Cuneax Skrevet 27. oktober 2008 Rapporter Del Skrevet 27. oktober 2008 Pøh, dere medievitere burde holdes unna vårt domain! Hold dere til bildene og webmediene deres. Her er forumet for dere: https://www.diskusjon.no/index.php?showforum=460 Lenke til kommentar
Bob_3 The Builder Skrevet 27. oktober 2008 Rapporter Del Skrevet 27. oktober 2008 Onkel Cun er en bitter, gammel mann. Medievitenskap er et allsidig studium Men no more off-topic. Lenke til kommentar
Cuneax Skrevet 27. oktober 2008 Rapporter Del Skrevet 27. oktober 2008 Jeg er bare en kids. Harold and Kumar: Escape from Guantanamo Bay (fritt fra hukommelsen) Filmen hadde en rekke morsomme elementer, men ble litt uinteressant og formulaisk når den gikk over i andre halvdel. Klisjeer på klisjeer. Fortsett med mer madness, så blir det jo bra til slutt! 6/10 (dvs 3/6) Lenke til kommentar
Bob_3 The Builder Skrevet 27. oktober 2008 Rapporter Del Skrevet 27. oktober 2008 Så den faktisk forrige uke, og ble positivt overrasket. Det sier kanskje litt om forventningene, når jeg endte på samme karakter som deg. Lenke til kommentar
tc47 Skrevet 27. oktober 2008 Rapporter Del Skrevet 27. oktober 2008 Fikk meg til å le en god del. Var ikke perfekt, men hvorfor den blir 6/10 vet jeg ikke hvis du ler så mye som man gjør. Anmeldelser skal også være hvor mye du personlig lo/var interessert så for min del blir det minst 7.5/10, kanskje 8. Lenke til kommentar
Kontorstol Skrevet 27. oktober 2008 Rapporter Del Skrevet 27. oktober 2008 Jeg ble veldig overrasket, og underholdningsverdien var såpass høy at den får 7/10 med meg Lenke til kommentar
DoktorBacon Skrevet 27. oktober 2008 Rapporter Del Skrevet 27. oktober 2008 (endret) Memories of Murder (2003) Krim fra Korea, hvor en mystisk gærning dreper kvinner på landsbygda. Historien er veldig god, man blir virkelig sittende på pinebenken. Det er slik det skal være med slike "hvem gjorde det" filmer. Men filmen har desverre en overraskende humoristisk og lys tone i første halvdel, noe jeg egentlig ikke er så veldig glad i. Heldigvis blir det mørkere og mer personlig utover, og vi ser virkelig at saken tærer på de desperate etterforskerne. Jeg sender anbefalingen videre. Edit: Linka til Tropic Thunder faktisk. Fint Venerable er oppmerksom ihvertfall. Endret 27. oktober 2008 av DoktorBacon Lenke til kommentar
Thantophobia Skrevet 27. oktober 2008 Rapporter Del Skrevet 27. oktober 2008 (endret) Du bommet litt på linken DoktorBacon :!: Er forøvrig enig med deg i det du sier. Hadde håpet at hele filmen skulle være slik som andre halvdel, men filmen havner på en god karakter i min bok uansett. Endret 27. oktober 2008 av Thantophobia Lenke til kommentar
Speik Skrevet 27. oktober 2008 Rapporter Del Skrevet 27. oktober 2008 A Few Good Men - You want answers? - I think I'm entitled. - You want answers? - I WANT THE TRUTH! - YOU CAN'T HANDLE THE TRUTH! Herlige greier. Manuset er virkelig fantastisk, Aaron Sorkin er en kjernekar. Skuespillet til Tom Cruise er det ingenting å si på, men mannen som virkelig gjør filmen er jo Jack Nicholson, som er en av mine personlige favoritter og han skuffer aldri. Historien er spennende, spesielt mot siste del, og det er en fryd å se det siste rettssaloppgjøret mellom Cruise og Nicholson, kanskje en av tidenes best forfattet scener? (Om det er noe som heter det..) Litt dabb i noen områder, og en halvdaff obligatorisk semikjærlighetshistorie får den til å virke litt "hollywood". Men om du først skal se et spennende court room drama, se denne. 7.5/10 Lenke til kommentar
DoktorBacon Skrevet 27. oktober 2008 Rapporter Del Skrevet 27. oktober 2008 To intense skuespillere som barker løs på hverandre. Herlig å se den scenen om og om igjen. Lenke til kommentar
