkeste The Deer Hunter

Lenke til kommentar
Hvis du er mer interessert i en krigsfilm hvor det fokuseres mest på hvordan soldatene reagerer og hvordan dette påvirker livet deres senere, anbefaler jeg på det sterkeste The Deer Hunter

Morsomt at du skulle nevne den, har den faktisk liggende. Men får aldri tid, det og sette seg ned med to og en halv time må alltid planlegges. Sitter alltid på broderen sitt rom. Men skal se den snarest :)

Lenke til kommentar
Saw IV (2007)

 

Hmm. Dette var faktisk ikke så aller verst - dersom man velger å oversè noen enorme plotthull, samt en noe skrantende logikk. Milevis bedre enn den forrige installasjonen, men ikke like god som de to første filmene. 6/10

 

Helt enig. De to første var konge :D De to siste likte jeg ikke i det hele tatt, for å være ærlig.

 

De to siste? Du ignorerer altså Saw V? Eller?

Evt at han ikke har sett Saw V enda. ;)

Logisk igrunn.

 

Har sett den, jeg...

Lenke til kommentar
Tror faktisk den varer i ... tre timer? Bak på mitt cover står det 3t. 2min.

 

Den varer i tre timer, ja. Det er for en eller annen grunn skrevet feil på mitt cover. Det samme er det på Shoot 'Em Up, der står to timer... Irriterende at det blir gjort slike slurvete feil.

Endret av Infenso
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...