Gå til innhold

Mini-anmeldelse av den siste filmen du så


tjalla

Anbefalte innlegg

Siste filmen jeg så:

 

200px-Babys_day_out_poster.jpg

 

Alene på by'n.

Originaltittel: Baby's day out

Litt gammel, men alltid like morsom :D

 

Handling: En rik familie bestemmer seg for å få babyen deres; Baby Bink (tvillingene Adam Robert og Jacob Joseph), fotografert og offentliggjort. De ringer en ny fotograf, som angivelig skal ha tatt fantastiske bilder av babyen til noen venner. Samtidig har tre kidnappere ved navn Edgar Mauser - "Eddie" (Joe Mantegna), Norbert LeBlaw -"Norby" (Joe Pantoliano) og Victor Riley - "Veeko" (Brian Haley) bestemt seg for å få kloa i en eller annen rikmannsbaby og cashe inn løsepenger. De setter fotografen ut av spill og går inn i rollen som baby-fotograf team.

Uvitende om hva som skal skje hilser familien de tre velkommen i huset og gjør seg klar for det store øyeblikket. Mens moren Lorraine Cotwell (Lara Flynn Boyle) og hushjelpen Gilbertine (Cynthia Nixon) er på badet og gjør seg klar, stikker de tre av med Baby Bink og tar han med seg hjem. Lite vet de om hvilke konsekvenser som venter dem av å ha en aktiv liten sprellemann av en baby som kidnappingsprosjekt.

Endret av The_Unforgiven
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+9817324

Legend of the Lost aka Timbuctu 2/6

 

Huff...bare en masse trasking gjennom ørkenen , ikkeno plott whatsoever...og så sier de Mortal Kombat 2 er en dårlig film....vel denne er ikke langt unna , farlig nær kalkun dette her !

Lenke til kommentar

Harvey

En hjertevarm historie om Elwood og hans 6,5 fot høye usynlige kaninvenn. Filmen tar opp forhold mennekser i mellom, og hvordan de behandler hverandre. Det blir noe ekte og realistisk over det hele. Samtalene og misforståelsene som oppstår skaper flere humoristiske øyeblikk. James Stewart glitrer i rollen som den snille og omtenksomme Elwood. Dette er så vidt jeg vet mitt første møte med Stewart, og jeg kan godt si at jeg er sulten på flere filmer med denne karen på rollelisten.

 

Harvey er en humoristisk og sjarmerende opplevelse som man absolutt bør få med seg.

8/10

 

harvey.jpg

Lenke til kommentar

The Duellists

 

Jeg må si jeg liker denne filmen veldig godt.

Fordig natur, fine farger. det gikk vist langt til verks for å få riktige uniformer og det merkes.

Keith Carradine stor spiller, og er en skuespiller jeg liker, han har jo også gjort seg bemerket i snere tid på div. optrender på tv. Harvey Keitel gjør jo aldri en dårlig job.

Scotts første film er også en av hans bedre, den vil jo aldri nå opp til Alien og Gladiator, men er vel kanskje en av de beste første forsøks filmene, Scotts skal vist sies å være fan av den tiden, og jeg håper han en gang lager en av sine storslagene filmer om en av slagene fra den tiden.

 

7.5/10

 

PS. her er noen figurer som skal forestille 7th hussar, samme regiment som Harvey Keitel er fra i filmen, viste faktisk ikke det når jeg malte dem

post-34516-1226855609_thumb.jpg

Lenke til kommentar

The Deer Hunter

 

post-93608-1226857263_thumb.jpg

 

Se på det bildet. Se en gang til. Awesome.

 

The Deer Hunter er en svært god vietnamfilm som reiser viktige spørsmål og illustrerer krigens psyke veldig godt. Vanskelig å si noe negativt om denne. Robert De Niro viser nye høyder, og Christopher Walken i storform. Fullstappet av herlige scener og stort skuespill.

 

8.5/10

Endret av Speik
Lenke til kommentar
Første møte bare? Da har du virkelig mange gode filmer i fremtiden. Får ikke snakke om alle hitchcock filmene han spiller i.

 

Ord tatt ut av min munn!

 

Stewart er favorittskuespilleren min og Hitchcock er favorittreggisøren min.

 

Samma her. Stewart er en skremmende god skuespiller. Samme gjelder Hitchcock, både som skuespiller og regissør. Okey kanskje ikke så mye skuespiller da, selv om han har cameo i de fleste filmene sine.

Lenke til kommentar

Det er ikke lenge siden jeg så denne filmen, men siden jeg ikke helt visste hva jeg syntes når jeg så den, så bestemte jeg meg for å se den på nytt. Faen så bra den er.

