Gå til innhold

Mini-anmeldelse av den siste filmen du så


tjalla

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Desmond ¨Llewelyn var Q fra From Russia to love til eh,kommer ikke på hva den heter akkurat nå,men den med Pierce, Robert Carlye og eh,makan til hjerneteppe. Ex-dama til Charlie Sheen.

 

John Cleese var Q eller R som jeg kalte han i den filmen samt Die another day.

 

Tomorrow Never Dies? :hmm: eller World is not Enough..? Dette tar jeg på hjernen på rappen + er tidlig.

Lenke til kommentar
Q døde for mange år siden, og de bestemte seg for å ikke ta inn noen ny skuespiller. Det var samme gubben som alltid har spilt Q i alle filmene siden Connery-tiden. Som respekt for han lot de ingen andre ta over rollen hans.

 

Stemmer ikke helt det. John Cleese spilte Q i Die Another Day, noe jeg synes han passet veldig bra til i den filmen.

 

EDIT:

Woops, ser at andre nevnte jo dette..hehe leste ikke.

 

 

Men ja, James Bond sjarmen er borte vekk....og det et virkelig trist.

Endret av AvidGamer
Lenke til kommentar

Nå har jeg endelig, etter noe mas i fra en kamerat, fått sett Tim Burton's Batman (1989).

Jeg må si at jeg likte den ganske godt. Burton klarer godt å skape en god stemning i filmen, og Elfman er som alltid dyktig med musikken. Det var også gode prestasjoner i filmen (:

Og, nå kan jeg endelig sammenligne hvem som gjør den beste Jokeren. 8D Og jeg må si at Ledger sin Joker er best.

Greit nok, det er to helt Jokere, Nicholson sin er nok mer tro til tegneserien, som jeg ikke har lest, og Ledger sin er nok mer "realistisk".

Allikevel, så likte jeg Ledger sin Joker best.

End.

Endret av Rajah
Lenke til kommentar

Jeg har ikke sett The Dark Knight enda, men jeg ble ikke begeistret over den nye retningen Batman tok i Batman Begins. Tim Burtons filmer har en fantastisk stemning, og Gotham City ser fantastisk ut. Jeg foretrekker Burtons to lekne filmer over Nolans mer vokse versjon. Fraværet av en skikkelig skurk var også noe jeg ikke likte med BB, men dette skal jo ikke være et problem i The Dark Knight.

 

Jeg ser frem til å se TDK, men før den tid holder jeg Burtons tolkning av Batman som den beste. Fantastiske rolletolkninger av Nicholson, DeVito og Pfeiffer i samspill med Gotham i typisk Burton-stil (spesielt i Batman Returns) er for meg å foretrekke over det Nolan gir oss i BB.

 

EDIT: Hvilken karakter vil du gi Batman forresten? Selv ender jeg nok på en sterk 8/10. Batman Returns skal jeg ha et gjensyn med straks, men gav den vel 9/10 sist jeg så den.

Endret av Infenso
Lenke til kommentar

Idi i smotri (Sovjet, 1985)

 

Denne filmen såg eg etter å ha lese om den på dette forumet, og det som gjorde at eg ville sjå den no var at på eit HD DVD-forum eg er på skulle dei sjå Flag of Our Fathers og Letters From Iwo Jima i høve Veterandagen. Eg hadde sett begge desse, og var klar for ein film frå austfronten.

 

Bosje moi for ein film.

 

Eg har sett folk her og andre stader kalla det ein antikrigsfilm. Eg er usamd. Det er ein antifascistfilm. Med andre ord, eg meiner at partisanane er heltar i denne filmen.

 

Nesten alle krigsfilmar frå den andre verdskrigen eg har sett handlar om den nokså siviliserte krigen i Vest-Europa eller Stillehavet. Det er til dømes vanskeleg å tru at L'Armee des Ombres og Idi i Smotri er frå den same krigen, med den same fienden.

 

Denne filmen pregar i alle fall mi lyst til å sjå andre filmar frå den andre verdskrigen: altså, er det nokon vits i å sjå Max Manus etter dette?

 

Kviterussland er Nok blant dei minst heldig plasserte landa i Europa, og det er eit land vi veit svært lite om. Eg trur det er lurt å sjå introduksjonen til regissøren før filmen, det gjev ekstra bakgrunn til det vi får sjå, og om Kviterussland.

 

6/6

Endret av magnusbe
Lenke til kommentar
Ikke John Cleese nei, såvidt jeg vet var det Desmond Llewleyn som var Q i Connery-tiden, men Cleese tok jo over, så det Bytex sier stemmer vel ikke helt? Eller er jeg helt på viddene nå?

 

Det var det som var poenget mitt, at Q ikke "ble død og begravet" etter Moore-tiden.

 

Jeg synes det var litt merkelig at de ikke fortsatte med Cleese siden han gjorde en så god innsats og Q er en så viktig del av Bond. Husker at Llwelyn sa at han mente Cleese var den perfekte erstatteren.

Lenke til kommentar
John Cleese?

 

John Cleese gjorde jo som det sies et forsøk, men det funket jo ikke akkurat. Det skal sies de timet det godt, da de introduserte han i TWINE som Q's medhjelper, og etter den filmen døde Lwellelyn i en bilulykke. Uansett, Craig og co har jo åpnet for en retur av både Q og Moneypenny i Bond 23, men jeg vet ikke helt hvor fan jeg er av tanken. Noenting er det best å ha i fortiden, og TDK har jo uansett "stjelt" Q i Morgan Freemans skikkelse :cool:

Lenke til kommentar
BB får nok ikke mer enn en sterk 7er av meg. Ingen dårlig film, men jeg var ikke helt fornøyd. Smakebiten av TDK på BB-Blu-rayen har gitt meg enorme forventninger til den. :)

 

Forhåpentligvis så innfrir de. :)

Jeg simpelthen elsker den filmen. Helt brilliant.

Musikken, skuespillet, stemningen.. Luv it.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...