Gå til innhold

Mini-anmeldelse av den siste filmen du så


tjalla

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Mulholland drive

 

Hadde hørt denne filmen var bra, men jeg synes den bare var helt merkelig. Mye av filmen er bare ok underholdning, og ikke noe spesielt. Tenkte kanskje at det kom en bra løsning på slutten, men da ble alt bare ganske forvirrende og kaos. Jeg skjønte jo noe av meningen med filmen, men det var veldig mye som var vanskelig å skjønne også, og historien var egentlig bare kaos når det kom til stykke. Helt merkelig film rett og slett, jeg pleier å like mystiske filmer/thrillere, men denne var bare rar. Mulig karakteren kunne blitt mye høyere hvis jeg hadde skjønt mer, men av det jeg skjønte er ikke filmen verdt mer.

5/10

Endret av MrLG
Lenke til kommentar
Lider du av en eller annen konsentrasjonssykdom?

 

Var den rettet til meg eller Thor?

 

Uansett sykdommen heter som oftest et liv. Det er svært få personer som til vanlig greier å sette av tre timer i strekk for å kunne se en film.

 

Jeg er enig. 1,30 og lavere er perfekt lengde på film. Når man skal se en 3-timer må den planlegges og gjerne sees for fullt med dempet belsyning og full pakke. Mye lettere å snurre Rambo 4 etter skolen liksom, da den varer i 1,15 ca.

 

Ja, jeg sier det selv om Satantango er en av mine favorittfilmer.

Lenke til kommentar

Så Al Pacino og De Niro filmen på kino i dag, Righteous Kill. Var ikke dårlig, men kanskje litt "typisk" får jeg si. Anbefaler det mer som en DVD film å se hjemme. 6/10 hadde jeg sagt :)

 

EDIT: Elsker filmer som er rundt 1.30 ja, 2 timer + kan være litt stress. Ikke i tilfelle Dark Knight da :)

Endret av tc47
Lenke til kommentar
Lider du av en eller annen konsentrasjonssykdom?

 

Var den rettet til meg eller Thor?

 

Uansett sykdommen heter som oftest et liv. Det er svært få personer som til vanlig greier å sette av tre timer i strekk for å kunne se en film.

 

Den var ikke ment til deg, men du svarte og lot deg provosere likedan - noe som gjorde at jeg begynte å le.

Lenke til kommentar

Badlands (1973)

 

badlands.jpg

 

He was 25 years old. He combed his hair like James Dean. She was 15. She took music lessons and could twirl a baton. For a while they lived together in a tree house. In 1959, she watched while he killed a lot of people.

 

Det er "tagline" til filmen, og den summerer opp filmen ganske så bra. Handlingen er enkel, slutten er en smule skuffende, men du å du for en tur!

 

Martin Sheen gjør et utmerket jobb her, mulig et av hans beste prestasjoner...iverfall som jeg har sett. Han kan være sjarmerande, så plutselig en drapsmann.

 

Om det noen gang var tvil at film kan være kunst, så beviser Terrence Malick at det er fult mulig.

 

En film du kan ikke gå glipp av!

9/10

 

Trailer:

Se filmen hos Youtube

Endret av AvidGamer
Lenke til kommentar
Lillebror er utrolig plagsom å se på film med, han begynner med alt mulig annet etter en stund..kikke i veggen, kikke ned i fanget, fikle med persiennene, blir sinnssyk av å sitte ved siden av ham.

 

Min bare ligger der og ser på og koser seg. Han er kjempeglad i film, og har jo et fint grunnlag, mtp at jeg har 300 filmer han ikke før se før om 3-4 år hvert fall.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...