 

There Will Be Blood

 

There_Will_Be_Blood_122914b.jpg

 

Leverte mye bedre enn første gang. Jeg er imponert nå. Musikken er fantastisk. Det er også kameraføringen, skuespillet, historien, dialogen og spesielt lyden. Alt i filmen er egentlig bra, det er ingenting som er dårlig. Fantastisk, fantastisk film. Jeg innrømmer nå at denne er bedre enn No Country For Old Men. Oi, skrev jeg egentlig det? Jeg DIGGET jo NCFOM. Ja, det sier kanskje litt om hva jeg synes om denne nå da. Wow. Applaus.

 

9 / 10

Lenke til kommentar

Taken (2008)

 

Tenkte meg at Otth's store hatfilm kunne være en passende dagen derpå-film, og det er litt artig å se gode gamle Liam Neeson gjøre masse agent-ting og få bad-guys ut av veien. Det er utvilsomt noe veldig Jack Bauer-sk over fyren.

 

I starten kjøper jeg det hele som lettbeint underholdning, men jeg merker gradvis at interessen for å følge med videre svinner hen i takt med skapernes totale manglende vilje på å lage noe litt annerledes enn den jevne actionthriller. Taken er uten tvil en film gulpet opp etter en altfor velkjent oppskrift, og da blir det ikke spesielt artig å se på.

 

post-133624-1226870256.gif

Endret av DoktorBacon
Lenke til kommentar

The Lord of the Rings: The Motion Picture Trilogy Extended Edition

 

Jeg regner med at alle har sett Ringenes Herre trilogien, så det meste har sikkert blitt sagt før. Filmene er fantastiske, et mesterverk fra begynnelse til slutt, på alle punkter. Alt, bilde, lyd, musikk, skuespill og manus er perfekt, og de 11 timene det tok å se filmene har vært en strålende opplevelse. For de som ikke har sett Ringenes Herre, eller har planer om å se de igjen, vil jeg anbefale dere å se exstended utgavene. :)

10/10

Endret av Kontorstol
Lenke til kommentar

V For Vendetta (gjensyn)

 

e3af429d-9bf6-db94-e8d7-90595c052ace-V!!!.jpg

 

Remember, remember the 5th of November. The gunpowder, treason, and plot. I know of no reason why the gunpowder treason should ever be forgot.

 

Da jeg så denne i 2005 på en knøttliten hotel-TV uten tekst og minimalt med volum, skjønte jeg ikke en dritt og syntes bare filmen var forvirrende. Det var på høy tid med et gjensyn, og fy helvete så glad jeg er for akkurat den avgjørelsen. Søndager er som regel double feature, og det skulle mye til for å toppe Deer Hunter, men V For Vendetta er et stykke filmpoesi.

 

Filmens temaer bergtok meg så det sang, dialogen er legendarisk, de beste replikkene jeg noen sinne har hørt. Skjønnheten i språket, retorikken, alt er herlig. Filmen er visuell, den er spennende, den er viktig og stor. V For Vendetta handler om det viktigste som finnes her på jorden: individualitet og frihet. Evnen til å kvitte seg med frykten og stå samlet mot undertrykkerne. Alt dette pakket inn i en super-awesome setting, med hovedpersonen V som den absolutt mest interessante og kule filmkarakteren ever. Natalie Portman er uhyre talentfull, og søt. Jeg ble overveldet av denne filmen. Hvis dette er en superheltfilm (den er jo tross alt basert på en DC-comic) så kan The Dark Knight ta seg en 5-pakk sjokoladeboller på Statoil. Og det er faens gode boller.

 

9.5/10

Endret av Speik
Lenke til kommentar

Haha, jeg rewatcha akkurat V på blu-ray og skulle til å skrive anmeldelse, men det meste har jo blitt sagt. Nydelig film.

 

Shining

 

Ett mesterverk. Sykt skremmende, ekkelt og nervepirrende. Stappa med mindfucks og alt mulig faenskap for å kødde til hue mitt mest mulig.

Filmen lever litt for mye på Jack Nicholsons skuespillerprestasjon ( som forøvrig er en av tidenes beste) og lydeffektene, til at jeg kan gi den full pott. Derfor gjenstår karakteren ett sted like under tieren, men jeg er usikker på hvor.

 

V for Vendetta [blu-Ray]

 

Se Speiks anmeldelse over. Jeg mener akkurat det samme som han! 9,5/10

 

The Abyss

 

Fjaste ubåtfilm. Teite karakterer. Teit plott. Stilige, spennede og ganske gripende scener til tider, men utover det er ikke filmen verdt noe særlig. Svakeste jeg har sett av Bay. 4/10

 

Gummo

 

En film uten plott. En haug med whitetrash, tilbakestående og rare mennesker klemt sammen i ett stykke snodig film. Det er sjarmerende, rørende og vakkert. Jeg synes det var en utrolig fin film, som traff meg rett i hjertet og hjernen. 9/10

 

 

From Russia With Love:

Goldfinger:

Thunderball:

Bond-filmer har en ganske fin standard mellom 6-8 på tierskalaen. Fine filmer stort sett alltid og det funker.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...