Gå til innhold

Mini-anmeldelse av den siste filmen du så


tjalla

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

The Strangers (2008)

Startet lovende, men ble bare teitere og teitere. Enorme hull i plottet og en håpløs avslutning gjør at dette ble en lettforglemmelig affære. 4/10

 

The Gozu (2003)

Takashi Miike bærer frem David Cronenbergs barn. Denne filmen gir ingen mening, men det er ikke så farlig. Den skal i ha et stort pluss for en sinnsvak avslutning, samt bruken av ordet fortryllende i beskrivelsen av det mannlige genitalia. 6.5/10

Lenke til kommentar
21 likte jeg veldig godt, den kom akkurat med på min top 100 på 100. plass :!:

 

Når det gjelder Death Proof syntes jeg den var over middels, men langt unna de andre Tarantino-filmene jeg har sett. Og Cyph, du må hive deg over Reservoir Dogs snart!

 

Ai ai! Embarassing! Skal se den asap.

Endret av CypheroN
Lenke til kommentar

Jeg så nettopp Offeret av Andrei Tarkovsky. Filmen er på to og en halv time, jeg kjedet meg ikke, det var ikke tid til kjedsomhet; til tross for de lange tagningene. Jeg må ærlig innrømme at jeg sikkert ikke forsto halvparten av filmen, men det hadde jeg heller ikke ventet, i og med at jeg kjenner litt til Tarkovsky fra før. Men jeg følte at jeg måtte skrive noe om filmen. Den rørte meg virkelig. Jeg må nok se den igjen. Det blir bare tull for meg å gi karakter. Jeg vet ikke om de små skjelvingene som går igjennom kroppen min er på grunn av filmen eller fordi det er småkjølig i rommet; jeg tror det er en kombinasjon. Jeg har en del tenking å gjøre nå.

Lenke til kommentar

Har litt dårlig tid, så jeg gjør dette relativt kort.

 

Tonari no Totoro

Et veldig sjarmerende eventyr fortalt gjennom nydelig og livlig animasjon. Historien er relativt simpel, men filmen klarer likevel å engasjere og underholde. Enkelte ting i filmen blir litt for barnslig for min smak, men dette er jo tross alt en familiefilm.

En fantastisk rørende film som man absolutt bør få med seg.

 

7,8/10

 

Majo no takkyûbin

Også denne er veldig søt og sjarmerende. Animasjonen er like vakker som i Tonari no Totoro, men historien i denne ble litt mer uinteressant for min del.

 

7/10

 

Gleder meg til å se mer av Hayao Miyazaki.

Lenke til kommentar

Alien 3 (The Assembly Cut)

 

Tredje runde med Ripley vs Xenomorphs, og det er trist å meddele at serien ikke lenger er skummel. Og det er nok en av grunnene til at folk nevner Alien og Aliens med stor glede, mens 3'ern (og 4'ern) stort sett blir forbigått i stillhet. Jeg liker riktignok fengselssettingen, men ellers er historien bare dum, actionscenene middelmådige og skrekken helt fraværende. Og karakterene, som stort sett består av sjelløse innsatte, bryr man seg heller ikke en døyt om. Den eneste personen med litt potensiale blir faktisk tatt av dage ganske så tidlig, så man mister interessen ganske tidlig.

 

Helt klart Finchers svakeste, men nå har jeg lest om masse rot i produksjonen og innspillingen så jeg får vel skylde på karene i dress istedet.

 

post-133624-1226766189.gif

Endret av DoktorBacon
Lenke til kommentar

liker ikke nr. 3 den er bedre enn nr. 4 men den henger liksom ikke på greip.

 

nr.1 er beste, det er også den filmen jeg syns er mest skummel, meget god film både som horror og thriller, nesten alt takket være Scott.

 

nr. 2 er en action film, men beholder noe av horror elimentene som gjør at filmen for en veldig fin blanding.

 

nr.3 er bare litt rar, en alien gjør så mye skade når nr. 2 viser at de faktisk ikke er så badass som den virket i nr 1. men så i nr 3 er den pluttselig kjempe badass og tåler mye mer enn den ville gjort i nr 2.

 

 

hele det med at den faktisk overlever å havne i flytende bly og dør først når den blir avkjølt er bare teit og ødlegger mye av filmen

 

 

nr. 4 blir ødelangt av den baby alien som tydligvis er ondere enn vanlige aliens

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...