Gå til innhold

Mini-anmeldelse av den siste filmen du så

tjalla

Anbefalte innlegg

Uansett, historie skal ikke være det viktigste i en skrekkfilm, så jeg burde ikke være for kritisk.

Nettopp, er laget mest for å underholde og skremme, og jeg ble skremt nok føler jeg.

Spesielt av ungen på loftet, da de snudde kamera rundt og rundt så plutselig kom h*n. Vi visste at det kom noe - men likevel skvatt vi/jeg som F-A-E-N !

Det er vel mer realistisk at mennene skal hyle like mye? Greit at damene er mer feminine, men jeg hadde ropt og gaula jævlig om jeg var stengt inni et hus med zombier. Det er ikke ulogisk.

Du er gutt, ikke mann. :p

Men det er mest menn og damer i filmen, ikke så veldig mange gutter. Dessuten sa jeg det for å skille mellom hannkjønn og hunkjønn.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er et godt eksempel, med ungen. Klart jeg visste at han kom og da burde jeg ikke bli skremt, men fordi de la inn en alt for høy skrikelyd så skvetter jeg likevel. Det er et veldig billig triks, og da sukker jeg bare. Rubber Johnny skremte meg uten at jeg skvatt en eneste gang, denne filmen fikk meg til å skvette flere ganger uten å skremme meg.

Lenke til kommentar

Hm, men er Rec egentlig bare en europeisk versjon av japanske grøssere, da? For det "stikke kameraet opp på loftet og panne rundt og ha spøkelse midt i fleisen" var brukt i The Grudge.

Der var det enda eklere, for første gangen panner kameraet rundt i gulvhøyde og ingenting er der, så panner det videre rundt til samme sted og da er hun bare plutselig krypende i full fart rett mot kamera med en fæl grimase.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

En liten ting angående [rec]. Denne filmen er spansk, der spanjoler er skuespillere. Spanjoler er sånn sammen med portgusiere, brazilianere osv. Alle skal snakke samtidig, veldig høyt og veldig fort. Sånn er bare kulturen. Når man ser slike filmer synes jeg det er viktig se de ut ifra den kulturen filmen er laget i. Er ikke alle som er like tørre og rasjonelle som oss nordmenn.

Lenke til kommentar

Hehe nei, men de har en tendens til å snakke i kjeften på hverandre hele tiden. Så sånn blir fort filmer som er laget der også. Poenget mitt var jeg ikke synes man bør si at en film er teit fordi de oppfører seg akkurat sånn som de gjør i virkeligheten.

Lenke til kommentar

"Forgetting Sarah Marshall"

(Var litt sliten og trøtt ved starten av filmen, så lista lå høyt for å få meg i godt humør.)

Jeg visste i grunn hva jeg kom til å få da jeg satte i gang denne amerikanske romantiske komedien. Hadde ikke hørt særlig om filmen på forhånd, men ble gledelig overrasket over at Jason Segel fra How I Met Your Mother var med, uten at det hjalp filmen noe særlig. Den eneste som klarte å mane frem noen smil, var Russell Brand, også kjent som radiokomikeren som nylig kødderingte til Andrew "Manuel" Sachs.

Har også lagt merke til at Mila Kunis har elendig komisk timing. Trist at de eneste gangene jeg finner henne sjarmerende på skjermen (altså, ikke Family Guy) er når hun er seg selv på talk-shows.

En klisjefylt film med alminnelige punchlines som ikke utmerker seg blant massene av romantiske komedier.

Endret av Quicko
Lenke til kommentar

The Wild Bunch

Trolig den siste av de virkelig store westernfilmene jeg ikke hadde sett, og jeg synes egentlig ikke den helt kan måle seg med sine brødre. Ja, den er på mange måter storslått i action, budsjett og alt det der, men plottet er egentlig ikke sånn altfor spennende og filmen mangler gode karakterer til å krydre det hele. Dessuten irriterer det meg at alle skal le så jævla mye. Selv slutten gjør et stort poeng ut av dette.

post-133624-1225496936.gif

Endret av DoktorBacon
Lenke til kommentar

Burn After Reading (2008)

Hadde vel heller lunkne forventninger til denne etter, vel, la oss si lunkne anmeldelser i en del norske medier. Men, jeg ble postivt overrasket. Veldig positivt overrasket. Filmens handling er totalt usannsynlig og totalt meningsløs, men det var i mine øyne det som gjorde den til en såpass bra opplevelse. Det, i tillegg til genial humor og perfekt skuespill (Brad Pitt ftw), gjør at jeg gir den

8/10

Lenke til kommentar
Saw V

Hvorfor gidder de... :( For den saks skyld, hvorfor gidder jeg? Slette nå... :p

De gidder fordi du gidder. Rett og slett. Hadde det ikke vært for at mange folk ser det, så hadde det ikke vært flere filmer. Tror jeg ihvertfall.

Er ikke snakk om "tror" engang. De har selv sagt at det er det økonomiske motivet som driver dem for tida. Gidder ikke finne link nå, men google har vel svaret om det er interessant.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...