athorb Skrevet 11. november 2008 Rapporter Del Skrevet 11. november 2008 Det går på stemningen for min del (og de andres også, antageligvis). Men som sagt så får jeg altså nøyaktig samme følelsen av filmene hans (Blue Velvet og Wild at Heart spesielt. Mulholland Drive er ikke sett) som jeg har når jeg drømmer. Kanskje du har annerledes drømmer? Lenke til kommentar
Speik Skrevet 11. november 2008 Rapporter Del Skrevet 11. november 2008 Jeg er ganske enig i den påstanden. Drøm er som regel bruddstykker, du får ikke helt tak på alt som skjedde men du husker deler. Og det kan gjerne gå fra én ting til noe helt annet med én gang, og gjerne er det ting med som ikke har noe som helst med resten å gjøre. Lenke til kommentar
Cuneax Skrevet 11. november 2008 Rapporter Del Skrevet 11. november 2008 Ta Mulholland Drive, for eksempel. Den inneholder mange anekdoter som har liten til ingen relevans med "hovedhistorien". Dette fenomenet kan jeg erindre fra mange drømmer jeg har hatt. Bisarre hendelser som bare skjer. Og så går vi videre med historien. Lenke til kommentar
LaViva Skrevet 11. november 2008 Rapporter Del Skrevet 11. november 2008 "You Don't Mess With The Zohan" 2008 (på engelsk i Italia) Var ikke en kjempeartig komedie, satt ikke og lo hele filmen. Adam Sandler var en helt ålreit skuespiller, men det var noe som ødela. En midt på treet film. Karakter: 3/6 Lenke til kommentar
Movieheart Skrevet 11. november 2008 Rapporter Del Skrevet 11. november 2008 Tora! Tora! Tora! (1970) Nei! Nei! Nei! Hva er nå dette for noe tull. For å si det sånn, så er denne filmen delt i to deler. Første del inneholder omtrent 1 time og 45 minutter med tørrprat og taktisk kjedelig tull. Den prøver å gjøre det nervepirrende og det klarer den litt, men ikke så mye at jeg holdt på å pisse i boksa. Jeg kjedet meg gjennom store deler. Men så etter de laaaange 105 minuttene begynner morroa, men denne morroa blir fort kjedelig. Selv er jeg fryktelig glad i action og eksplosjoner og sånt snadder, men når man holder på i 20 minutter med det samme om og om igjen blir det fort kjedelig. Først etter 20 minutter kjedde det noe spennende, men det skjedde ikke likevel. Refererer da til den episoden hvor en gruppe personer fant ut at de måtte slukke en brann på en stor tanker i tilfelle den skulle eksplodere og blåse hele havna til huttiheita. Men det fikk vi aldri se noe av, fordi da var angrepet ferdig og jeg ble servert litt oppsummerende og kjedelig tørrprat helt tilslutt. Eneste lyspunktet jeg finner i denne er at den er veldig tro mot historiske fakta. Så sånn sett er det en bra film, men som underholdning. NEI! Og helt tilslutt. Hvorfor i huleste skal de putte inn et par minutter med pause midt i filmen?! Jeg har da pauseknapp på fjernkontrollen for svarte. Trenger ikke å få noen andre til å sette det på for meg. Vurdering: 4/10 fordi den er veldig autentisk mot historiske fakta og fordi de første 5 minuttene av action scenene underholdt meg. Lenke til kommentar
athorb Skrevet 11. november 2008 Rapporter Del Skrevet 11. november 2008 Hvorfor i huleste skal de putte inn et par minutter med pause midt i filmen?! Jeg har da pauseknapp på fjernkontrollen for svarte. Trenger ikke å få noen andre til å sette det på for meg. Men jeg regner med at du har spoleknapp også, så det var ikke noe stort problem? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-D7I5Gr2 Skrevet 11. november 2008 Rapporter Del Skrevet 11. november 2008 The Rock Klart Micheal Bay`s beste film. Har jo de samme klisjene, patriotisme og elimentene som alle andre av hans filmer. Men denne er too cool to care. Sean Connery er så tøff at jeg nesten vil se den igjen etter rulleteksten starter. Bra manus,kule effekter(som er Bay`s bread and butter) bra casting 9\10 I quess ur between a rock and a hard place! Lenke til kommentar
Cuneax Skrevet 11. november 2008 Rapporter Del Skrevet 11. november 2008 Og helt tilslutt. Hvorfor i huleste skal de putte inn et par minutter med pause midt i filmen?! Jeg har da pauseknapp på fjernkontrollen for svarte. Trenger ikke å få noen andre til å sette det på for meg. Filmen var sikkert sånn opprinnelig da den ble vist på kino. Det var ofte pauser og sånn på kinoer før da det å gå på kino var en helaftens opplevelse (med kortfilmer, tegnefilmer, b-filmer, filmavis i tillegg til hovedfilmen). Lenke til kommentar
tc47 Skrevet 11. november 2008 Rapporter Del Skrevet 11. november 2008 "Winners don't try their best. Winners go home and fuck the Prom Queen" The Rock er spesiell, spørs om den er nærmere 9.5/10 for min del. Lenke til kommentar
Movieheart Skrevet 11. november 2008 Rapporter Del Skrevet 11. november 2008 Hvorfor i huleste skal de putte inn et par minutter med pause midt i filmen?! Jeg har da pauseknapp på fjernkontrollen for svarte. Trenger ikke å få noen andre til å sette det på for meg. Men jeg regner med at du har spoleknapp også, så det var ikke noe stort problem? Ja såklart, men likevel litt irriterende... Og helt tilslutt. Hvorfor i huleste skal de putte inn et par minutter med pause midt i filmen?! Jeg har da pauseknapp på fjernkontrollen for svarte. Trenger ikke å få noen andre til å sette det på for meg. Filmen var sikkert sånn opprinnelig da den ble vist på kino. Det var ofte pauser og sånn på kinoer før da det å gå på kino var en helaftens opplevelse (med kortfilmer, tegnefilmer, b-filmer, filmavis i tillegg til hovedfilmen). Med dagens teknologi burde det ikke være noe problem å få fjernet det. Er i hvert fall første gangen jeg kommer borti noe slikt og jeg har sett flere filmer fra den perioden. Så enten har de fjernet det fra alle andre filmer, eller så var Tora! Tora! et engangstilfelle. Lenke til kommentar
Montag Skrevet 11. november 2008 Rapporter Del Skrevet 11. november 2008 (endret) Og helt tilslutt. Hvorfor i huleste skal de putte inn et par minutter med pause midt i filmen?! Jeg har da pauseknapp på fjernkontrollen for svarte. Trenger ikke å få noen andre til å sette det på for meg. Filmen var sikkert sånn opprinnelig da den ble vist på kino. Det var ofte pauser og sånn på kinoer før da det å gå på kino var en helaftens opplevelse (med kortfilmer, tegnefilmer, b-filmer, filmavis i tillegg til hovedfilmen). Ja, jeg husker fortsatt hvor stas det var å gå på kino før vhs-spillere ble allemannseie. Den innlagte pausen i storfilmene var - i tillegg til det cun nevner - en dyd av nødvendighet, da det å sitte 3 timer+ i gammeldagse kinoklappseter uten å få strekke på beina én eneste gang ikke akkurat var noe godt salgsargument. Endret 11. november 2008 av Montag Lenke til kommentar
CypheroN Skrevet 11. november 2008 Rapporter Del Skrevet 11. november 2008 Første gang du kommer borti noe slikt? 2001 har jo intermission på noen minutter. Men er jo digg å se på en svart skjerm i 5 minutter (eller burde jeg si - monolitten ) Lenke til kommentar
Infenso Skrevet 11. november 2008 Rapporter Del Skrevet 11. november 2008 (endret) Var en intermission i en film jeg så for ikke så lenge siden. Lurer på om ikke det var Once Upon a Time in America. Endret 11. november 2008 av Infenso Lenke til kommentar
Movieheart Skrevet 11. november 2008 Rapporter Del Skrevet 11. november 2008 Første gang du kommer borti noe slikt? 2001 har jo intermission på noen minutter. Men er jo digg å se på en svart skjerm i 5 minutter (eller burde jeg si - monolitten ) Ja. Det er sant, men bort sett i fra det er det kan jeg ikke huske noe annet. Lenke til kommentar
CypheroN Skrevet 11. november 2008 Rapporter Del Skrevet 11. november 2008 Lurer på åssen det var å se Birth of A Nation i 1915, 3 timer, oboy. Hvis dem hadde kinoer da. Tre timer stumfilm er diigg! Lenke til kommentar
Cuneax Skrevet 11. november 2008 Rapporter Del Skrevet 11. november 2008 Lawrence of Arabia og Duel in the Sun har for eksempel intromusikk (musikk som gikk mens man satte seg ned i setene). Det er vel bare vel og bra at de ikke tukler for mye med gamle filmer? På denne måten får man jo et visst innblikk i hvordan det var før i tiden, og det burde ikke være noe problem jfr fjernkontroll. Lenke til kommentar
CypheroN Skrevet 11. november 2008 Rapporter Del Skrevet 11. november 2008 Helt enig med at man ikke skal tukle med gamle saker, jeg er glad dem har beholdt intermission'en på 2001, det føles sort of mer ekte, vet ikke helt hvorfor. Lenke til kommentar
athorb Skrevet 11. november 2008 Rapporter Del Skrevet 11. november 2008 er jo digg å se på en svart skjerm i 5 minutter Kan jeg spørre hva du får ut av det? Lenke til kommentar
CypheroN Skrevet 11. november 2008 Rapporter Del Skrevet 11. november 2008 (endret) er jo digg å se på en svart skjerm i 5 minutter Kan jeg spørre hva du får ut av det? Håhåh, Neida, så kun i noen sekunder før jeg skjønte det var en pause, så tok jeg Next Chapter. Ellers så har jeg vært borti noen spesielle tilfeller hvor folk har sagt dem liker å se på denne svarte (monolitten) i noen minutter/sekunder og spekulere med Kubricks mesterverk. Joa. Endret 11. november 2008 av CypheroN Lenke til kommentar
Juvenal Skrevet 11. november 2008 Rapporter Del Skrevet 11. november 2008 Jeg har vanskelig for å se nytteverdien av et fem minutters sort bilde, men det kan jo alltids ha én funksjon også den dag i dag. Ser man filmen alene er det jo rom for refleksjon, og i 2001 er det kanskje greit og stoppe hele smørja for å få tenkt litt. Ikke akkurat popcornfilm. Det er vel også det eneste argumentet jeg kommer på... Anngående "diggheten" ved disse bildene stiller jeg meg skeptisk. Film skal gi opplevelser, og innholdsløse bilder er hverken narrative eller interessante. Heller pretensiøse og kjedelige. Men har man litt fantasi kan en jo alltids kose seg, fem minutter gir jo rom for mangt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå