Gå til innhold

Mini-anmeldelse av den siste filmen du så


tjalla

Anbefalte innlegg

Filmen har jo bare god gammeldags Eddie Murphy humor, og digger han bare enda mer etter denne filmen. Elsk det eller hat det. jeg elsker det ihvertfall

 

"God gammeldags Eddie" humor er det iverfall ikke. Beverly Hills Cop, The Golden Child, Comming to America, DER har du god gammel Eddie!

 

Hans barn/famlie komedie filmer er helt ræva alle sammen.

 

Det er godt han skal gi seg med film og satse på Stand-Up igjen!

 

Vell han er ihvertfall den eneste grunnen til at den filmen er morsom.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Wall-e

 

Denne filmen har jeg gledet meg til å se lenge og endelig fikk jeg sjangsen.

Dette en av de filmen som har underholdt meg mest på lenge. Filmen oser av kvalitet lang vei. Animasjonen er jo så levende at det nesten er skummelt, Pixar folka er vireklig dyktige. Jeg synes imidlertidig at menneskene i filmen var noe enkle i konstruksjonen og ødela litt for det "levende" og detaljerte helhetsintrykket. Hele konseptet i denne filmen er så genialt at jeg vet ikke helt hvor jeg skal begynne. Det er så mange små detaljer å legge merke til at det nok ikke er mulig å se alle etter bare å ha sett den en gang. Iløpet av filmen får en så bløthjertet person som meg virkelig et forhold til denne stakarslige roboten. Hele historien er jo dømt til å ende godt, det vet man vel når man går å ser en slik film. Humoren er jo utrolig enkel, men alikevel ikke barnslig, men barnlig og det liker vi jo. Det er jo derfor vi elsker disse filmene. Denne kommer jeg garantert til å se mange ganger.

 

 

9/10

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817324

"Reinet med en slik kommentar.

 

EHAEaØEeoeHehEHE H ROfl!!! REineT..Lizm, DyR!!

 

(Tenkte slå ElvisTCB på målstreken) "

 

"That's my barbershop , my father used that barbershop.....*I* use that barbershop !"

 

*ser på deg med sint Walken steinansikt*

Endret av Slettet+9817324
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817324

"Kurtwood Smith er jævlig fet"

 

Han er kanskje ikkeno bodybuilder men å kalle han feit synes jeg er å gå litt langt ;)

 

loooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooollll !!

Lenke til kommentar

Ultimate Matrix Collection- The Matrix,The Matrix reloaded and The Matrix revolutions

 

Forord: Etter flere år dro jeg endelig frem de gamle Matrix filmene for å se dem i sin helhet i løpet av 2 dager, så da er det bare å kaste seg ut i det. (Inneholder nok en del spoilers, anbefaler at du har sett filmen vis du skal lese dette.)

 

The Matrix

Vi blir kastet rett ut i handlingen filmen innledes med det kjente The Matrix "bokstav regne" etterfulgt av en action scene med Trinety og det legendariske "Slowmotion i lufta sparket" Man får ikke vite for mye i begynnelsen, men i løpet av filmen får du vite mer og mer om The Matrix og hva det er. Dette holder deg interessert og fokusert gjennom hele først del av filmen, før action scenene tar over. Overall så funker alt veldig bra du får vite at Neo er "The one" som skal redde verden men filmen (for meg i vertfall) får deg til å tvile på at han er den rette, uansett om du egentlig vet det, siden de trekker det så langt før de lar han lære seg "kreftene." Liker måten vi blir kjent med de "snill" karakterene i filmen og at man ikke bringer for mange forskjellige karakter inn, man får ganske tett bond med hovedpersonene i filmen og følger deres historie samtidig som vi får vite at det foregår en gigantisk krig med tusenvis av mennesker mot maskiner. Veldig bra film er det noe som jeg skal sette fingeren på så synes jeg overraskene nok at skuespillet/replikkene var noe dårlig til tider, jeg mente å huske at skuespillet var så utrolig bra i filmen noe det også er men det er til tider ikke fult så bra men plotte og kule action scener fikser det. Filmen slutter meget bra, jeg husker første gang jeg så den lurte jeg på om det faktisk kom til å komme en etterføler eller ikke, det kunne liksom vært nok bare med en film egentlig.