Movieheart Skrevet 27. oktober 2008 Rapporter Del Skrevet 27. oktober 2008 12 Angry Men Jeg husker vi så denne filmen på skolen en gang, og på den tiden var det litt sånn, ja filmen var bra til å være så gammel. Siden da har tiden gått, og jeg har ristet av meg disse tulleargumentene om at filmer er dårlig fordi de er gamle. Jeg gledet meg derfor veldig mye til gjensynet med denne klassikeren. Måten denne filmen er skrevet på og spilt av skuespillerne er bare helt fantastisk. Du kan virkelig føle den overvelmende varmen som jurymedlemmene gjennomgår. Manuset er et av de mest gjennomførte og velskrevne manusene som jeg noensinne har vært vitne til. Og måten det hele blir presentert på er nesten til å ta pusten av en. Plottet kan kanskje virke litt kjedelig og tynt. En gjeng jurymedlemmer sitter i et trangt rom og krangler om en gutt skal bli dødsdømt eller ikke. Hva er spenningen i det? Det er slettes ikke faktum her. Her er spenningen på høyspenn hele filmen gjennom. Fra første avstemning hvor det ene jurymedlemmet stemmer for ikke skyldig og hele veien gjennom til filmens slutt. Måten filmen kritiserer samfunnet på er også glimrende. Du får virkelig sett hvordan samfunnet vi lever i er. Alt fra personen som ikke bryr seg om hva han stemmer, bare de blir fort ferdige. Til personen som tar det hele som en konkuranse for å få fleste til å stemme det han selv vill. Og så har vi de som tørr å stå i mot strømmen for å se nærmere på ting. Kanskje ting ikke er slik vi ser det som ved første øyekast. Av og til kan det være lurt å ta seg tid til å se nærmere på ting! Dette er helt klart en av mine favorittfilmer. Mest på grunn av glitrende skuespill og et utrolig velskrevent manus, men også filmens sans for detaljer. Helt klart en toppkarakter. Vurdering: 10/10 Lenke til kommentar
Programvare Skrevet 27. oktober 2008 Rapporter Del Skrevet 27. oktober 2008 Hah, jeg hadde akkurat gjennsyn av 12 Sinte Menn jeg også. Soleklar tier som sist. Lenke til kommentar
DoktorBacon Skrevet 28. oktober 2008 Rapporter Del Skrevet 28. oktober 2008 (endret) Pitch Black En sci-fi med et godt premiss, men når man tilsynelatende samler sammen en gjeng mindre dyktige mennesker til å produsere greia, så blir utførelsen heller skral. Pitch Black mangler oppbygging, nerve og et godt manus, så jeg får heller satse på en remake om noen år. Endret 28. oktober 2008 av DoktorBacon Lenke til kommentar
Cuneax Skrevet 28. oktober 2008 Rapporter Del Skrevet 28. oktober 2008 Fikk meg til å le en god del. Var ikke perfekt, men hvorfor den blir 6/10 vet jeg ikke hvis du ler så mye som man gjør. Anmeldelser skal også være hvor mye du personlig lo/var interessert så for min del blir det minst 7.5/10, kanskje 8. Som sagt tapte filmen seg voldsomt ut i andre del med sin formelelsk og kjedelige karakterutvikling. Men siden den var rimelig morsom er jo filmen i sin helhet nokså god Lenke til kommentar
AvidGamer Skrevet 28. oktober 2008 Rapporter Del Skrevet 28. oktober 2008 (endret) Pitch Black En sci-fi med et godt premiss, men når man tilsynelatende samler sammen en gjeng mindre dyktige mennesker til å produsere greia, så blir utførelsen heller skral. Pitch Black mangler oppbygging, nerve og et godt manus, så jeg får heller satse på en remake om noen år. Gasp Gasp! (sjokkert) Pitch Black er mulig et å de få nyere Sci-Fi filmer som er verdig å havne blandt Alien(s) og Dune filmene/serien. Helt fabelaktig film! Mulig du hadde fått mer ut av den dersom du så den da den kom ut, og så mye interview og stoff om produksjonen. Han ville holde seg vekk fra CGI monstere og gi oss en opplevelse "in the dark" hvor sansene våre skal gjøre det meste av arbeidet. The Chronicles of Riddick oppfølgeren synes jeg også er meget bra, selvom her gikk de vekk fra "mørket" ideen og om personene til et special effects film. Det er et serie/konsept som de virkelig kunne presset mer på og blitt det nye "Star Wars" med tanke på produkter osv....jeg synes hele Pitch Black verdenen er helt unik og fasinerande! Skulle ønske det var mer.... 9/10 Pitch Black 8/10 The Chronicles of Riddick PS Yes. jeg er fan. Endret 28. oktober 2008 av AvidGamer Lenke til kommentar
