CypheroN Skrevet 26. oktober 2008 Del Skrevet 26. oktober 2008 (...) så fort shompy er oppe og går igjen. Hvis den i det hele tatt kommer opp igjen? Virker jo helt dødt. Lenke til kommentar
Infenso Skrevet 26. oktober 2008 Del Skrevet 26. oktober 2008 Der har du et poeng. Finnes det en lignende side? Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 26. oktober 2008 Del Skrevet 26. oktober 2008 foretrekker Once Upon a Time in America over gudfaren any day Lenke til kommentar
CypheroN Skrevet 26. oktober 2008 Del Skrevet 26. oktober 2008 Der har du et poeng. Finnes det en lignende side? Njææ.. ikke som jeg veit om, men noe som går er å joine engelske filmforum, der pleier det å hende at man får sin egen tråd hvor du lager topplista di, også kan alle kommentere. Eventuelt du kan lage "Topp 20 movies of all time" på Listefeber og linke den i signaturen diin. Det er det jo noen som har gjort, noen har til og med laga topp 100. Lenke til kommentar
Awesome X Skrevet 26. oktober 2008 Del Skrevet 26. oktober 2008 Eventuelt du kan lage "Topp 20 movies of all time" på Listefeber og linke den i signaturen diin. Det er det jo noen som har gjort, noen har til og med laga topp 100. Det går nok ikke. "Beste film, ever"-lister må nok ha minimum 50 poster. De som lager topp 100+ får en heders link til innlegget i trådens førsteinnlegg. Lenke til kommentar
CypheroN Skrevet 26. oktober 2008 Del Skrevet 26. oktober 2008 Hmm.. Hvorfor må de ha 50 punkter? YMDb tok jo bare 20, så hvis han skal erstatte YMDb'en sin med et innlegg i Listefeber, så må det vel nesten gå an og..? Men skal ikke gå noe imot deg, du er jo trådens grunnleger. Lenke til kommentar
Awesome X Skrevet 26. oktober 2008 Del Skrevet 26. oktober 2008 Grunnen til at jeg ikke tillater disse listene er at de mest sannsynlig ville blitt for dominerende, samt at jeg, og trolig mange andre også, synes listene ganske kjedelige og uinteressante. I tillegg finnes det også flere tråder med et liknende tema, t.eks. denne (som også er referert til i førsteinnlegget) Men dette er off-topic, så vi lar saken hvile her. Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 26. oktober 2008 Del Skrevet 26. oktober 2008 Listetråder er ikke lov på forumet uansett. Folk poster bare lister uten at andre leser dem. Pointless post count boosting. Lenke til kommentar
Liberalistiske Samebror Skrevet 26. oktober 2008 Del Skrevet 26. oktober 2008 Batman Forever Greit nok at denne filmen ble nominert til noen filmpriser i 96/97, men det var da!! Dette skal være en action/superheltfilm, men jeg synes filmen går litt fort i svingene og den er liksom litt for tegneserieaktig. Det positive med filmen må være Jim Carrey som den syke karakteren "The Riddler AKA Edward Nigma" og Val Kilmer som gjør en god jobb som Batman. Alt i alt er denne filmen en batman film som de som har sett de nye Batman filmene kommer bare til å synes den er litt barnselig og dårlig, dette er en Batman film for de som liker Batman. 6/10 Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 26. oktober 2008 Del Skrevet 26. oktober 2008 Du kritiserer batman for å være tegneserieaktig? Du har fått med deg at batman er en tegneserie, right? Lenke til kommentar
BadSmile Skrevet 26. oktober 2008 Del Skrevet 26. oktober 2008 (endret) Der har du et poeng. Finnes det en lignende side? Du kan jo bruke www.listal.com. Visst du trykker på "Favoritt filmer" i signaturen min, så kan du se åssen det er. Man kan også legge in dvd samling, om noen er interessert i det. Endret 26. oktober 2008 av BadSmile Lenke til kommentar
