LaViva Skrevet 13. november 2008 Rapporter Del Skrevet 13. november 2008 The Dark Knight 9.3/10 En av de beste filmene jeg har sett! Var en opplevelse å se på kino. Likte Heath Ledger som Jokeren. "Let’s put a smile on that face!" & "Why so serious" Herlig! Lenke til kommentar
Solaar Skrevet 13. november 2008 Rapporter Del Skrevet 13. november 2008 Takk for et veldig spennende tips Magnusbe. Den skal definitivt sjekkes ut. Lenke til kommentar
Coffey Skrevet 13. november 2008 Rapporter Del Skrevet 13. november 2008 The Dark Knight 9.3/10En av de beste filmene jeg har sett! Var en opplevelse å se på kino. Likte Heath Ledger som Jokeren. "Let’s put a smile on that face!" & "Why so serious" Herlig! Når vi er inne på sitatene; var jeg den eneste som ble litt ... skuffet over øyeblikkene The Joker faktisk sier de? Jeg trodde de ville bli litt mer ... episke. Lenke til kommentar
magnusbe Skrevet 13. november 2008 Rapporter Del Skrevet 13. november 2008 Takk for et veldig spennende tips Magnusbe. Den skal definitivt sjekkes ut. Det bør du gjera. Men det er ingen "feel good"-film, altså. Lenke til kommentar
LaViva Skrevet 13. november 2008 Rapporter Del Skrevet 13. november 2008 The Dark Knight 9.3/10En av de beste filmene jeg har sett! Var en opplevelse å se på kino. Likte Heath Ledger som Jokeren. "Let’s put a smile on that face!" & "Why so serious" Herlig! Når vi er inne på sitatene; var jeg den eneste som ble litt ... skuffet over øyeblikkene The Joker faktisk sier de? Jeg trodde de ville bli litt mer ... episke. Litt sånn både og her egentlig, smattinga gjorde replikkene geniale. Men jaa... Lenke til kommentar
CypheroN Skrevet 13. november 2008 Rapporter Del Skrevet 13. november 2008 Idi I Smotri skal jeg også sjekke ut. Ser veldig bra ut. Lenke til kommentar
AvidGamer Skrevet 13. november 2008 Rapporter Del Skrevet 13. november 2008 (endret) Garden Party (2008) Dette var festelig! Filmen er nok lav kvalitets film med tanke på skuespilling/lyd/filming og har en følelse av å være en student film...men bra er den! Den handler egenlig ikke om noe konkret, bortsett fra at vi følger en menge personer igjennom en situasjon i livet. Det er dialiog og personene som er hovedfokus her. Humor er det også en del av. Å si at filmen hander om Sex, Drugs and Rock n Roll vil egentlig dekke det meste...ikke misforstå dette er ikke en film som "Rock star" o.l. Vi har en hjemløs gutt som har en drøm å være i et band, en eiendoms megler som er litt på kanten, ei jente som strever å få rett kjør på livet, en gutt som er forvirret over livet osv... En grei film om livet og de situasjonen den bringer... 7/10 Endret 13. november 2008 av AvidGamer Lenke til kommentar
CypheroN Skrevet 13. november 2008 Rapporter Del Skrevet 13. november 2008 Gummo 2? ^^ Lenke til kommentar
AvidGamer Skrevet 13. november 2008 Rapporter Del Skrevet 13. november 2008 (endret) Gummo 2? ^^ Haha, nei. Den er ikke så "tragisk" og mørk. Kan sammenligne den med type film som Breakfast Club med tanke på dialog og å bli kjent med personene, bare at denne inneholder litt sex og pupper. Endret 13. november 2008 av AvidGamer Lenke til kommentar
Bob_3 The Builder Skrevet 13. november 2008 Rapporter Del Skrevet 13. november 2008 Den inneholder pupper OG sex, og du gir bare 7/10? Lenke til kommentar
Nistelrooy Skrevet 13. november 2008 Rapporter Del Skrevet 13. november 2008 (endret) Var nok opprinnelig 5/10 da Edit: Leif. Endret 13. november 2008 av Nistelrooy Lenke til kommentar
CypheroN Skrevet 13. november 2008 Rapporter Del Skrevet 13. november 2008 Gummo har vel da litt pupper den og (: Lenke til kommentar
