Gå til innhold

Mini-anmeldelse av den siste filmen du så


tjalla

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Er det virkelig bare meg som likte filmen veldig godt? There Will Be Blood altså. Filmen er jo perfeksjon!

 

Vintermåne/Programvare digger den. Men så har jeg ikke sagt at jeg ikke liker den heller da. Jeg liker den, men elsker den ikke.

 

Jeg elsker den. Perfeksjon.

 

BASTARD FROM A BASKET!

 

Fantastisk

 

"I Drink Your Milkshake"

Lenke til kommentar

Dead Space (2008)

 

deadspace4post.jpg

 

Animasjons film som tar for seg handlingen før spillet. Med andre ord du får se hva som skjedde i skipet, og hvordan det hele hender. Om dette er en bra ting kan diskuteres. Hele mystikken bak spillet vil forsvinne tipper jeg (har ikke spilt den enda).

 

Men det er en nokså bra film. Animasjonen er helt grei, stemmene skuespillerene gjør en meget bra jobb. Musikk fra filmen er brukt virker det som, og setter mer "oppvarming".

 

Dette er en voksen film, den er blodig og gørrete, samt en del banning. Grøsser stemningen i filmen er høy, action scene er bra utført og det er lett å bli dratt inn.

 

Dessverre føles den litt lagtrukken ut, og for en film som er 1:14 er det godt gjort! Den forsøker å skremme, men å bli skremt av en slik animasjons film som denne er nesten umulig. Men blod og gørr gjør opp for mangelen av skremsel...for blodet virkelig spruter her!

 

Underholdene var den, og den har en god del kule scener. Absolutt verdt å se dersom du liker slike anime filmer og har eventuelt planer å spille spillet.

 

7/10

Lenke til kommentar
Er det virkelig bare meg som likte filmen veldig godt? There Will Be Blood altså. Filmen er jo perfeksjon!

Må du ha noen på laget ditt?

 

Nei synes det bare er rart at omtrent alle gir den middelmådig.

 

Skulle ønske jeg var den eneste i verden som elsker Donnie Darko. Da hadde jeg følt meg kul. :cool:

 

 

Forøvrig, jeg så nettopp følgende film;

 

Gone Baby Gone

 

... 'Cos she's gone, baby.... Gone...

 

 

Gone Baby Gone har høstet mye bra kritikk, og utifra det jeg på forhånd hadde lest, minnet den meg allerede mye om Mystic River og Se7en.

Dermed var det bare snakk om tid før jeg fikk tak i denne filmen. Jeg fryktet litt at den skulle falle under "Se7en-klone"-kategorien, men gikk inn med et åpent sinn og prøvde å ikke tenke noe på det.

 

Mine "bekymringer" viste seg dog å være helt ubegrunnet. Filmen har mange likheter med Se7en, men det tenker man ikke på et eneste sekund under filmen.

Kort og godt; Faen så bra denne filmen var.

 

Den har noen handlingstwister det er litt vanskelig å svelge, og en viss "konkluderende" fortellerstemme ca. midt i filmen fungerer kanskje ikke like bra i praksis som i teorien, men foruten disse bagatellene, er filmen et ess. All about the ending, kan man si at denne filmen er. Den har dessuten sterke, troverdige rolletolkninger fra samtlige skuespillere, en spenningskurve enhver action-film kan - og bør - misunne, og en atmosfære som løfter den opp til nivået hvor de to ovenfornevnte filmene befinner seg. Denne filmen er spennende i starten, og gripende mot slutten.

 

Gone Baby Gone er en av de få filmene som har meg sittende gjennom rulleteksten i håp om at det skal være mer etterpå.

 

 

 

 

 

9/10

 

 

Ben Affleck har tatt ett og annet feiltrinn i sin karriere i Hollywood. Å sette seg i regissør-stolen, derimot, er ikke en av dem. Dette prosjektet startet han til akkurat rett tid.

Jeg gleder meg allrede til hans neste film.

Endret av Hr. Jenssen
Lenke til kommentar

Oppfattet det som han snakket til BadSmile (at det er digg for BadSmile å være alene om å elske There Will Be Blood).

Er det virkelig bare meg som likte filmen veldig godt? There Will Be Blood altså. Filmen er jo perfeksjon!

Svar:

Er digg å være alene om å elske en film.

 

Men hva han egentlig mente får CypheroN svare for selv, var bare slik jeg oppfattet det. :)

 

Edit: Må starte å lese korrektur før jeg poster...

 

Edit 2: Ahh nå ser jeg hva du kanskje vil frem til. Hvis han aldri har vært alene om å elske en film, hvordan kan han da vite hvordan det er, eller? Tror nå de fleste mennesker i verden har en viss anelse om hvordan det er å være alene om å like noe...

Endret av mOkk
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...