 

10/10

 

The Matrix Reloaded

 

I samme stil som The Matrix innledes filmen med skriften og en action scene med Trinety. Ganske tidelig i filmen skjønner man at filmen prøver å forklare mer rundt Matrix, krigen osv. Man blir kjent med fullt av karakterer helt i begynnelsen og Neo er nå veldig godt kjent med kreftene sine. Et problem er at handlingen til filmen ikke har nok til å skape den "lure" følelsen man får i 1'eren der man nesten ikke kunne vente på at plotte skal bli oppløst, det virker som de isteden for har prøvd å presse inn fullt av unødvendige action scener bare for å holde deg interessert i tillegge så kan deler av de virke til tider litt små daue siden Neo har sinn super krefter og ikke trenger våpen lengre. Man får tidlig vite hva som må gjøres og hva som er "målet" til filmen resten er bare veien ditt, ja de får en tidsfrist (75 timer) og neo drømmer at Trinety skal dø men likevel er det ikke nok til å sette den klumpen skikkelig i halsen sånn som 1'eren gjør. Dog så driver filmen handlingen videre fra 1'eren på en ok måte og det var vel strengt tatt nødvendig å gjøre filmen i en annen stil en 1'eren for å gjøre dette. Skuespillet virker bedre en i eneren og pluss for en veldig overraskende slutt.

 

8/10

 

 

The Matrix Revolutions

Man merker allerede fra man går inn i DVD menyen at denne filmen har en mye mer dramatisk undertone enn de to andre filmene i serien. Filmen begynner relativt rolig og det tar en god stund før det blir noe action, ikke at det nødvendigvis er en dårlig ting, men enkelte av scenen føles litt unødvendige og de drar kanskje den "Programmer med følelser" tingen *litt* for langt. Likevel har den som jeg nevnte tidligere en ganske dramatisk undertone, håpet blant hovedpersonene er mer svekket, de har funnet ut at "The one" som skulle stoppe krigen bare var noe for å lure menneskene. Dette funker nokså bra siden i begge de to andre filmene hadde de en slags plan for å stoppe krigen men nå er de etterlat uten noen spesielle kjangse og må bare kjempe for å overleve. I motsetning til de andre filmene tar store deler av filmen plass i den råtne virkeligheten ikke i The Matrix, dette var vel også på mange måter nødvendig for å drive plotte videre men i forhold til Matrix så er actionene og det som skjer i den virkelige verden nokså..daft. Vet ikke om det er noe mer å si om filmen, ble nok noe bedre når den nærmet seg slutten, skuespillet er ganske bra, tenkte egentlig ikke noe spesielt over det. Også i motsetning til de to andre har filmen nok av Klisjer og hente i. Slutten er ok kanskje litt klisjé aktig og corny med den lille jenta som ikke har noe "Purpose" lager soloppgangen (dere som har sett filmen vet hva jeg menter) Likevel hadde den akkurat nok løse brikker som får deg til å sitte å tenke og spekulere om filmen, hvor lenge vil freden mellom maskiner og mennesker vare osv.I tillegg så blir vi servert den geniale replikken "What do you think i'am, human?"som legger seg rett under på en andre plass under "There is no spoon."

 

8/10

 

 

 

Oppsumering

 

Skal jeg oppsummere så er nok revolutions drama filmen, Reloaded popcorn filmen og The Matrix den som har alt. eller for å quote en fyr fra IMBD:

Matrix is about birth, Reloaded about life and Revolutions about death(rebirth).
Hadde nok gitt 2eren og 3eren dårligere karakter vis de bare hadde vært separate filmer men den geniale handlingen som går gjennom dem gjør filmene fantastiske i sin helhet, selv om handlingen kanskje faller litt nedover utover filmene med noen små rare ting i manuset som får meg til å lure på om filmene egentlig er så gode som jeg føler at de er.

Karakter for serien(uten å regne ut gjennomsnitte): 9/10.

Endret av Carlgutt
Lenke til kommentar

Tour of Duty sesong 1-3

 

En serie som kom etter suksesen til Platoon.

Tar for seg en gruppe soldater som må overleve livet i junglene i vietnam, de har sin erfarene sersjant som allerde har vært i krigen i flere år, og en ny løyntant, de første episodene er litt over typiske, løynanten tror han vet alt og hører ikke på sersjanten sin osv, sett det før i alle krigsfilmer, men senere blir løyntanten veldig kompetent og blir good venn med serjanten.

 

Første sesong er veldig bra, utrolig mange gode episoder, og du får mye for penga, de bygger landsbyer og brenner de ned i en episode, sprenger en stor bro osv, serien virker veldig dyr, det er antagligvis en av de seriene med mest skyting, i nesten hver episode er de på tokt og må skyte litt.

 

Sesong 2 er også veldig bra og ser mye god utvikling blant karakternene

 

sesong 3 taper seg en del, serien tar en vending fra soldater i felt til litt mer såpeopra drama. men sesong 3 har noen gode episoder, spesielt de siste

 

serien tar for seg ting man vanligvis ikke ser, en soldat som ved et uhell dreper et spebarn, og sliter med det resten av serien og ender med at han blir junkie.

 

det største problemet er at på dvd'ne har de bytta ut nesten all pop musikken fra krigs tiden, men generic shit, selv intoen har blitt bytta ut.

Alle som liker filmer om vietnam krigen bør se denne serien

 

8.5/10

Lenke til kommentar

Per qualche dollaro in più (1965)

Trengte en badass western. Morsom, lett å se, fete scener og kjempegode sekvenser. Leone var kongen, ikke Elvis. 7/10

 

WALL-E (2008)

 

Lett å falle for denne ja. Fin å se på. Dette er noe ganske helt nytt. Animerte flotte landskap som nesten ser ekte ut og liten dialog. Er også sekvenser med ekte mennesker med i bildet her. 7.5/10

 

C'era una volta il West (1968)

 

Er hardt å leve opp til sin forrige film som blir så suksees (uten å vite om den var en så stor suksees in 1966..). Men uansett, Leone klarte å levere en film med flotte musikksekvenser (på baren, introen og på toget.) og spesielt en av de siste sekvensene, slutten. Flashbacket. Dette viser hvor gode de harde gutta fra 68 var (tenker på 2001 her ja). Vet ikke karakter til denne. Noe merkelig opplevelse, noe kjedelig til tider men plutselig sååå interessant. Skal rewatche..

 

Crash (2004)

 

Fin film om rasisme, men.. 3 oscar? Yikes. Anyway, en film som burde sees. Don Cheadle gjør en bra rolle, sammen med resten, bortsett fra..Sandra Bullock? Hmm. 7/10

edit: senket. edit2: lalawl! sux

 

Gojira (1954)

 

Noe kjedelig til tider, og heller ikke like bra som King Kong (1933), men still noen enjoyable scenes. Dette er den orginale Godzillafilmen forresten. Monsteret stiger opp fra vannet og ødeleger Tokyo. Det er storyen. Var helt grei, noe kjedelig, noe kul, men ikke bra nok. 4/10

Endret av CypheroN
Lenke til kommentar

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor

I huset til bonden, så blir bonden desperat og trekker pistol mot Indio. Så legger han rolig ned spilledåsa på bakken og sier at de skal trekke når dåsa slutter å spille..så kommer de mest intense sekundene, der det zommes på øyene til begge to, strings-orkester joiner spilledåsa..så plutselig stopper musikken, kirkeorgel spiller noe strofer *PANG* bonden død..

 

og tunga mi henger på knærne av beundring.

Lenke til kommentar
3:15 i
videoen. En av de beste scenene i hele dollars-trilogien. Morricone + Leone er det beste som noen gang har skjedd innen film.

 

Det der er en utrolig heftig sekvens. Men må si at det er en sekvens i Once Upon A Time In The West som overgår.

 

 

Henry Fonda legger munnspillet i munnen på en "ung Charles Bronson". Det flashbacket. Helt nydelig.

 

Endret av CypheroN
Lenke til kommentar
Jeg synes at Matrix kunne ha gitt seg med en film. Den første var bra, men de to neste var ikke på samme nivå en gang.

 

Er delvis enig. Tror at de andre 2 var dårligere fordi den første leverte en helt ny opplevelse av noe vi ikke hadde sett før. Alle pratet om filmen, og så den om og om igjen. Så da de andre 2 kom hadde de ikke noe nytt å tilby, så opplevelsen føltes bare litt tammere ut.

 

Enaste som The Matrix filmene gjorde som er verdt å prate om i ettertid er hva Agent Smith egentlig var.

 

Hos meg faller filmene 2 poeng med hver film.

9/10, 7/10, 5/10.

Endret av AvidGamer
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...