Gå til innhold

Mini-anmeldelse av den siste filmen du så


tjalla

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-D7I5Gr2
Anaconda III.

 

 

Den er så dårlig og dårlig historie at jeg ikke gidder å fortelle noe om den engang.

Dårligste filmen i Anaconda serien hittil.

2/10

Det skal ikke så mye til. Anaconda-serien er jo skemmende dårlig.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ikke så dårlig som Infested som gikk kl 02 på TV3 igår natt.

 

Her snakker vi så mange logiske hull i historien at det ble FOR dårlig.

En gjeng ungdommer som drar til et fint hus på ferie. Det de ikke vet er at huset er infestert av fluer som gjør folk til zombier ved å fly inn i munnen deres. Nuvel. Starter heldigvis fort, og fluene er så dårlig CGI-effekt at selv barneTV er bedre. De flyr rundt i svermer og går inn kroppsåpninger hos folkene, og de er selvsagt så hjelpsomme at de begynner å skrike med åpen munn hver gang det skjer, så de kan fly inn kjeften.

 

Også blir de en slags automatiske zombier som går løs på vennene sine, som ikke dør når de blir spidda og skutt og whatnot..vennene blir infestert ved at zombiene slipper fluene ut av kjeften sin og inn i de andres.

Jeg trodde det var DÅRLIG helt til scenen der en zombie blir distracted av den idiotiske låten Da-da-da på platespilleren, da blir hun helt hypnotisert og begynner å robot-danse, også dunker hun borti platespillern så den stopper, og blir gal igjen, så setter de på plata og hun går tilbake og danser igjen.

 

Og det er så åpenlyst "no nude scenes"-klausul i kontrakten til brunetta at selv når hun blir invadert i dusjen av fluene passer hun på å dekke til puppene med håndkle før hun springer ut av dusjen. Nei og nei så elendig. Det var så dårlig at det er ikke sånn "haha drikke øl og le" film engang. De prøver altfor hardt hele tiden på gags som aldri funker.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817324

"Jeg trodde det var DÅRLIG helt til scenen der en zombie blir distracted av den idiotiske låten Da-da-da på platespilleren, da blir hun helt hypnotisert og begynner å robot-danse"

 

LOL , du ble visst EID av en dårlig film ;)

Lenke til kommentar

Hvis du hadde vært igjen med kompisen din i et hus der alle vennene er blitt zombier og klorer og biter og spyr fluesvermer ut av munnen, hadde du da bestemt deg for å henge rundt i huset i timevis og finne smarte måter å drepe fluene på, eller hadde du bare dratt og aldri kommet tilbake?

 

Vet hva jeg ville gjort..men neida..her går vi heller ned i kjelleren og roter i sikringsskapet så strømmen går såklart.

Også finner vi insektspray og sprayer i tomlufta så CGI-svermene bare forsvinner..og forresten, visste du at zombiefluer eksploderer i et lysglimt når de klemmes på?

Åja, fluene kommer ned i kjelleren. Hva gjør du? Ja! Gjemmer meg i en pappeske og prøver å holde dem ute!

 

Det er bare så mye dumt at man sitter med haka på knærne.

Lenke til kommentar

Wanted (2008)

 

Positivt: Grei underholdning på kvelden + vi ser Angelina Jolie bakfra naked. + Morgan Freeman er tøff.

Negativt: Altfor overdrevent (på nesten alle områder, mest på slåssing/skyting og biljakter spesielt), dårlig historie, og sist men ikke minst (spoiler):

 

Dårlig liten twist på slutten, hvorfor gidde å ha en twist inni her? Trodde det skulle bli en rett-fram-actionfilm. Det ble bare for dumt.

 

Men uansett - jeg BLE underholdt, jeg satt og så hele, kun en liten pause inni for å surfe litt. Jeg gir den 5/10. Anbefales ikke, med mindre du digger overdrivende CGI-effekter og hjernedød action.

Lenke til kommentar

Plantet Terror

 

på tide men en titt på denne igjen, og jeg simpelt ELSKER filmen, den har liksom alt, alt er overdrevet alt er en smule morsomt og VELDIG blodig.

 

Hver gang jeg ser den, har jeg lyst til å ta den med på en skole og vise den til en første klasse, bare for å se hvordan de reagerer.

 

9.5/10

Lenke til kommentar

Morsomt at Chan-wook Park ble diskutert nå som jeg har en "Vengeance"-uke. Bestemte meg for å rewatche hele trilogien, og har sett de to første til nå

 

 

Sympathy for Mr. Vengeance

post-145786-1224883807_thumb.jpg

 

Denne filmen ble bedre ved å se den om igjen. Det var et par ting som jeg misforsto først, som jeg fikk inn med teskje nå. Likevel er det irriterende mange løse tråder, og selv om jeg ikke er typen som tenker over slikt ble dette for drøyt. "Hvordan?" ble det store spørsmålet.

 

SfMV er i grunn ganske ekkel og smådeprimerende. Historien er kald og jævlig som gir deg en bitter ettersmak, og dette blir forsterket gjennom mangelen på musikk. En thriller-versjon av Chuck & Buck med andre ord...

 

Må konkludere med at selv om slutten ikke er det folk vil ha det til (og voice-over delen var unødvendig ja), fortjener SfMV mesteparten av rosen den får. Karakterene i filmen er også mye bedre enn resten av Vengeance-trilogien. De er mer menneskelige, framfor sort-hvitt.

Jeg gir filmen...

8 av 10 nyrer

 

Oldboy

 

post-145786-1224872557_thumb.jpg

Gud, denne filmen fascinerer meg. Jeg kommer ikke på noe negativt å si om denne perlen. Bildene og musikken er vakre. Stemmer, denne såkalte "ultravoldelige" filmen er vakker. Jo Yeong-wook har virkelig komponert noen vidunderlige melodier, da spesielt

(NB! Ikke klikk "More info" dersom du ikke har sett filmen). Jung-hoons cinematografi er bra og tidvis original, og den slåssescenen han mekket sammen er virkelig verdt å nevne.

 

Min anmeldelse er ikke noe andre bør ta utgangspunkt i, da jeg er usunt besatt av denne filmen, men er bare min mening om filmen. De fleste vil nok kategorisere Oldboy som "grei underholdning med god musikk". Jeg derimot, har gått så langt og plassert den i min Topp 10.

Jeg gir den

9,7 maur av 10

 

Da gjenstår Lady Vengeance, og da kommer en topp 3-liste

Endret av Merkwürdichliebe
Lenke til kommentar

Forgetting Sarah Marshall (2008)

 

Etter å ha blitt dumpet av sin pene kjæreste, til fordel for en annen mann, drar Peter til Hawaii for å komme seg videre. Der treffer han selvfølgelig på eksen og den nye typen.

 

Nok en film fra Judd Apatow og gjengen, og nok en gang solid komedie. Blandingen av toalett-humor og hjertevarme gjør seg godt på film, selv om dette kanskje er nærmere en tradisjonell romantisk komedie enn tidligere filmer.

 

Ser ikke komedier så ofte alene, da det som oftest ikke blir like gøy, men lo og koste meg gjennom denne. Mer humring enn store latteranfall (som undertegnede fikk av Superbad), men det er da noen hysteriske scener også. Med både Kristen Bell og Mila Kunis i samme film burde jo karakteren havne på 9/10 bare på grunnlag av babe-faktor, men tømmer en bøtte med isvann over meg og ender opp på en sterk:

 

7/10

 

 

Ichi the Killer (2001)

Org. tittel: Koroshiya 1

 

En Yakuza sjef er forsvunnet sammen med en stor sum penger. Den sadistiske Kakihara leder letingen. Imens blir gangster for gangster drept av en mystisk leiemorder, Ichi. Et oppgjør mellom disse er uungåelig.

