Gå til innhold

Mini-anmeldelse av den siste filmen du så


tjalla

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Står på må-se-lista, må bare få sett flere filmer av/med dem. Er egentlig mest spent på den selv.

Dokumentaren er i grunn en veldig fin intro til duoen, forsåvidt ingen nødvendighet å ha sett alle. Fittzcaraldo og Aguirre er de to filmene det legges mest vekt på, og som igjen kanskje man skal prioritere før man ser dokumentaren.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817324

Snøhvit 1937 4.5/6

 

Fin film , flott fargelegging.......maleriaktig , ikke rart at fok ble blown away av denne for 70 år sida :D

 

Dvergene & "Hei Hå" er det beste med hele filmen

 

Tornerose 1959 4/6

 

Denne ble litt for lik Snøhvit egentlig.........fin sluttscene dog

Lenke til kommentar
Fitzcarraldo (1982)

 

Tok hinna hva Herzog+Kinski angår, og det føltes ganske godt. Ikke så godt som mange har sagt kanskje, men absolutt ikke verst. Spent på mer. Ender vel på en 7/10.

 

Herzog har definivt sansen for absurde ting, det får jeg bevist gang på gang. Det føles som om det tas små avstikkere hele tiden bare for å fokusere på noe snålt en stakket stund. Og ellers er fokuset på Kinski.

Historien i seg selv er jo fantastisk og underholdende, sett bortifra noen små dødpunkter. Jeg fenges aldri helt ordentlig, heller. Hvor gammel er Claudia Cardinale her? Må være over 40? Heit er hun vaffal. Og jævlig imponerende at de faktisk drasser skippet over bakketoppen i virkeligheten. Merker at jeg bør gå aktivt inn for å få sett Burden of Dreams.

Kan evt. anbefale deg å se Mein liebster Feind - Klaus Kinski av Herzog. Dokumentar om forholdet deres... som forøvrig jeg syns er det mest intr med de to. Filmene har jeg aldri fallt helt for.

 

Av ren nysgjerrighet, hva får dere til å se dette? Studerer dere film eller noe? Jeg bare spør, trodde ikke det fantes slike der ute som ser dette frivillig.

 

Jeg har sett den forøvrig ;)

Lenke til kommentar

Fryktelig populært å skrike ut slike ord, så jeg benyttet sjangsen!

 

Men fra halvspøk til revolver, så ser jeg godt hvorfor noen har lyst til å se litt dypere el. kunstneriske saker enn overfladiske, endimensjonale og ytterst ordinære, thus kjedelige hollywoodproduksjoner. Nå generaliserer jeg fryktelig, da men.

Endret av Badering
Lenke til kommentar
Av ren nysgjerrighet, hva får dere til å se dette? Studerer dere film eller noe? Jeg bare spør, trodde ikke det fantes slike der ute som ser dette frivillig.

 

Roboteksplosjoner! Michael Bay! Titanic! Pow pow!

:fun:

 

hehehe, man får vel som fortjent når man spør på den måten. Men seriøst, ser dere mye av denne type film, hvor får dere tak i det og liker dere overhodet ikke "Hollywoodstil-filmer"?

Lenke til kommentar

Jeg må innrømme at jeg sliter litt med å sette meg ned for å se enkelte typer av s.k kunstneriske filmer (hva er egentlig en kunstnerisk film?). Men når jeg først gjør det så er det svært ofte at jeg liker det.

 

Jeg blir bare imponert over hvor mye av denne type film man klarer å se, jeg har som regel ikke overskudd til det, føler at jeg mister konsentrasjonen ved å se en slik film i hverdagen. Men det er klart, jeg slapper av med å kjøre snowboard, andre kanskje gjør det ved å se slike filmer?

 

Hvem er "dere" egentlig?

 

De som føler seg truffet.

Lenke til kommentar

Jepp, takk til begge deler. Jeg finner underholdning i all type film, bare filmen selv er god. Fullt forståelig at de som ikke er spesielt interesserte ikke liker mindre "tilgjengelig" film. Men jeg vil kalle meg spesielt interessert og jeg går derfor aktivt inn for å se kunstfilm (eller ikke-Hollywood, om man vil). Hollywoodfilm er man så mye eksponert for at det kommer av seg selv.

 

Men ja, jeg så Fitzcarraldo frivillig og lot meg underholde.

Lenke til kommentar

mhm!

 

Mine filmfavoritter vil nok alltid (vågal påstand dog) være av det mer kunstneriske slaget, og da helst world cinema. Det betyr dog ikke at jeg fordømmer alt annet, da Hollywood kan være fordømt underholdende også. Popcorn er velkommen i dette huset, så lenge det ikke prøver å være noe annet. Da blir det som regel pretensiøst som pokker.

Lenke til kommentar

Fikk meg en hyggelig overraskelse i filmen Stardust nå nettopp.

 

Så den uten noe særlig store forventninger, dette fordi såpass mange adventure/fantasy-filmer i senere tid har skuffet, men jeg ble virkelig sjokket over at denne filmen hadde gått meg hus forbi.

 

En original storyline som er proppet av kreativitet og originale (ja, igjen) idéer, ja takk! Og det var akkurat det vi ble servert.

 

Filmen er skikkelig frisk og freidig og tar seg selv mye mindre seriøst enn andre lignende filmer som faller inn under fantasy/adventure-sjangeren. I tillegg til det overnevnte så har man den flotte "tongue-in-cheek" humoren, herlig score, samt Robert de Niro i en herlig annerledes rolle og en rekke andre gode skuespillere. Peter O'Toole, Michelle Pfeiffer, Claire Danes gjør alle gode figurer i filmen og kjekkas prinsen fra Narnia filmene, Ben Barnes gjør en overraskende god rolle i filmen.

 

En overraskende god adventure/fantasy-film som ikke tar seg altfor seriøst og som totalt sett er virkelig underholdende og original. Anbefales!

 

8 - Svært God

Lenke til kommentar

Crimson Tide

2h 10m

 

En av de beste Thriller'ne jeg har sett!

Plot: De mottar en Flash-Melding (melding som må reageres på umidelbart) om at de må bombe opprørere som har tatt over en Atomrakettbase i Russland og har knekt kodene til rakettene og fueler dem opp. Men! En ny FLASH melding kommer tilbake, men blir avbrutt i mottakingen.

 

I Wont spoil it anymore.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...