Gå til innhold

Mini-anmeldelse av den siste filmen du så


tjalla

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Indy 4

Dette var jo dust. Hadde den blitt laget på 80-tallet så kunne jeg gått med på det, men i disse dager kan vi ikke ha folk som faller ned en mange hundre meters foss og overlever. For ikke å snakke om kjøleskapet.

2 av 4 stjerner

 

Jeg hadde ingen problemer med filmen, utenom dens bruk av CGI. Filmen holdt seg tro til de andre filmene på alle punkter, særlig det "overdrevet" som du ikke likte.

 

Indiana er den sanne "Fantasi verden" som filmer skal trekke oss inn i der vi slepper løs være verdens problemer og har det gøy.

Lenke til kommentar
Indy 4

Dette var jo dust. Hadde den blitt laget på 80-tallet så kunne jeg gått med på det, men i disse dager kan vi ikke ha folk som faller ned en mange hundre meters foss og overlever. For ikke å snakke om kjøleskapet.

2 av 4 stjerner

 

bruker vi stjerner også nå,

 

jeg kovnerter dine 2 av 4 stjerner til 3.5/10 så vanlige mennesker som ikke er høye på pæra også forstår det :tease:

Lenke til kommentar

The Deer Hunter

En utrolig sterk film som viser Vietnamkrigens grusomheter og ødeleggelser. Filmen starter lykkelig med skildringer av vennskap og ekteskap, før vi blir kastet inn i Vietnamkrigens forferdelige virkelighet. Vi følger karakterenes mentale nedbrytning og får skildret de psykologiske, sosiale og fysiske effektene krig kan ha på et menneskesinn. Skuespillerne lever utrolige gode rolletolkninger som er med på å gi filmen dens enorme troverdighet. Theme-sangen Cavatania var utrolig vakker, og i samspill med utrolige scener frembringte den frysninger mer enn en gang. Da filmen var over ble jeg bare sittende å stirre på teksten og nyte musikken. Jeg ville ha en film som gjorde inntrykk på meg, og det fikk jeg!

 

En sterk og rørende film som virkelig fortjener å bli omtalt som en klassiker.

 

9/10

Lenke til kommentar
Jeg hadde ingen problemer med filmen, utenom dens bruk av CGI. Filmen holdt seg tro til de andre filmene på alle punkter, særlig det "overdrevet" som du ikke likte.

Det var det som var problemet mitt, at den holdt seg tro til en type film som man ikke kan lage lenger. Back to the Future hadde aldri slått an i 2008, og kanskje ikke Raiders heller. Hadde denne filmen kommet ut sammen med resten så hadde den ikke følt så malplassert, men så lenge etterpå virker det mer som et forsøk på å fange nostalgien til de som husker de gamle filmene framfor å stå på egne bein.

 

Hvis en helt klarer å overleve et fall fra flere hundre meter (tre ganger!), falle 5-6 meter opp til flere ganger og aldri bli skadet, for ikke å snakke om kjøleskapsscenen, for deretter å komme i en standard fistfight, så ødelegger det spenningen. En film må være konsekvent i farene for at det skal bli spennende. Det var også litt for mange "meh"-øyeblikk, som da han mistet geværet og det skjøt skurken i foten, eller da Shia og Mac løp mot elven mens 7 topptrene soldater skjøt på dem med AKer og alle traff bakken ca 2 meter foran dem, som gjør det hele litt kjedelig.

Lenke til kommentar
Bra du likte den! The Deer Hunter overgår The Godfather synes jeg, dog den overgår ikke Godfather Part II. Det er slik:

 

Godfather: 9/10

Deer Hunter: 9.5/10

Godfather Part 2: 10/10

 

Ja, den rangeringen kan jeg si meg veldig enig i. Nå skal jeg til med en annen av dine favoritter, nemlig Eyes Wide Shut. Har troen på denne selv om jeg har også har hørt mye dårlig om den.

Lenke til kommentar
Indy 4

Dette var jo dust. Hadde den blitt laget på 80-tallet så kunne jeg gått med på det, men i disse dager kan vi ikke ha folk som faller ned en mange hundre meters foss og overlever. For ikke å snakke om kjøleskapet.

2 av 4 stjerner

 

bruker vi stjerner også nå,

 

jeg kovnerter dine 2 av 4 stjerner til 3.5/10 så vanlige mennesker som ikke er høye på pæra også forstår det :tease:

2 av 4 blir vel 5/10? :p

Lenke til kommentar
Bra du likte den! The Deer Hunter overgår The Godfather synes jeg, dog den overgår ikke Godfather Part II. Det er slik:

 

Godfather: 9/10

Deer Hunter: 9.5/10

Godfather Part 2: 10/10

 

Ja, den rangeringen kan jeg si meg veldig enig i. Nå skal jeg til med en annen av dine favoritter, nemlig Eyes Wide Shut. Har troen på denne selv om jeg har også har hørt mye dårlig om den.

 

God fornøyelse! Selv om mange her inne sier den er crap, så ignorer det og se den, et virkelig mesteverk, er det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...