Gå til innhold

Mini-anmeldelse av den siste filmen du så


tjalla

Anbefalte innlegg

"Duck Soup" fra 1933. Regissert av Leo McCarey

 

Hadde ikke store forventningene med tanke på at den er såpass gammel. Tenkte kanskje at humoren hadde blitt litt utdatert. Men feil kan man ta, en morsom liten perle dette ja.

 

 

"Ivanovo detstvo" fra 1962. Regissert av Andrei Tarkovsky

 

Det er noe Tarkovsky gjør med filmene sine som gjør at man kommer i en transe, hvor det føles at man lever i en annen verden. Denne filmen var ikke ett unntak. Det er alltid sånn at etter filmene hans, er det som jeg våkner opp etter ett fantastisk mareritt.

 

Andrei er herved lagt til i min favoritt regissør liste, og gleder med stort til jeg ser hans andre filmer. Må bare få fordøyd denne filmen først.

Endret av BadSmile
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
"Duck Soup" fra 1933. Regissert av Leo McCarey

 

Hadde ikke store forventningene med tanke på at den er såpass gammel. Tenkte kanskje at humoren hadde blitt litt utdatert. Men feil kan man ta, en morsom liten perle dette ja.

Eg likte den ikkje. Syns bl.a. de to spionene ble altfor slitsomme og det "morsomme" ikke var så morsomt. Men han som hadde malt på bart kom med en rekke verbale godbiter, ja.

Lenke til kommentar

There Will Be Blood

 

There-Will-Be-Blood-715981.jpg

 

Har hørt delte meninger om denne, men siden jeg er veldig glad i lange dramafilmer så regnet jeg med å synes den var interessant. Det var den. There Will Be Blood leverer varene, en 2t 38min lang dramafilm om en mann som lengter etter rikdom. Det eneste som trekker ned er at jeg synes de kunne gjort mye mer ut av det, faktisk. Ikke på lengden altså, men kanskje putte inn litt mer variasjon. Ellers synes jeg filmen var veldig god. Skal ikke se bort ifra at jeg ser den igjen, en eller annen gang. Forresten, hvorfor blir denne ofte sammenlignet med No Country For Old Men? Fordi de kom ut samme år og konkurrerte? Vil heller sammenligne denne med The Assassination of Jesse James by the Coward Robert Ford. Men den var absolutt en god film.

 

8/10

 

Edit: opp fra 7.5 til 8, veldig, veldig fortjent.

Endret av CypheroN
Lenke til kommentar
Til tider var There Will Be Blood fantastisk. Fotoet, skuespillet, dramatikken, musikken... Men så innimellom drar den ting og tang litt for langt, noe som hemmer totalopplevelsen.

'Broren' og tvillingene kunne vært fjernet fra manus. Endte på en knapp åtter. Hadde nok klatret mer uten teite setups og uviktige sideplots.

Lenke til kommentar
Til tider var There Will Be Blood fantastisk. Fotoet, skuespillet, dramatikken, musikken... Men så innimellom drar den ting og tang litt for langt, noe som hemmer totalopplevelsen.

'Broren' og tvillingene kunne vært fjernet fra manus. Endte på en knapp åtter. Hadde nok klatret mer uten teite setups og uviktige sideplots.

 

Tvillingene er lizzm Daniel Plainviews to personligheter dah, etter han slår seg nedi gruva i starten.

Lenke til kommentar
Som sagt likte jeg den veldig godt, den endte tross alt opp på en 8 plass (tror jeg) på topplista mi fra 2007. Men jeg ser at det er mange som nevner, inkludert meg, at filmen drar litt i enkelte deler av filmen. Kan godt hende There Will Be Blood tjener på et gjensyn, hva vet jeg.

 

For meg ble den dobbel så bra ved andre gjennsyn. Ikke at jeg ga den 5/10 første gangen, ente vel opp på en 9/10 da.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...