Awesome X Skrevet 26. oktober 2008 Del Skrevet 26. oktober 2008 (endret) Der har du et poeng. Finnes det en lignende side? Du kan bruke lists of best; da kan andre krysse av hva de har sett. Endret 26. oktober 2008 av Otth Lenke til kommentar
Hr. Jenssen Skrevet 26. oktober 2008 Del Skrevet 26. oktober 2008 (endret) ....dette er en Batman film for de som liker Batman. Batman er en av mine tre-fire favoritthelter, og jeg synes ikke Forever er en bra film i det hele tatt. Om du mener "dette er en Batman film for de som er så fanboi at de fornekter at filmen er dårlig", så er jeg med på notene. Mulig jeg provoserer nå (etter at Liverpool vant over Chelsea er det lett å bli sånn), men da får dere som synes jeg er teit bare overse det; Once Upon a Time in America synes jeg er drittkjedelig. Så den for fem år siden eller noe sånn, og det eneste jeg husker er at den overhodet ikke hadde noen høydepunkter. Selv mot slutten når X konfronterer Y, er det fortsatt kjedelig. En tørr, langdryg og meningsløs film i mine øyne. Jeg er stor fan av Leone's tidligere verker (det meste før Once Upon a Time in the West), men denne falt ikke i smak i det hele tatt. Den ligger i hylla hjemme og støver, og jeg kommer nok aldri til å se den igjen. Godt mulig noen vil argumentere med at jeg var (og er) ung og dum, og at jeg ikke skjønner meg på slike langvarige dramaepos, men jeg vil påstå at det er feil. The Good, The Bad and the Ugly har jeg elsket så lenge jeg kan huske, og lange filmer har jeg generelt sett ingen ting mot - så lenge jeg sitter igjen med en følelse av det var hensiktsmessig når filmen er over. Endret 26. oktober 2008 av Hr. Jenssen Lenke til kommentar
Cuneax Skrevet 26. oktober 2008 Del Skrevet 26. oktober 2008 Once Upon a Time in America er ikke noe særlig. Jeg syns den er pinlig sexfokusert og ikke inneholder interessant nok karakterutvikling. Den skal ha for å blande mellom virkelighet og fantasi, fortid og nåtid, men da jeg så den ble jeg mektig skuffet (har faktisk sett den et par ganger). Lenke til kommentar
CypheroN Skrevet 26. oktober 2008 Del Skrevet 26. oktober 2008 ....dette er en Batman film for de som liker Batman. Batman er en av mine tre-fire favoritthelter, og jeg synes ikke Forever er en bra film i det hele tatt. Om du mener "dette er en Batman film for de som er så fanboi at de fornekter at filmen er dårlig", så er jeg med på notene. Mulig jeg provoserer nå (etter at Liverpool vant over Chelsea er det lett å bli sånn), men da får dere som synes jeg er teit bare overse det; Once Upon a Time in America synes jeg er drittkjedelig. Så den for fem år siden eller noe sånn, og det eneste jeg husker er at den overhodet ikke hadde noen høydepunkter. Selv mot slutten når X konfronterer Y, er det fortsatt kjedelig. En tørr, langdryg og meningsløs film i mine øyne. Jeg er stor fan av Leone's tidligere verker (det meste før Once Upon a Time in the West), men denne falt ikke i smak i det hele tatt. Den ligger i hylla hjemme og støver, og jeg kommer nok aldri til å se den igjen. Men da lurer jeg på: Liker du andre filmer i samme sjanger? Lange dramafilmer? Eller er det bare denne du misliker? Lenke til kommentar
Bob_3 The Builder Skrevet 26. oktober 2008 Del Skrevet 26. oktober 2008 Godt mulig noen vil argumentere med at jeg var (og er) ung og dum, og at jeg ikke skjønner meg på slike langvarige dramaepos, men jeg vil påstå at det er feil. The Good, The Bad and the Ugly har jeg elsket så lenge jeg kan huske, og lange filmer har jeg generelt sett ingen ting mot - så lenge jeg sitter igjen med en følelse av det var hensiktsmessig når filmen er over. Lenke til kommentar
Hr. Jenssen Skrevet 26. oktober 2008 Del Skrevet 26. oktober 2008 (endret) Som Bob_3 siterer meg på, så har jeg ingen ting mot lange dramafilmer. Jeg liker filmer som Good Bad Ugly, Bram Stoker's Dracula, Dances With Wolves, Traffic, GoodFellas - som er en av mine favorittfilmer, osv osv. Har ingen problemer med å sitte gjennom slike filmer. Men de må ha noe som... hmm... appellerer til meg, på en måte. Ikke sjangermessig, men innholdsmessig generelt. Lengde er egentlig irrelleveant for meg, så lenge jeg blir underholdt eller engasjert nok til å fortsette. Jeg er en stor fan av gangserfilmer, og har ingen problemer med å sitte gjennom lange og "kjedelige" filmer à la Gudfaren - men Leone's gangsterepos ble for meg bokstavelig talt kjedelig. Jævlig kjedelig. På den måten at jeg sikkert så på klokka underveis. Det skjer liksom ikke noe i den. Blir lett som visse (HBO-)serier, hvor man i praksis egentlig bare sitter og ser på en annen persons like kjedelige liv. EDIT: Det har forøvrig ikke noe med action og vold å gjøre. Jeg så nylig filmen Vinterkrigen, som har fått masse skryt. Fy faen så glad jeg var da den var over. Makan til drittkjedelig film. Det var konstant action, og rimelig god action til å være en Finsk 80-talls film... men det var liksom ikke noe mer. Den minnet mye om Hollywood's 60-talls krigsfilmer, som kun baserte seg på fakta (X antall mennesker stormet over her, Y antall tanks ble sprengt der, osv) og ikke noe om det personlige. Slike filmer kan ikke sammenlignes med moderne krigsfilmer. De får ikke seerne engasjert på samme måte som dagens mer emosjonelle filmer. Once Upon A Time in America var bare kjedelig, og jeg har ikke noen planer om å se den igjen. Endret 26. oktober 2008 av Hr. Jenssen Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 26. oktober 2008 Del Skrevet 26. oktober 2008 jeg syns rett og slett ikke at den er kjedelig(noe jeg syns gudfaren er) liker filmen, dialogen er god nok til at jeg ikke har noe problemer med snakking hele tiden, karaktrene er KJMPE gode og er alene god nok grunn til å se filmen. Ja det krever en del å se filmen, så jeg ser den ikke så ofte, men når jeg ser den koser jeg meg med den veldig Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 26. oktober 2008 Del Skrevet 26. oktober 2008 Det er nok det som hindrer meg i å se "de store" som jeg ikke har sett enda, jeg orker ikke lange filmer om temaer som ikke interesserer meg. Gangsterfilmer synes jeg ikke noe om, sverd-og-sandal-filmer kjeder meg og westerns er heller ikke min stil. Det er også disse filmene som varer lengst, som gjør det enda mindre fristende. Jeg har for lengst innrømmet at jeg ikke liker best de filmene som er best (hvorfor skulle man foretrekke kvalitet foran personlig interesse?), som er grunnen til at Blade Runner, Brazil og 2001 er så høyt oppe på min liste. Sci-fi interesserer meg, og det gjør at jeg kan til og med se dårlige sci-fi-filmer og kose meg mer med dem enn tidenes western. Lenke til kommentar
CypheroN Skrevet 26. oktober 2008 Del Skrevet 26. oktober 2008 Ah, da har jeg skjønt poenget ditt Jensen. Hvorfor skulle man foretrekke kvalitet foran personlig interesse?) Veldig enig. Hvis en film er kvalitetsmessig perfekt, så hjelper jo det ingenting hvis du ikke interesser deg for tema. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå