Gå til innhold

Mini-anmeldelse av den siste filmen du så

tjalla

Anbefalte innlegg

Så netopp The Blair Witch Project... Bare et ord som kan beskrive filmen: Skuffende!

Da jeg så filmen en gang i 8. klasse, var jeg overbevist om at filmen var "ekte", at filmen faktisk var sann. Når jeg nå så filmen var det med visshet om at den ikke var ekte.

Dette førte til at filmen var komisk til tider, men det var et par scener som gjorde meg litt nervøs.

Jeg prøvde å få mest mulig ut av filmen. Jeg så den når jeg var alene hjemme, og med lyset slått av. Men dette hjalp lite.

Filmen var til tider skummel, men på langt nær like skummel som jeg hadde trodd den kom til å bli.

5/10

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

ALIEN

Flott oppbygging av hendelser og karakterer og når helvete bryter løs er det mørkt, dystert og intenst med akkurat nok flimrende lys til å skape en klaustrofobisk følelse.

9/10

ALIENS

Her har man klart kunststykket å pøse på med svære gønnere og eksplosjoner samtidig som man har enda mer spenning og intensitet en i ALIEN. Alt stemmer i denne filmen.

10/10

ALIEN 3

Hva er dette da? Forsøk på sosialrealistisk drama? Filmen har sine øyeblikk men savner identitet og at klipperen ikke hadde sin beste dag på jobben gjør filmen rotete. Passer til Alien/Aliens som Star Wars ep. 1-3 passer til ep. 4-6.

6/10

ALIEN 4

Her har man action, spenning, humor og en halv-psykopatisk Ripley og filmen har driv og underholdning i massevis. Men det er ingen Alien film. Alien 4 er en underholdende parodi.

Som Alien film: 0/10

Som action/underholdning: 8/10

Alien/Aliens har jeg sett kino og extended utgave. Alien 3/4 har jeg sett extended utgave.

Ha en fin dag. :)

Lenke til kommentar

Superman: The Movie (1978): Ble et spennende gjensyn med min gamle favoritt, rett og slett grunnet en universitetsoppgave som krevde analyse. Det skremmende er da at filmens illusjoner måtte avkles bit for bit. Filmen ble studert ved å se enkelte sekvenser flere ganger. Ikke akkurat en tradisjonell visning og det medfører jo en risiko å virkelig kle av en film på denne måten. Takk og pris så overlever den. Episk på alle områder. Herlig at en slik film tør å bygge seg opp. Hele første sekvens, på ufattelige 50 minutter, er uten Supermann. Slik skal det gjøres, ikke rart med et manus på over 500 sider (for Superman I & II) av den godeste Gudfaren-forfatteren. Absurd! Perfekt måte å bygge opp forventningene. Når han endelig entrer filmlerretet så kommer frysningene den dag i dag som for over 20 år siden.

Den er uten tvil den mest episke i sin sjanger og holder seg godt. Den overgår alle filmer i sjangeren som fulgte og det er så mye mesterlig som avsløres med en liten analyse, i en produksjon som egentlig var et helvete. Fantastisk. Uber alt. Med manusforfatteren til Gudfaren, produksjonskaren bak Star Wars-verdenen, regissøren til The Omen, komponisten til Star Wars, Jaws, Indiana Jones m.m og skuespillere som Marlon Brando, Gene Hackman og Christopher Reeve så slår ikke dette feil. Filmen tåler både klassisk visning og den tåler å bli satt under lupen. Tidenes superheltfilm. Superman: The Movie er lyset som leder vei for andre filmskapere i sjangeren.

10/10

Lenke til kommentar

Godt å se at noen fikk en god filmopplevelse i dag. Tilbake i gamlebyen over helga, og for å ikke sture hjemme avtalte jeg kinotur med noen kompiser. For some reason endte vi opp på Babylon A.D

Jeg sier bare: WTF?

Filmen starter faktisk helt kurant. Det går dårlig med verden, Vin Diesel er barsk som alltid, og vi blir presentert for en historie som kan minne litt om Transporter. Videre herfra fungerer filmen helt greit, den er akkurat så cheesy og eksplosiv som en tanketom actionfilm skal være. Intet mer, intet mindre. Men plutselig begynner historien å spinne i alle retninger. Det virker rett og slett som en filmatisk tankestrøm, for her er det ikke mye som henger på grep. Det blir rett og slett bare en suppe, hvor det nesten virker som de har satt på Shuffle Scenes i klipperommet, for dette blir virkelig kaotisk. Athorb mente på at filmen hadde blitt klippet ned med 50 minutter mot regissørens vilje, noe som hadde forklart en hel del.

