Gå til innhold

Mini-anmeldelse av den siste filmen du så


tjalla

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Se7en

 

En veldig bra thriller, men forventningene var også veldig høye etter og ha hørt mye bra om denne filmen. Den var veldig bra, men alikevell ikke såå bra jeg hadde håpet den skulle være. Den kommer høyt på listen, men alikevel synes jeg ikke filmen var rett og slett genial nok til at den får høyeste karakter. De fleste vil vell kanskje synes det, men jeg er veldig kresen på thrillere. Den anbefales uannsett til de som ikke har sett den.

 

9/10

Lenke til kommentar

Jeg hadde nok håpet på en 10/10 ja :p Såklart, 9/10 er en veldig bra karakter, og det er en veldig bra film, men skulle ønske den var litt bedre hvis du skjønner, jeg hadde håpet på at dette kunne nesten bli den beste thrilleren jeg noensinne har sett, men det er det nok ikke.

Lenke til kommentar
Og hva er da så den beste thrilleren du har sett om jeg tørr spørre?

 

Jeg kan ikke utpeke en nå, men jeg vet at Se7en ikke er den beste, ihvertfall et eks. synes jeg Identity var bedre.

Men over alt av filmer og media, kan jeg vell si at TV-serien "LOST" er det beste underholdningen jeg noensinne har sett, selvom det ikke er en film, men alikevel har den mer uforutsigbart og alikevel "logisk" handling(mange er kanskje uenige her, men skaperne har faktisk en genial løsning på alt), samtidig som det er satt opp på en helt genial og forferdelig spennende måte, noe jeg aldri før har sett i noen filmer eller generelt underholdning.

Endret av MrLG
Lenke til kommentar

Musikaler

 

 

Rocky Horror Picture Show

 

Cultklassier av det virklig store.

Alt er ekstremt med filmen, den var sikkert veldig spesiell da den kom i 75,

sangene er like klassiske som filmen selv, med Time warp som høydepunktet, nesten synd at den kommer så tidlig i filmen.

 

Tim Curry gjør filmen han altid vil bli husket for.

en film alle bør se før de dør

 

8.5/10

 

Jesus Christ SuperStar

 

Jeg liker ikke Jesus men jeg liker denne filmen, det beste med den, ved siden av sangene så klart er at allt gjøres ved sang, ikke noe snakking mellom.

Heaven on their mind og superstar er det beste sangene og høydepunktene i filmen, karen som spiller Judas gjør en kjempe jobb. og har en veldig god stemme.

 

8/10

 

Hair

Jeg liker heller ikke hippies men jeg liker også denne filmen, faktisk liker jeg den VELDIG godt.

min nyndlings musikal faktisk, den har en meget god story som faktisk kunne blitt en god film uten sangen, noe man skjeldent kan si musikaler.

Treat Williams og John Savage spiller veldig godt sammen, denne musikalen har flere og bedre sanger enn alle de andre.

 

9/10

 

Bigger, longer and uncut.

beste musikalen siden Hair, å gjøre filmen til en musikal var en mesterlig god ide.

Sangene er fine, og det er all banniga også, har problemer med å se south park igjen med all den kjipe beepinga.

eneste er at filmen kunne være en time lengre.

8.5/10

Lenke til kommentar
The Diving Bell and The Butterfly

 

Ryktene stemte. Regissør Schnabel har lagd en enestående film utifra en allerede enestående, tragisk, men også oppløftende historie. Filmåret 2007 blir bare sterkere og sterkere merker jeg.

 

6

 

Fin film, men jeg hengte meg veldig opp i kamerabruken. Rev meg ut av filmuniverset konstant. Fikk aldri følelsen av å være "inne i hodet" til karen. Det mest irriterende var vel at jeg irriterte meg over akkurat det, for kan vanskelig se hvordan det skulle blitt gjort annerledes. Glad jeg er ganske ensom i å ha fått illusjonen ødelagt.

Lenke til kommentar
Rart hvor forskjellig oppfattelse en kan ha, for akkurat det virkemiddelet synes jeg var intet mindre enn genialt. Følte jeg kom langt mer innpå Jean-Do ved å se verden fra hans ene øye.

 

Problemet er at et kamera knapt fanger opp halvparten av synsfeltet, om i det hele tatt så mye. Bet meg merke i mye "veiving med kamera" av den grunn, siden karen ikke hadde sidesyn. Bagatellmessig å henge seg opp i, jeg vet. Men jeg gjorde nå det og måtte bøte med prisen. Du får pønske ut en eller annen straff for meg :wee:

Lenke til kommentar

Pale Rider

 

Clint Eastwood's fjerde selvregisserte western, og igjen spiller han en mystisk navnløs mann med en obskur fortid. Repetivt? Nja, egentlig ikke fordi Pale Rider har en god, selvstendig histore passe ispedd med action, spenning og gode karakterer. Det eneste som føltes litt malplassert var en viss kjærlighetshistorie.

 

Dessuten er det nok av snacks for en ivrig filmtitter her, med blant annet Jaws, en tynn Christopher Penn og togstasjonen som ble brukt i Back To The Future 3.

 

4 +

Lenke til kommentar

De Usynlige

 

En sterk film, den beste norske jeg har sett til nå. Den handler om en barnemorder som blir satt inn i fengsel. Etter å ha sonet straffen får han jobb som organist, men han har stadig problemer når han tenker tilbake på hva han har gjort. Kreativ bruk av bildebruk, tilbakeblikk og frampek, samt kameraføring/filming. En god historie som får deg til å tenke.

 

8/10

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...