JimRamse Skrevet 28. oktober 2008 Rapporter Del Skrevet 28. oktober 2008 (endret) 9/10 Pitch Black8/10 The Chronicles of Riddick PS Yes. jeg er fan. Du er ikke alene Endret 28. oktober 2008 av JimRamse Lenke til kommentar
DoktorBacon Skrevet 28. oktober 2008 Rapporter Del Skrevet 28. oktober 2008 Han ville holde seg vekk fra CGI monstere og gi oss en opplevelse "in the dark" hvor sansene våre skal gjøre det meste av arbeidet. Hvorfor i all verden pøste Mr. Director på med monstre lagd av svake effekter da? Pitch Black manglet totalt nerve og spenning, og når selv karakterene ikke blir nevneverdig påvirket av at folka rundt dem dør, blir jeg som seer enda mer likegyldig. Nei, dette var en stor skuffelse for min del. Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 28. oktober 2008 Rapporter Del Skrevet 28. oktober 2008 All About Eve (1950) Helt fantastisk, og helt uventet. Historien i seg selv er veldig såpeopera og langt ifra noe som interesserer meg, men likevel var det noe med filmen som fristet. Jeg så for meg at det måtte være noe med denne som skilte seg ut siden den var så godt likt, selv av folk med smak som ligner min. Det er svært forståelig, historien og karakterene spesielt utvikler seg på en veldig slu måte, hvor man hele tiden vil spole tilbake for å fastslå akkurat når en karakter går fra naiv til utspekulert, eller når de mister kontroll på en situasjon. Her er det historie og skuespill og ingenting annet, så alt avhenger av at historien er solid og skuespillet perfekt. Det er vel castingen som virkelig skiller seg ut her, med minst 4 kvinneroller som kunne feilet og tatt filmen med seg på vei ned. Bette Davis er ufyselig og ekkel, og selv om det er rollen merket jeg at det smittet over til at jeg ikke fikk noe til overs for damen bak rollen. Det tar faktisk hele filmen, kanskje til og med siste scene, før man kan forstå henne som karakter og derfor forstå motivasjonen hennes. Anne Baxter har jeg aldri hørt om før, som fungerer utmerket til rollen hennes som den ukjente, sjenerte jenten fra Wisconsin som flytter til storbyen for å følge drømmen. Hun holder seg fint i bakgrunnen den første timen og lar oss oppleve Bette Davis' karakter før Eve begynner å overta. Likevel er det beste med denne filmen Marilyn Monroe. Hun dukker ikke opp før sent og har bare noen utvalgte replikker, men det holder til at man blir bergtatt. Jeg tok meg selv i å bli skuffet hver gang hun forsvant, og at jeg aldri fikk med meg de neste sekundene med dialog fordi jeg fortsatt tenkte på blikkene hennes. Navnet hennes er i liten skrift i åpningstittelene, men likevel håpet jeg at de hadde bare noen få ekstra minutter med henne. Jeg fikk veldig inntrykk av at hun spilte seg selv i rollen som Miss Casswell; både naiv og likevel mer utspekulert enn det folk forventer av henne. Utrolig sjarmerende kvinnemenneske, det der. Det finnes ikke slike kvinnelige skuespillere lenger, med både talent og utstråling og karisma og sjarm, og ikke minst vakker. Julianne Moore er dyktig, Jodie Foster likeså, men ingen av dem ser ut som Marilyn gjorde. Og ingen av dem får meg til å savne et menneske som døde før jeg ble født. 9/10 Lenke til kommentar
Chad Thundercock Skrevet 28. oktober 2008 Rapporter Del Skrevet 28. oktober 2008 Pitch Black En sci-fi med et godt premiss, men når man tilsynelatende samler sammen en gjeng mindre dyktige mennesker til å produsere greia, så blir utførelsen heller skral. Pitch Black mangler oppbygging, nerve og et godt manus, så jeg får heller satse på en remake om noen år. Tror du har sett feil film. Lenke til kommentar
MrLuni Skrevet 28. oktober 2008 Rapporter Del Skrevet 28. oktober 2008 21 6/10 BlackJack (eller noe) spill Den hadde et godt konsept, men ble litt langdryg etter hvert. Dog den hadde sine øyeblikk Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå