Gå til innhold

Mini-anmeldelse av den siste filmen du så


tjalla

Anbefalte innlegg

Lion King 3 (1½) Hakuna Matata

 

Helt grei komedie film var en del veldig morsomme øyeblikk og gøy å se Lion king 1 fra et annet perspektiv, blir vel nesten mer som en parodi på 1'eren. Filmen greier også å binde seg til 1'eren veldig bra, Timon og Pombaa var liksom der gjennom hele Lion king 1 men vi så dem bare ikke.

 

Noe som likevel var litt irriterende var måten de drev å stoppet filmen for så å bringe oss tilbake i kino salen med Timon og Pumbaa hvor de kom med noen vittige replikker osv. Var morsomt til tider og funket bra som en intro men det ødelagte litt film stemning for meg, altså at det ble litt vanskelig å leve seg onkelig inn i filmen. Men likevel utrolig morsom film ikke like bra som 1'eren, men bringer tilbake gode minner er egentlig fristet til å bare gi den full pott men fornuften sier noe annet så:

 

8/10

Endret av Carlgutt
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har hatt en veldig fin filmhelg med to dramafilmer. En gammel klassiker og en som godt mulig blir det for fremtiden.

 

La Dolce Vita (1960): Den desidert beste jeg har sett av Fellini. Stemningen i denne er særegen. Merkverdig dramaturgisk stil, som ikke er helt lett å få fatt i. Ikke noe synlig struktur i det hele. Protagonisten følges nærmest vilkårlig og filmen er kraftig både rent litterært og i stil. Harmonisk nytelse, anbefales!

8/10

 

 

Sideways (2004): Paul Giamatti og Thomas Haden Church spiller to middelaldrende menn som drar på tur i uken før sistnevnte skal gifte seg. Inspirerende skuespill og historie, manus er bunnsolid. En film om livet og jeg tror det er endel menn der ute som, om de i dag er unge, en gang vil finne seg i lignende situasjoner. Mens de eldre kanskje gir et gjenkjennende nikk. Den har et par hysterisk morsomme sekvenser i tillegg. Som en sidenotis kan det nevnes at dette muligens er den ultimate film for vinelskere.

 

7/10

Lenke til kommentar

Fritt Vilt 2

 

Forsåvidt kjempebra skrekkfilm. Noen ting i filmen gjør den litt(i mitt syn) idiotisk og teit. Legger det jeg synes var teit i spoiler så jeg ikke ødelegger for de som har tenkt til å dra å se filmen.

 

 

 

Er på utsiden av sykehuset når "monsteret" nettopp har blitt skutt av "Ole" - politimannen. Jannicke skal til å skyte monsteret. Hun står leeeenge å venter med å skyte, så snur hun seg å ser at Ole er død og kjæreresten står over, så hun går bort og når hun snur seg tilbake for å se på monsteret så er det borte...........Jeeeeeeeez, var nok ikke bare meg som irriterte seg over det i salen nei hehe.

 

Så var det en annen ting jeg har tenkt litt på. Etter at monsteret blir skutt av Ole på parkeringsplassen lever det fortsatt. Hva er så vitsen med å skyte monsteret på slutten av filmen hvis monsteret aldri dør av å bli skutt?

 

 

Ellers enn det jeg skrev i spoiler synes jeg filmen var ganske bra. Litt unødvendige "skremme" lyder.

 

Gir den terningkast 4 jeg.

 

Edit: fucka formulering

Edit2: Skrivefeil i editen. Er det mulig?

Endret av Centuss
Lenke til kommentar

The Bourne Trilogy

 

Denne helgen så bestemte jeg meg endelig for å se hele denne trilogien sammenlagt, og jeg angrer overhodet ikke på det. Filmene var utrolige, og nå skal jeg lese alle bøkene om Jason Bourne. 6 bøker, så nå har jeg noe å bruke tiden min på.

 

Alle filmene i denne triologien er løst basert på Robert Ludlums noveller fra 80-tallet. Den første filmen begynner med at en ukjent person blir plukket opp på kysten av Frankerike. Han lider av hukommelsetap, og alt han har som binder ham til hvem han egentlig er nummeret på en bankkonto i Sveits. Vi følger ham i jakten på sin fortid, noe som innebærer utrolig mange profesjonelle yrkesmordere, CIA-agenter og diverse politimenn fra hele verden.

 

Filmene i seg selv har en ganske bra skrevet historie, og plottet er engasjerende og sterkt underholdene. Uforstigbart er det ikke, for min del. Kan skyldes at jeg har lest en del lignende bøker, og sett en del lignende filmer. Som sterk spinthriller fan må jeg si at disse filmene virkelig var bra.

 

Anbefales på det sterkeste.

 

The Bourne Identity 8/10

 

The Bourne Supermacy 7,5/10

 

The Bourne Ultimatum 9/10

 

Noen som forresten har lignende filmer å anbefale?

Lenke til kommentar

Rocky Horror Picture Show

 

Ser den for ørtende gang og går aldri lei den. Parodiene, referansene, musikken og ikke minst Tim Curry - den har alt. Tidenes musikal!

 

10/10

 

 

 

Manhattan

 

Andre gang jeg ser den og den var like fantastisk som forrige gang. Velskrevet som alle Allen-filmer, vakker musikk, utrolig passende svart/hvitt-foto av New York, som aldri har sett bedre ut enn i Manhattan. Kommer dog et hakk under Annie Hall rett og slett fordi AH er morsommere.

 

9/10

Lenke til kommentar
Fritt Vilt 2

 

 

Er på utsiden av sykehuset når "monsteret" nettopp har blitt skutt av "Ole" - politimannen. Jannicke skal til å skyte monsteret. Hun står leeeenge å venter med å skyte, så snur hun seg å ser at Ole er død og kjæreresten står over, så hun går bort og når hun snur seg tilbake for å se på monsteret så er det borte...........Jeeeeeeeez, var nok ikke bare meg som irriterte seg over det i salen nei hehe.

 

Så var det en annen ting jeg har tenkt litt på. Etter at monsteret blir skutt av Ole på parkeringsplassen lever det fortsatt. Hva er så vitsen med å skyte monsteret på slutten av filmen hvis monsteret aldri dør av å bli skutt?

 

 

Siste skuddet ble jo skutt med en shotgun i hodet. Regner med at han døde ganske momentant. I tilegg hadde han fått en ishakke igjennom seg fra før av..

 

Endret av Darkbuster
Lenke til kommentar

Wicked Lake (2008)

 

Skrekkfilm, tror jeg. Er ikke sikker. Det starter med en naken dame. Kamera zoomer ut viser oss at hun er en aktmodell, og en tilbakestående fyr sitter og tegner henne. (det er flere andre her også, selvsagt, men de er kun med i denne scenen). Den tilbakestående fyren er selvsagt forelsket, og hun modelldama viser litt interesse. Det i seg selv er et bra faresignal, og da tenker jeg ikke på folkene i filmen... :p

 

Litt senere sitter den tilbaketående fyren og snakker med den like tilbakestående familien sin i en evighet (rundt ti minutter, men føles mye, mye lengre). Deretter skifter vi til en gruppelesbe scene i en liten stund, totalt uten dialog, mening eller noe som helst. Fire nakne damer som kysser uten noe mening. Tror de vet publikum begynner å gp allerede lenge før dette, så de kan i det minste prøve å holde den mannlige delen igjen. Ikke at jeg tror de heller gidder se dette tullet, men likevel.

 

Resten av filmen er noe tull med den tilbakestående familien og de fire lesbene som dreper hverandre eller noe sånt. Aner ikke hvorfor og bryr meg ikke noe særlig. Som "trøst" for å ha holdt ut får du en badescene med de fire kvinnfolka. Alle nakne, selvsagt. Det sier jo litt... :p

 

Vurdering: 0 / 10

Lenke til kommentar

Dance Of The Dead

 

Dance of the dead er en humor/skrekkfilm, Handlingen foregår i en liten landsby i Amerika.

De døde begynner å gå igjen da ett kraftverk i nærområdet lekker atom avfall.

Jeg hadde visse forhåpninger til denne filmen, men de innfridde ikke.

En lang film om ingenting, den er forutsigbar å ikke underholdene.

 

 

Ikke kast bort tiden din med denne! Eneste grunn til at den i hele tatt får poeng er at det middels bra visuelle effekter på denne. 1/10

post-128860-1223867346_thumb.jpg

Lenke til kommentar

30 Days of Night (2007)

 

Normalt sett liker jeg ikke vampyrfilmer, men denne kjøper jeg. Skuespillerprestasjonene er kanskje ikke helt i toppen. Jeg vet veldig lite om vampyrer, men savner en forklaring/ anker på hvorfor de plutselig dukker opp i øde av Alaska. Mye bra timing av skumle lyder. Til tider småspennende og absolutt grei underholdning på en hverdag.

 

6/10

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...