 

Bestilte denne hos Platekompaniet et par dager før omsetningforbudet kom, noe som gjorde meg om mulig enda mer interessert i å se hva alt oppstyret dreide seg om. En spesiell film er det, det er det ingen tvil om. Volden er noen ganger svært realistisk, mens andre ganger blir alt mer tegneserieaktig og latterfremkallende (på en syk, men god måte).

 

Kan ikke si at jeg synes det var det helt store mesterverket, men koste(?) meg likevel. Omsetningforbudet skjønner jeg lite av, synes da det var mye verre å se f.eks. Irréversible. Underholdningsverdien er det vel egentlig ingenting å si på, tok meg selv i å le høyt av og til mens nedslaktingene var på sitt verste. Spesiell miks av hypervold og humor. This adds up to a:

 

7/10

Endret av mOkk
Lenke til kommentar

Pulse (2006)

 

Må inrømme at jeg ikke hadde altfor store forventninger til denne filmen, men nå har jeg vel aldri så høye forventninger til noen av filmene jeg kjøper på billigsalg heller.

 

Og gjett hva. Den er ikke noe særlig bra heller. Den bruker altfor mange klisjeer, og med unntak av et par av hovedrollene, er ikke skuespillet særlig å skryte av heller. Det virker som om de hadde funnet tilfeldige folk på gata til de mest dramatiske scenene, og da blir det fort veldig generisk og ikke så spennende som det kunne vært.

 

Men for all del, selve historien er ikke altfor søkt, den er bare jævlig dårlig utført, og mange av effektene er, utrolig nok, faktisk ganske bra. Spesielt fargebruken mot slutten, hvor det går veldig mye i kalde blåfarger, noe som påvirker stemningen i høy grad. Er også en annen scene mot slutten, hvor et fly styrter, som er bedre gjennomført enn man skulle tro for denne typen film.

 

Hold dere fast, prøver ut en ny type karakterskala her:

 

3.5/10

Lenke til kommentar

The Happening (2008)

 

Leide denne idag, da vi var på let etter en litt "katastrofefilm". Åpningsscenen i filmen er vel noe av det bedre jeg har sett av anslag i filmer. Vi er i NY, hvor folk plutselig begynner å ta livet sitt uten grunn. Dessverre klarer nok ikke filmen å leve opp til den stilige åpningsscenen, og det utvikler seg til noe helt annet enn det som først så ut til å være en utrolig kul story. Skal ikke røpe hva det er som gjør slikt med folka, men det ble litt for teit.

 

Skuespillet er helt middelmådig, Mark Wahlberg er ikke noe stor skuespiller i mine øyne og er og blir, også i denne filmen en normal hollywood-fyr. Zooey Deschanel gjør en overalt dårlig jobb, og klarer ikke helt å leve seg inn i rollen sin.

 

Men for all del, filmen er spennende og har et interessant plot (til du finner ut hva det egentlig dreier seg om).

 

5/10

Lenke til kommentar

The Chaser (2008)

chas.jpg

 

Hvis du liker Se7en (1995) eller Memories of Murder (2001)? Da må du se denne. Ikke bare er det en mørk og dyster thriller om jakten på en seriemorder. Men den er også så ufattelig godt gjennomført på alle områder.

 

Det virkelig unike er fortellertekninkken. Hollywood kunne aldri ha laget denne filmen. Den er alt for orginal og utfordrene. Litt som The Host, bare mer gjennomtenkt og bedre fungerende. Veldig koreansk.

 

Den første halvtimen føles ut som slutten på en vanlig film. Men den fortsetter bare, og fortsetter. Hele tiden snur alt opp ned og får tilskueren til å nesten falle av stolen i spenning.

 

Uten tvil min favorittfilm til nå i 2008. Husk navnet Hong-jin Na, fordi denne regissøren kan bli skikkelig stor.

 

9/10

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...