Det er ikke så altfor mye positivt å si om denne filmen, utenom at den starter helt kurant. Og gir vi 1 karakter i awesome-poeng til Vin Diesel, ender vi på:

3/10

Lenke til kommentar

The Happening (2008): Noen har visstnok omdøpt denne til "The Crappening". Fengende tittel og kanskje det beste denne filmen har produsert. I så måte er den største katastrofale hendelsen filmen i seg selv. Det er fryktelig dårlig, det er som om Kurt Oddekalv stod bak kameraet. Som igjen forteller litt om stanken av budskap filmen gir. Skal man først prøve å innkassere billige poeng i de hysteriske miljø-tidene så burde det blir gjort bedre enn dette. En hendelse jeg godt kunne vært foruten. Kudos til Mark Wahlberg som leverer et så dårlig skuespill at jeg er overbevist om at det er bevisst gjort.

2/10

Lenke til kommentar

Fritt Vilt II

De som tvilte på denne filmen hadde... Helt rett! Den har en god overgang fra den første filmen og åpner veldig bra. Da spenningen først begynner, så skuffer den heller ikke. Den bruker mange av de gamle triksene i boka, men leverer likevel en god dose spenning og klarer til tider å gi deg en støkk. Men mot slutten snakker vi andre boller - her klarer den å spyle hele prosjektet ned i dassen. Filmen eier rett og slett ikke klimaks. Du mister bare mer og mer av stemningen ettersom det blir dårligere og dårligere - før det til slutt ender opp som tåpelig. Det kan virke som om noen har hatt litt hastverk med å få filmen ferdig.

4/10

Endret av Bakke
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-D7I5Gr2

Epic Movie.

Hvorfor? Er virkelig økonomien så dårlig Crispin Glover? Altså jeg kan låne en tier til deg,så slipper du å gjøre slikt crap.

For denne filmen er crap. Så extremt crap også. Hvem ler av sånt? Jo det skal jeg si dere,

INGEN!

David Carradine må ha røyket flere tonn Ganja for å glemme at hans navn er på dette makkverket.

2 av 100.

Fikk et extra poeng grunnet naken dame.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-D7I5Gr2

Det finnes dårlig(Ghost Rider,Down.izzat) og det finnes DÅRLIG(epic Movie)

Stoler ikke lengre på filmer med ordet Movie i titelen.

Lenke til kommentar

Full Metal Jacket (1988)

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor

3514487x.jpg

Muligens den beste krigsfilmen jeg har sett, ihvertfall en av de beste. En av de få krigsfilmene som blir fortalt som en personlig skildring, noe som gjør filmen litt annerledes enn andre filmen i samme sjangeren. Karakterene er gode og blir sterkt presentert av gode skuespillere og en glimrende regissør. Jeg er ikke elt sikker på om for mye av filmen foregår på treningsleiren, men den kan for noen virke litt for lang på dette stadiet. Musikkvalget er kanskje litt spesielt, men passer godt til filmen i de fleste tilfeller.

Jeg er ikke akkurat god til å skrive anmeldelser, så jeg summerer alt opp til dette: En veldig god film som bør ses av de fleste, og ikke bare spesielt interesserte. :)

9/10

Lenke til kommentar

Hah, som om Evil Dead 2 ikke er elsket av alle filmkjennere.

--

PS I Love You

Jeg så King Leonidas på coveret og antok at dette kom til å handle om ca det samme som 300. Det stemte ikke helt, men filmen var fortsatt kjempefin. Leonidas spiller en ire denne gangen, men han er like badass og har tatoveringer og spiller gitar. Jeg gråt for det meste og nå vil jeg forelske meg. (:

Lenke til kommentar
Det er ikke så altfor mye positivt å si om denne filmen, utenom at den starter helt kurant. Og gir vi 1 karakter i awesome-poeng til Vin Diesel, ender vi på:

3/10

Så så, børn. Se hva mester cun skrev om filmen: http://www.kulturo.no/anmeldelser/film/babylon_a_d_/56533

PS: Ifølge IMDb kutta de 70 minutter:

The studio apparently cut 70 minutes of Mathieu Kassovitz's original version to get to a running time of 93 minutes. This happened against his wishes.

Skamklipt film med potensiale, ingen tvil. Og hvem kan vel ikke falle fullstendig for Achozens vanvittige hiphop på starten?

http://www.myspace.com/achozen

Lenke til kommentar
Så så, børn. Se hva mester cun skrev om filmen: http://www.kulturo.no/anmeldelser/film/babylon_a_d_/56533

Skamklipt film med potensiale, ingen tvil. Og hvem kan vel ikke falle fullstendig for Achozens vanvittige hiphop på starten?

Jeg kunne gått med på 6/10 hvis filmen hadde gitt noen som helst mening mot slutten. Hadde den ikke blitt kutta så mye hadde den nok vært dødsfet, men desverre har noen vært lovlig ivrig med saksa. Hiphopen på starten er føkkings hardcore. I loved it!

Lenke til kommentar

Fritt villt 2 - Denne filmen har det vært snakk om lenge, men i mine øyne er det en film med helt samme handling som den første filmen, bare at denne gangen foregår det på ett sykehus. Men er jo en bra film, men fantasien til de som skrev filmen er ikke så bra. Fra meg får den en firer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...