haswonit Skrevet 12. november 2008 Rapporter Del Skrevet 12. november 2008 The Mist Meningsløs monsterfilm. (Ikke at det er noe galt i seg selv, men er funket det bare ikke, altfor selvhøytidelig) Lenke til kommentar
Movieheart Skrevet 12. november 2008 Rapporter Del Skrevet 12. november 2008 Er to ord alt du har å si om denne filmen? Hvorfor var den meningsløs? Lenke til kommentar
haswonit Skrevet 12. november 2008 Rapporter Del Skrevet 12. november 2008 "Mini-anmeldelse av den siste filmen du så" Monsterøgler, kjempeedderkopper og en gigantisk blekksprut som gjemmer seg i en tjukk og skummel tåke... Ikke akkurat det mest spenstige plottet. Lenke til kommentar
Tharos. Skrevet 12. november 2008 Rapporter Del Skrevet 12. november 2008 "Mini-anmeldelse av den siste filmen du så" Monsterøgler, kjempeedderkopper og en gigantisk blekksprut som gjemmer seg i en tjukk og skummel tåke... Ikke akkurat det mest spenstige plottet. Hørtes dritbra ut. Skal kjøpes. Lenke til kommentar
Movieheart Skrevet 12. november 2008 Rapporter Del Skrevet 12. november 2008 Nå trenger man ikke å ta "Mini-anmeldelse" så bokstavelig. Er flere her inne som skriver flere avsnitt. Nå sier jeg ikke at alle skal gjøre det. Prøver bare å oppfordre folk til å utdype litt mer. Er så vanskelig å få noe ut av to ord. Men end of discussion. Når det gjelder The Mist så syntes jeg det var en ganske så severdig opplevelse. Helt til slutten. Den ødela det meste med filmen. Filmen var også pumpet for litt av spenningen siden jeg allerede hadde sett traileren som spoilet omtrent hele filmen. Men det er ikke filmfolkenes skyld, men min. Lenke til kommentar
Halvt horn ost skinka piffi varmt Skrevet 12. november 2008 Rapporter Del Skrevet 12. november 2008 The Mist var en meget tam "opplevelse" for meg... Eneste bra som jeg kan huske er hatet jeg fikk for hun halleluja-kjerringen. Lenke til kommentar
DoktorBacon Skrevet 12. november 2008 Rapporter Del Skrevet 12. november 2008 "Mini-anmeldelse av den siste filmen du så" Monsterøgler, kjempeedderkopper og en gigantisk blekksprut som gjemmer seg i en tjukk og skummel tåke... Ikke akkurat det mest spenstige plottet. Hva er så meningsløst med akkurat det i forhold til andre monsterfilmer? Lenke til kommentar
haswonit Skrevet 12. november 2008 Rapporter Del Skrevet 12. november 2008 Tam er vel riktig ord ja. Etter at man fikk se blekkspruten ble jo endel av spenninga borte. Lenke til kommentar
Movieheart Skrevet 12. november 2008 Rapporter Del Skrevet 12. november 2008 Skjønner ikke helt hvordan spenninga kom bort når blekkspruten dukket opp. Ble du ikke nysjerrig på hva det var som gjemte seg i tåka? Lenke til kommentar
haswonit Skrevet 12. november 2008 Rapporter Del Skrevet 12. november 2008 "Mini-anmeldelse av den siste filmen du så" Monsterøgler, kjempeedderkopper og en gigantisk blekksprut som gjemmer seg i en tjukk og skummel tåke... Ikke akkurat det mest spenstige plottet. Hva er så meningsløst med akkurat det i forhold til andre monsterfilmer? I de klassiske Godzillafilmene lever jo monstrene sitt eget liv, mens i denne filmen virka det mer som om de bare var putta med for å legge til litt krydder i filmen. Lenke til kommentar
Movieheart Skrevet 12. november 2008 Rapporter Del Skrevet 12. november 2008 Så du mener at filmen ikke hadde blitt noe nevneverdig dårligere hvis monsteret ikke hadde vært med? Lenke til kommentar
DoktorBacon Skrevet 12. november 2008 Rapporter Del Skrevet 12. november 2008 I de klassiske Godzillafilmene lever jo monstrene sitt eget liv, mens i denne filmen virka det mer som om de bare var putta med for å legge til litt krydder i filmen. Hvorfor kom det plutselig inn en Godzilla-sammenlikning her? Disse monstrene er jo helt alfa omega for plottet, og ikke noe krydder puttet inn fordi forfatteren gikk lei av tåke. Lenke til kommentar
haswonit Skrevet 12. november 2008 Rapporter Del Skrevet 12. november 2008 Så du mener at filmen ikke hadde blitt noe nevneverdig dårligere hvis monsteret ikke hadde vært med? Den kunne vel fungert uten det? Filmen kunne vel fungert som en psykologisk thriller også? Lenke til kommentar
Movieheart Skrevet 12. november 2008 Rapporter Del Skrevet 12. november 2008 Nei. Det er som Bacon sier. Monsteret er helt alfa omega for plottet. Folk hadde da etterhvert skjønt at det ikke var noe i tåka og de hadde gått hjem... BOORING! Lenke til kommentar
DoktorBacon Skrevet 12. november 2008 Rapporter Del Skrevet 12. november 2008 Vel, man kunne jo strengt tatt bygd mer på dilemmaet "er det egentlig noe i tåka?", men til syvende og sist måtte det jo være noen krek der. Lenke til kommentar
Movieheart Skrevet 12. november 2008 Rapporter Del Skrevet 12. november 2008 Jeg hadde kommet til å bli fryktelig skuffet og følt meg skikkelig lurt og latterliggjort om de hadde kjørt den utveien. Dessuten så var jo ikke folk redde for tåka før noen ble tatt av monsteret. Lenke til kommentar
DoktorBacon Skrevet 12. november 2008 Rapporter Del Skrevet 12. november 2008 Sant nok, men synes de brøyt mystikken litt tidlig med denne hersens blekkspruten. Skulle gjerne fundert litt på om det faktisk var noe der. Men nokså god film ja, helt til slutten. Lenke til kommentar
Movieheart Skrevet 12. november 2008 Rapporter Del Skrevet 12. november 2008 Mystikken ble litt tidlig brutt ja. Men for min del visste jeg som sagt hva som ventet så jeg satt stort sett bare å ventet på det som skulle skje. Dog var blekkspruten en liten overraskelse. I stedet kunne jeg nyte herlig skuespill av Marcia Gay Harden. Makan til rolle som jeg har hatet så mye skal man lete lenge etter. Lenke til kommentar
haswonit Skrevet 12. november 2008 Rapporter Del Skrevet 12. november 2008 Det skuespillet ble jeg imponert over ja! Ble jo skikkelig irritert på dama, haha. Lenke til kommentar
DoktorBacon Skrevet 12. november 2008 Rapporter Del Skrevet 12. november 2008 Ja, herre og gud så deilig det var når hu fikk en kule i panna. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå