Gå til innhold

Mini-anmeldelse av den siste filmen du så


tjalla

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg synes hele filmen var morsom. Alle bevegelsene hans, alt han finner, måten han har organisert det på, alt var så søtt og herlig at jeg smilte. Selvfølgelig var det mange steder hvor man ler høyt, men alt i alt var det som en barnefortelling. Den har dramatiske øyeblikk, den er morsom, men viktigst av alt så er den søt med en knallgod historie og gode karakterer.

Lenke til kommentar

The Italian Job (1969)

Forventet meg en seriøs heist-film men skjønte fort på de lett parodierte karakterene at filmen skulle sees med andre briller. Men bevares, det blir da litt heist-spenning og passe doser med action oppi alt så alt i alt en fornøyelig film.

7.8/10

 

True Romance

En aldeles sjarmerende Patricia Arquette er grunn nok til å se denne filmen. Ellers er filmen fylt opp med en rekke kjente skuespillere som leverer varene og en viss scene mellom Dennis Hopper og Cristopher Walken er gull verdt. Banning, vold og skyting strødd med gullkorn og ekte kjærlighet. Sees gjerne som en lett parodi på seg selv.

7.9/10

 

Ha en fin dag. :)

Lenke til kommentar
Jeg synes hele filmen var morsom. Alle bevegelsene hans, alt han finner, måten han har organisert det på, alt var så søtt og herlig at jeg smilte. Selvfølgelig var det mange steder hvor man ler høyt, men alt i alt var det som en barnefortelling. Den har dramatiske øyeblikk, den er morsom, men viktigst av alt så er den søt med en knallgod historie og gode karakterer.

 

WALL-E er kos. Vil ikke kalle det en komedie jeg heller. Blir som en barnefortelling som Dorian sier her ja. Og da kan man ikke forvente å le av alt.

Lenke til kommentar

Au Revoir, Les Enfants (1987)

 

En film som handler om unger på kostskole under 2. verdenskrig. Javel, dette kan jo være greit tenker jeg. Så er det prating og babling. Grining og sutring. Mobbing og plaging. Det skjer aldri noe spennende, og filmen er rett og slett dritkjedelig. Holdt nesten på å skru av, men klarte å holde ut.

 

4/10

Lenke til kommentar
Au Revoir, Les Enfants (1987)

 

En film som handler om unger på kostskole under 2. verdenskrig. Javel, dette kan jo være greit tenker jeg. Så er det prating og babling. Grining og sutring. Mobbing og plaging. Det skjer aldri noe spennende, og filmen er rett og slett dritkjedelig. Holdt nesten på å skru av, men klarte å holde ut.

 

4/10

Det var jo en fin karakter i forhold til det du sier. Folk bør virkelig lære å bruke hele spekteret av karakterer..

Lenke til kommentar
Au Revoir, Les Enfants (1987)

 

En film som handler om unger på kostskole under 2. verdenskrig. Javel, dette kan jo være greit tenker jeg. Så er det prating og babling. Grining og sutring. Mobbing og plaging. Det skjer aldri noe spennende, og filmen er rett og slett dritkjedelig. Holdt nesten på å skru av, men klarte å holde ut.

 

4/10

Det var jo en fin karakter i forhold til det du sier. Folk bør virkelig lære å bruke hele spekteret av karakterer..

 

Grunnen til den høye karakteren er at filmen faktisk ikke var så dårlig. Bare helt utrolig kjedelig. Jeg kan fint bruke hele spekteret av karakterer.

Lenke til kommentar

Jajamen. Etter og ha fulgt denne tråden over lengre tid, og hatt stor nytte av den takket være mange fine anmeldelser, tenkte jeg kanskje jeg kunne bidra litt jeg og. Ikke så fryktelige lange og utfyllende anmeldelser, men det får være denne gangen. :)

 

The Bank Job

 

Jason Statham og gjengen raner en bank, og blir innblandet i både statlige anliggender, korrupte politifolk og gangstere. Basert på en sann hendelse i 70-tallets London.

 

Overraskende god film. Det kan også ha med at jeg hadde forholdsvis lave forventninger til denne. Har egentlig ikke vært så begeistret for Statham i noen film siden Snatch (noen unntak), men her synes jeg det fungerte utmerket. Spennende og fartsfylt med gode rolleprestasjoner. Action ispedd litt humor her og der, sammen med en god historie, gjør dette til en god film

 

8/10

 

 

Iron Man

 

Nok en superheltfilm fra Marvel-universet. Tony Stark, en rik, ikke så alt for omtenksom eier av en våpenfabrikk, får en idé om å bygge en superdrakt og kjempe mot slemmingene, etter å ha opplevd å bli kidnappet av terrorister.

 

Så var det min tur å se denne filmen. Filmkveld med gutta ble arrangert og filmvalget falt kjapt på Iron Man. I motsetning til filmen ovenfor hadde jeg høye forventninger til denne, gode anmeldelser og en plass på IMDB top 250 får vel ta noe av skylda. Personlig synes jeg ikke den var helt der oppe. Robert Downey Jr. gjør en meget god rolle, men filmen blir til tider litt "over-the-top" for min smak (vet det er en superhelt-film, men klarte ikke å unngå å henge meg opp i småting underveis).

 

Men god underholdning er det likevel og fin å se på sammen med gutta. Det holder til en...

 

7/10

Endret av mOkk
Lenke til kommentar

Platoon

 

Den beste filmen om vietnamkrigen, og en av de beste krigsfilmene laget.

Filmen viser livet i felten for soldatene, utstyr våpen og slikt er helt riktig(med unntak av en kikkert, men den ser fremdeles bra ut)

Filmen tar ikke for seg en spesifik hendelse, men viser mer hva en soldat kunne møte i krigen, med visse overdrivelser for gi poeng her og der.

Dafoe og Berenger spiller mesterlig mot hverandre og av hverandre, good vs evil osv.

filmen viser også at Sheen faktisk KAN spille, kanskje ikke like mesterlig som de over, men fremdeles bedre enn mange andre. må også nevne John C. McGinley sin rolle, som O'Neill en sleiping som vill unngå det meste.

 

Filmen viser hva som kan skje med mennesker i krig. spesielt en krig uten regler.

 

10/10

Lenke til kommentar
Au Revoir, Les Enfants (1987)

 

En film som handler om unger på kostskole under 2. verdenskrig. Javel, dette kan jo være greit tenker jeg. Så er det prating og babling. Grining og sutring. Mobbing og plaging. Det skjer aldri noe spennende, og filmen er rett og slett dritkjedelig. Holdt nesten på å skru av, men klarte å holde ut.

 

4/10

 

Skandale! Blasfemi! Jeg har ikke ord! Jo, det har jeg!

 

Malles humane, varme og hjerteskjærende mesterverk er så utrolig fantastisk. Med en karakterbygging av de sjeldne, skaper han et slikt sterkt vennskap og sterke karakterer som på mange måter er essensen i det mesterlige i Au Revoir, les Enfants. Elegant unngår han denne endimensjonale type film rundt krig fylt opp av stereotyper. Vennskap, krig, tro, barndom, anger, den rører så utrolig mange flotte og interessante emner, og behandler dem på en slik fabelaktig genuin måte.

Lenke til kommentar
Au Revoir, Les Enfants (1987)

 

En film som handler om unger på kostskole under 2. verdenskrig. Javel, dette kan jo være greit tenker jeg. Så er det prating og babling. Grining og sutring. Mobbing og plaging. Det skjer aldri noe spennende, og filmen er rett og slett dritkjedelig. Holdt nesten på å skru av, men klarte å holde ut.

4/10

 

Helt enig. Alt for mye føleri og for lite god, gammeldags pryl.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...