AvidGamer Skrevet 13. november 2008 Rapporter Del Skrevet 13. november 2008 Den inneholder pupper OG sex, og du gir bare 7/10? Vel, er ikke noe "hardcore" sex dette her, og er ikke veldlig mye av det. Lenke til kommentar
Kontorstol Skrevet 13. november 2008 Rapporter Del Skrevet 13. november 2008 Oldboy Jeg gjør dette veldig kort; God film, litt lang, ble litt forvirrende på slutten så jeg må nok se den en gang til i fremtiden. 7.5/10 Lenke til kommentar
Infenso Skrevet 13. november 2008 Rapporter Del Skrevet 13. november 2008 Oldboy er en fantastisk film. Hadde et gjensyn for ikke så lenge siden, og det gjorde virkelig susen. Lenke til kommentar
tjalla Skrevet 13. november 2008 Forfatter Rapporter Del Skrevet 13. november 2008 (endret) Hockeyfeber (1983) Norsk 80-tallsfilm i et nøtteskall. Som med mange andre store norske filmer det tiåret, så hentet også Hockeyfeber inspirasjon fra Hollywood. Oppskriften låter nok veldig kjent for de fleste - et dårlig lag henter en bra trener, de trener hardt og jobber seg oppover, etterfulgt av nedturer og til slutt en stor opptur. Denne gangen handler det om Manglerud Star som virkelig må slåss for å vinne cup'en, for igjen å overleve økonomisk. Jeg tror jeg har sett filmen 4-5 ganger de siste to årene og den er like morsom hver eneste gang. Den har absolutt alt - FRYKTELIG dårlig skuespillere. Lurer rett og slett hvem som har casta og ikke minst hvem som har skrevet manus. Det er så pinlig at det er vondt. "Hei. Jeg har glemt suspen min!" - "Du kan låne min, men jeg tror den er for stor da" - "Hæhæ, hva veit du om det da?!". Alt sagt på det typiske norsk filmtonefallet innpakket i et homoglis. Det er kanskje det som er det store problemet med norsk film og manus. Ingen prater da sånn! Har enda til gode å se Dis, men jeg tørr nesten å påstå at dette er tidenes dårligste norske film sammen med Åpen Framtid (signert Wam&Vennerød). 1/6 evt. 6/6 alt ettersom hvordan du liker dårlig norsk film. Endret 13. november 2008 av tjalla 1 Lenke til kommentar
Bob_3 The Builder Skrevet 13. november 2008 Rapporter Del Skrevet 13. november 2008 Godt å se at det er flere som "verdsetter" norske klassikere. Lasse & Geir er fortsatt den beste i mine øyne. Lenke til kommentar
Geir M Skrevet 13. november 2008 Rapporter Del Skrevet 13. november 2008 Oldboy er en fantastisk film. Hadde et gjensyn for ikke så lenge siden, og det gjorde virkelig susen. Samme her, den ble faktisk bedre da jeg så den andre gangen. Oldboy er en skikkelig klassiker. Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 14. november 2008 Rapporter Del Skrevet 14. november 2008 Olsenbanden-filmene er jo fantastisk morsomme, da. Der har vi klassikere. Og Norske Byggeklosser eller alle Selskapsreisen-filmene er jo også gull. Det var rett og slett mye bra komedie i Norge på 60 og 70-tallet, og utover 80-tallet når Dizzie Tunes o.l. herja som værst. Nå er det bare kjipe standup-komikere igjen som disser kjendiser. Lenke til kommentar
tjalla Skrevet 14. november 2008 Forfatter Rapporter Del Skrevet 14. november 2008 Olsenbanden-filmene er jo fantastisk morsomme, da. Der har vi klassikere. Og Norske Byggeklosser eller alle Selskapsreisen-filmene er jo også gull. Det var rett og slett mye bra komedie i Norge på 60 og 70-tallet, og utover 80-tallet når Dizzie Tunes o.l. herja som værst. Nå er det bare kjipe standup-komikere igjen som disser kjendiser. For å være ærlig. Norsk film har aldri vært bedre enn det er nå. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå