Infenso Skrevet 11. november 2008 Rapporter Del Skrevet 11. november 2008 (endret) Inland Empire Lynch nyeste film er det mange delte meninger om. Personlig må jeg innrømme at jeg syns det var vanskelig å henge med. Enkelte scener var bare forvirrende, og jeg ble sittende som et stort spørsmålstegn gjennom store deler av filmen. Personlig syns jeg f.eks. Mulholland Drive var både mer fengslende og lettere å følge enn denne. Filmens spilletid på nesten tre timer ser jeg etter første visning ikke på som postitiv. Ved et gjensyn er det godt mulig jeg ser mer av sammenhengen i filmen, og at jeg derfor også setter pris på den lange spilletiden. Stemningen i filmen er likevel fantastisk, og dette er utvilsomt en typisk Lynch-film. Enkelte deler av filmen er noe av det mest skremmende jeg har sett på film. Denne filmen krever nok et par gjensyn før jeg kan sette en karakter på den. Første visning ble ikke det helt store for min del, men jeg har troen på at et gjensyn vil gjøre susen. Før den tid vil jeg nok rangere dette som den dårligste Lynch-filmen jeg har sett. Ikke det at det er så fryktelig negativt... DVD-utgivelsen hadde forøvrig ingen form for teksting (utenom engelsk teksting av noen polske replikker), noe som var med på å trekke opplevelsen ned. Selv under noen norske filmer syns jeg det er greit med tekst til tider. Endret 11. november 2008 av Infenso Lenke til kommentar
Speik Skrevet 11. november 2008 Rapporter Del Skrevet 11. november 2008 (endret) Hva synes du om "kvaliteten" på bildet? Inland Empire er jo skutt på MiniDV video, langt unna profesjonellt utstyr altså. Faktisk brukte de samme kamera som vi bruker på MK på skolen. Har forresten sett kortfilmen Rabbits, som er en del av Inland Empire, gleder meg til å se hele. Endret 11. november 2008 av Speik Lenke til kommentar
Infenso Skrevet 11. november 2008 Rapporter Del Skrevet 11. november 2008 Jeg la merke til at bildet ikke var av klareste kvalitet. Til tider var det direkte kornete. Jeg syns likevel ikke dette var negativt, fordi fungerte effektiv og gav en skummel effekt. Scenen der Laura Dern går mot kameraet ender opp med en av flere velykkede close-ups. Jeg ble rett og slett skremt! Jeg vet likevel ikke om jeg ønsker at Lynch skal forsette med DV-kameraet. Det fungerer greit i denne filmen, men jeg liker nok utseendet på hans tidligere filmer bedre. Lenke til kommentar
tjalla Skrevet 11. november 2008 Forfatter Rapporter Del Skrevet 11. november 2008 Bah. Hørt så mye creepy om den filmen, at jeg rett og slett ikke har tørt å sett den enda. Lenke til kommentar
BadSmile Skrevet 11. november 2008 Rapporter Del Skrevet 11. november 2008 Inland Empire liker jeg veldig godt. Pga stemning. Filmen er også creepy til tider. Jeg har den samme versjonen som deg Infenso, men jeg tok å kjøpte den norske vedsina. Man får nok med seg mere av filmen med tekst ja. Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 11. november 2008 Rapporter Del Skrevet 11. november 2008 Jeg så bare den "traileren" som kom ut på forhånd som tydeligvis ikke var med i filmen, men det så helt jævlig ut. Lenke til kommentar
DoktorBacon Skrevet 11. november 2008 Rapporter Del Skrevet 11. november 2008 Traitor (2008) En skikkelig flink film om terrorisme, som minnet jæklig mye om tv-serien Sleeper Cell. Og med flink mener jeg at den har en god og seriøs tilnærmning til temaet uten å ta de helt store sjansene. Habilt håndtverk, men verken spesielt provoserende eller utrolig nervepirrende. Litt for mange kjente stier her, rett og slett. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817324 Skrevet 12. november 2008 Rapporter Del Skrevet 12. november 2008 http://uk.youtube.com/watch?v=hL-X53ze5O0 Ennio Morricone 80 år.....det blir trist når vi mister Morricone , Williams eller Barry.....vil vi noensinne få lignende kaliber igjen ? Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 12. november 2008 Rapporter Del Skrevet 12. november 2008 Det kommer an på hvordan man måler det. Folk som setter Bach, Beethoven og Mozart over alt annet ser ikke på Morricone eller Williams som like bra, akkurat som vi ikke vil se på de fremtidige mesterne som like bra. Folk er litt retarded sånn sett, ingen er like bra som da de selv var ung. Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 12. november 2008 Rapporter Del Skrevet 12. november 2008 Mozart var superstjerne på sin tid. Alle ville se han og hans konserter. Så noen hadde faktisk det mens de levde også. Lenke til kommentar
Speik Skrevet 12. november 2008 Rapporter Del Skrevet 12. november 2008 Får bare håpe Morricone holder ut til konserten i Trondheim på våren, det blir stort. Lenke til kommentar
Geir M Skrevet 12. november 2008 Rapporter Del Skrevet 12. november 2008 Lilja 4-ever Bestemte meg for å se denne etter jeg så en mini-anmeldelse av filmen i denne tråden. Dette var eb veldig trist film, med en særegen stemning. Så denne filmen i går og merker at jeg fortsatt tenker på elendigheten som filmen fremstiller på et meget realistisk vis. Viktigheten av filmen som bidrag i samfunnsdebatten om traficking må heller ikke overses. 8.5/10 Lenke til kommentar
CypheroN Skrevet 12. november 2008 Rapporter Del Skrevet 12. november 2008 Morricone er helt klart på høyde med Mozart mener jeg. Leone's filmer hadde ikke vært det samme uten, The Man With No Name klarer ikke alt alene. Lenke til kommentar
Infenso Skrevet 12. november 2008 Rapporter Del Skrevet 12. november 2008 Mozart levde for over 200 år siden og har hatt enormt med innflytelse på denne sjangeren, så det blir litt feil å sammenligne kvalitetene hans kontra Morricones. Hører nå på soundtracket til Once Upon a Time in America. Frysninger! Lenke til kommentar
Bob_3 The Builder Skrevet 12. november 2008 Rapporter Del Skrevet 12. november 2008 Hvorfor denne konstante konkurransen om hva som er best? Mozart var fantastisk, Morricone er fantastisk, alle er fornøyde The Man With The Harmonica er den Morricone-låta som spilles oftest her i gården^^ Lenke til kommentar
Thantophobia Skrevet 12. november 2008 Rapporter Del Skrevet 12. november 2008 Morricone er helt klart på høyde med Mozart mener jeg. Mozart komponerte i en alder av 5 år, og har gjort klassisk musikk til det det er den dag i dag. Lenke til kommentar
Programvare Skrevet 12. november 2008 Rapporter Del Skrevet 12. november 2008 Morricone er helt klart på høyde med Mozart mener jeg. Blir som å si at tørr brødksive med svett ost er på høyde med fløtegratinerte poteter. Lenke til kommentar
Bob_3 The Builder Skrevet 12. november 2008 Rapporter Del Skrevet 12. november 2008 Og for noen er det kanskje det? Who cares hvem av de som er best, nyt begge! Og legg diskusjonen død. Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 12. november 2008 Rapporter Del Skrevet 12. november 2008 Mozart og Morricone kan gå å skyte seg, det er Beethoven som er sjef Lenke til kommentar
CypheroN Skrevet 12. november 2008 Rapporter Del Skrevet 12. november 2008 Jeg vet ikke om dere så det, men sa "mener jeg". Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå