Gå til innhold

Mini-anmeldelse av den siste filmen du så


tjalla

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg har ikke lyst til å se Gummo for fem flate øre (er generelt ganske skeptisk til denne typen filmer), men jeg blir vel nødt til det etterhvert. Sånn at jeg kan ta i diskusjonen. Er vel definisjonen på elsk/hat-film, eller?

 

Jeg skjønner akkurat hva du sier. Har samme problemet. Veldig skeptisk til filmer som ikke har noe å "gå på" og spiller bare ut om vanlige mennesker med konflikt osv. Men teller Requiem for a dream som det? Jeg digget den filmen, ble utrolig ristet av den. Dere her har vel sett den? 9-10/10 for meg den.

Lenke til kommentar

Slik jeg har inntrykket av Gummo er vanlig narrativ form droppet, og bare pøst på med en masse forstyrrende og/eller intetsigende scener. En sånn film kan ikke bedømmes etter "malen". Men dere som har sett den og digget den (Badering og CypheroN), hva er det som gjør at dere digger den? Hva er det den har å by på og hva er det som gjør at den unngår å bli spekulativ, innholds- og poengløs?

Endret av athorb
Lenke til kommentar
Slik jeg har inntrykket av Gummo er vanlig narrativ form droppet, og bare pøst på med en masse forstyrrende og/eller intetsigende scener. En sånn film kan ikke bedømmes etter "malen". Men dere som har sett den og digget den (Badering og CypheroN), hva er det som gjør at dere digger den? Hva er det den har å by på og hva er det som gjør at den unngår å bli spekulativ, innholds- og poengløs?

 

Nå likte nok Badering den mer enn meg (Det er hans #4 of all time, eller noe sånt..) Men, jeg synes den var utrolig interessant og rå på det den fortalte. Et brutalt miljø skildret på en perfekt måte. Den blir ikke poengløs (FOR MEG) fordi den viser white trash-miljøet så perfekt. Merkelig at jeg ikke kjedet meg egentlig.

Lenke til kommentar

Fitzcarraldo (1982)

 

Tok hinna hva Herzog+Kinski angår, og det føltes ganske godt. Ikke så godt som mange har sagt kanskje, men absolutt ikke verst. Spent på mer. Ender vel på en 7/10.

 

Herzog har definivt sansen for absurde ting, det får jeg bevist gang på gang. Det føles som om det tas små avstikkere hele tiden bare for å fokusere på noe snålt en stakket stund. Og ellers er fokuset på Kinski.

Historien i seg selv er jo fantastisk og underholdende, sett bortifra noen små dødpunkter. Jeg fenges aldri helt ordentlig, heller. Hvor gammel er Claudia Cardinale her? Må være over 40? Heit er hun vaffal. Og jævlig imponerende at de faktisk drasser skippet over bakketoppen i virkeligheten. Merker at jeg bør gå aktivt inn for å få sett Burden of Dreams.

Lenke til kommentar
Fitzcarraldo (1982)

 

Tok hinna hva Herzog+Kinski angår, og det føltes ganske godt. Ikke så godt som mange har sagt kanskje, men absolutt ikke verst. Spent på mer. Ender vel på en 7/10.

 

Herzog har definivt sansen for absurde ting, det får jeg bevist gang på gang. Det føles som om det tas små avstikkere hele tiden bare for å fokusere på noe snålt en stakket stund. Og ellers er fokuset på Kinski.

Historien i seg selv er jo fantastisk og underholdende, sett bortifra noen små dødpunkter. Jeg fenges aldri helt ordentlig, heller. Hvor gammel er Claudia Cardinale her? Må være over 40? Heit er hun vaffal. Og jævlig imponerende at de faktisk drasser skippet over bakketoppen i virkeligheten. Merker at jeg bør gå aktivt inn for å få sett Burden of Dreams.

Kan evt. anbefale deg å se Mein liebster Feind - Klaus Kinski av Herzog. Dokumentar om forholdet deres... som forøvrig jeg syns er det mest intr med de to. Filmene har jeg aldri fallt helt for.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...