Gå til innhold

Mini-anmeldelse av den siste filmen du så


tjalla

Anbefalte innlegg

The Kingdom

 

Rå digger denne filmen.

den begynner med et brak, og har en rolig periode som drives av god gammal dags spenning og etterforskings drama, så slutter det med et kjempe brak, faktisk er skytinga på slutten nesten like bra som bank senen i HEAT, nesten. Men går rett inn på topp 3 av beste skytesener for meg.

 

Filmen viser at vi i vesten og midtøsten er kanskje ikke så forskjellige, noen er snille andre er ikke, Foxx og Cooper gjør som altid kjempe god job. Garner som jeg egentlig ikke liker gjør også en veldig god rolle, det samme gjør Ashraf Barhom, han gjør vel faktiskden beste rollen i filmen.

 

Filmen er rett og slett bare veldig bra.

 

8.5/10

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hva er klisje med den, at en politman prøver å fange en slemming?

 

Det som gjør filmen bra, er egentlig alt, fra bruk av LA som baktreppe, ofte filmet på ekte steder og ikke film sett,(som det stedet med alle hundene) bruk av arketekturen som er typisk Mann, men glatte ny moderne hus.

Rollene Pacino og De Niro har og spillet mot og med hver andre, hvordan livene dems er så like og semtidig så forskjellige. Begge to har samme persjonlighet, men han ene er også en sosiopat som ikke har kvaler om å drepe uskyldig. og viser hva pacinos karakter kunne bli uten moral osv.

 

så har du bruken av våpen, en meget tøff og grov stil som ofte ikke er å finne på hollywood filmer, her valgte Mann å gjøre våpene så bråkete som mulig, noe de er i virkligheten, som bare gjør at hver gang det blir skyting følger man med. man kan ikke ungå å følge med pga. lyden

Lenke til kommentar

Og sikkert gjort 200 ganger etter også. Poenget er at Heat er en av de filmene som faktisk gjør dette bra. De fleste filmer kan jo dummes ned på måten du beskriver

 

Slem mann, snill mann. Kjærlighetshistorie. Snill mann vil ta slem mann, finner ut at de er ganske like, snill mann vinner.

 

F. eks: Memento - Slem mann dreper kone til en fyr, fyr søker hevn. Gjort mange ganger før og etter, men det gjør jo ikke filmen noe dårligere. Men selvfølgelig er du i din fulle rett til å mislike Heat, vi har alle forskjellig smak. :)

Lenke til kommentar

Nå skal det sies at jeg kanskje synes Heat har litt høyere IMDB snitt enn den kanskje fortjener, men god film likevel, imo. :)

 

Edit: Oj, 8.2 i snitt. Trodde faktisk den lå høyere enn det. Da trekker jeg tilbake min uttalelse, fortjener vel det i snitt. :p

Endret av mOkk
Lenke til kommentar
F. eks: Memento - Slem mann dreper kone til en fyr, fyr søker hevn. Gjort mange ganger før og etter, men det gjør jo ikke filmen noe dårligere. Men selvfølgelig er du i din fulle rett til å mislike Heat, vi har alle forskjellig smak. :)

 

Ehhh, har du sett Memento? For det der er ikke det filmen handler om (som du får oppklart i slutten).

Lenke til kommentar
Slem mann, snill mann. Kjærlighetshistorie. Snill mann vil ta slem mann, finner ut at de er ganske like, snill mann vinner

 

hadde filmen vært klisje full ville De Niro bli omvendt av kjærligheten og blitt hos dama, i stede stikker han fra henne. altås det omvendte av klisje, han dropper kjærligheten og redder seg selv

Lenke til kommentar

Man kan godt kutte ned Heat til et ordinært politi-og-røver drama på papiret, men da tror jeg man rett og slett ikke har oppdaget hvor gjennomført filmen er i absolutt alle faser. Heat står ihvertfall i den eksklusive hedershylla mi, og om 10 år med fortsatt ivrig filmtitting tviler jeg sterkt på at den mister plassen sin.

 

En film som derimot ikke får en plass i noensom helst hylle er:

 

Death Sentence

 

Her snakker vi om en film som er harry, tynn på historie og til tider komplett tåpelig. Og da er det desverre fort å glemme at filmen faktisk har Kevin Bacon og noen absolutt gode sekvenser. Kanskje jeg forventet for mye av en hevnhistorie, men her synes jeg regissør James Wan gjør mye slett arbeid.

 

post-133624-1224622332.gif

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817324

En neve dynamitt aka Duck , You sucker 3/6

 

Huff , man skulle jo tru siden det er Leone at det er bra men dette ble rett og slett kjedelig.....man ble liksom ikke dradd inn i handlinga , manuset var slappe greier :/

Lenke til kommentar

Var på Max Payne i dag, og her kjem mi anmelding:

 

Kort om handlinga: Max Payne (Mark Wahlberg) er på hevntokt etter at kona og barnet hans vart myrda. Historia er eigentleg ganske lik som i The Punisher... Nok om det.

 

Det er fleire ting som er feil med denne filmen. For det fyrste har ein sett det heile før, jf. for eksempel The Punisher som nevnt ovanfor: Ein taus og inneslutta politimann med eit dårleg forhold til makkeren, korrupsjon, vakre damer, usannsynleg tøffe og barske menn og overdrevne skytescenar.

 

Greit nok, dette er obligatoriske element i ein actionfilm, men det treng ikkje bli så jævla klisjeaktig som det har blitt i Max Payne. Skodespelet må også ansjåast å vera under par. Wahlberg leverer det som trengs, men ikkje noko meir enn naudsynt. Og Mila Kunis...wtf.... for det fyrste får ho ingenting å bryne seg på, og for det andre kan ho aldri bli noko anna enn Jackie frå That 70's Show.

 

Heile greia er eigentleg litt trist, for Max Payne kunne med litt meir innsats ha blitt ein fantastisk film. Men regissøren har prøvd for hardt, og det skin for hardt igjennom. Vidare er det (for meg) vanskeleg å connecte skikkeleg med karakterane. Då tenker eg spesielt på karakteren Mona Sax (Kunis).

 

On the brightside; stemninga er mørk og dunkel, og regissøren greier til tider å framstille noir-preget som ein finn att i spela filmen er basert på. Men det hjelper desverre ikkje filmen til å bestå eksamen.

 

Terningkast 3

Endret av Frigata
Lenke til kommentar

Nettopp hjemme fra Burn After Reading. Orker ikke noen lang anmeldelse, men noen ord kan jeg kludre ned.

 

Forventingene var store etter No Country... og dette er absolutt en kurant komedie. Det er en rekke forviklinger som skaper en en del morsomme hendelser. Det er noe eget når Coen lager film, det føles ikke som en rendyrket komedie, selv om man tar seg selv i å le høyt ved flere anledninger. Med et slikt stjernelag av skuespillere bør det jo bli bra, men jeg må bare si: Brad Pitt, WTF?! Det var rett og slett en total overkill fra Pitt's side, og det skuffet meg. Det er kanskje ikke bare Brad sin feil, noe av det ligger nok på manussiden. Pytt pytt, det er Malcovich som stjeler showet.

Dette er en film som er verdt å sjekke ut, men ikke noe ekstraordinært.

7/10

Lenke til kommentar

Pineapple Express (2008)

 

pineapple-express1.jpg

 

Utentvil det beste "stoner" filmen laget (utenom Half Baked som er et rein stoner film). Dette er ikke like andre stoner filmer. Dette er egentlig en action film som tar sted rundt dette miljøet.

 

Filmen er sikkelig morsomt, og du trenger ikke å kjenne til bruken av stoff personlig for å le. Her dreier deg seg om folkene i filmen, ikke stoffet.

Det er brutal vold i filmen, men alt er gjort på en morsom måte at du ler heller av det som skjer isteden for å bli sjokkert...selvom etter å ha sett filmen kommer dere garentert å nevne hvor brutalt den var.

 

Action scene er ikke noe spetakulært å se på. Her er filmenen nokså dårlig, og du lever det ikke sikkelig i det. Men nå er de heller ikke "Rambo" så dette tilgir du fordi de skal egentlig ikke se ut som de vet hva de gjør.

 

En film som leverer top underholding, og skuffer ikke under alt "hypen". Er ikke et mesterverk, men et bra film

 

8/10

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...