Gå til innhold

Mini-anmeldelse av den siste filmen du så


tjalla

Anbefalte innlegg

Ærlig talt. Scientologi er ikke hatet fordi det er en tro som ikke stemmer med det kristne eller jøder eller ateister mener. Det er ikke derfor det er demonstrasjoner verden over hvor unge mennesker samler seg for å vise forakten sin for denne sekten. Les litt om historien til scientologi, om metoder som brukes den dag i dag, og du vil forstå at dette ikke er en tro på linje med kristendom og islam. Dette er en sekt som minner mer om det Charles Manson drev med.

 

Når det er sagt, så liker jeg ham som skuespiller. Men det betyr ikke at han er fritatt fra å være med på noe som er så farlig. Jeg kan respektere Leni Riefenstahl som regissør, det betyr ikke at jeg ikke har noe imot det hun sto for eller det hun hjalp til å spre.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Beklager at jeg ødelegger for deg, AvidGamer. Må bare spore av en siste gang.

 

 

Ærlig talt. Scientologi er ikke hatet fordi det er en tro som ikke stemmer med det kristne eller jøder eller ateister mener. Det er ikke derfor det er demonstrasjoner verden over hvor unge mennesker samler seg for å vise forakten sin for denne sekten. Les litt om historien til scientologi, om metoder som brukes den dag i dag, og du vil forstå at dette ikke er en tro på linje med kristendom og islam. Dette er en sekt som minner mer om det Charles Manson drev med.

 

Når det er sagt, så liker jeg ham som skuespiller. Men det betyr ikke at han er fritatt fra å være med på noe som er så farlig. Jeg kan respektere Leni Riefenstahl som regissør, det betyr ikke at jeg ikke har noe imot det hun sto for eller det hun hjalp til å spre.

 

Som jeg sa, så er religionen i utgangspunktet harmløs. Syke folk som følger religionen har dog gjort ting annerledes. Jeg har "lest historien(e)" mange ganger, inkludert alle konspirasjonsteoriene og lignende. Scientologi er i utgangspunktet en helt vanlig religion (som tror på ting som ikke er mer absurd enn alle andre religioner), med stort sett 'normale' etterfølgere (om enn noe naive), men det finnes noen råtne epler. Disse har dog fått røre rundt på seg i et halvt hundreår, mens råtne epler fra kristendommen, jødedomen og islam har slaktet hele folkeslag gang på gang i faderens navn - i mange århundrer. Hater man Scientologi fordi den er så ond... vel, da burde man faen meg hate all religion da.

 

PS: Grunnen til at folk hater ham tror jeg Media står bak i all hovedsak. De har fokusert lite på scientologi-troen hans, og mer på de snodige kommentarene og manøvrene han har foretatt seg. Media tar en ting og vrir det til det nesten ikke kjennes igjen - dette vet vi alle. At han skulle spise morkaken til Katie Holmes etter barnet ble født... Ja, bare det faktum at folk trodde han sa det ordrett kun fordi det ble skrevet i tabloidene beviser det hele.

Endret av Hr. Jenssen
Lenke til kommentar

Enig i Hr. Jenssen. Andre religioner har gjort langt verre ting enn noen personer i Sciontology har gjort. Synes dog at religioner i det hele tatt er noe idiotiske greier.

 

Tom Cruise er dessutten er veldig god skuespiller!

 

Siste serie sett:

Futurama Season 1-5.

Helt klart min favoritt tegne-serie. Synes den er mye bedre enn The Simpsons og Family Guy. Kvaliteten er mye bedre når det gjelder historie osv. Mange av episodene er veldig smart skrevet. Synes det er jævla idiotisk at den ble tatt av luften! men er ikke noe man får gjort med det. Da er det bare å glede seg til ett par filmer fra dem, som skal komme etterhvert.

 

10/10 - Perfeksjon

Endret av BadSmile
Lenke til kommentar

THE MIST

 

 

Hadde ikke særlig tro til denne filmen, lastet den ned for et par månder siden, men så den først i natt. Filmen hadde en god start, som fortsatte filmen ut. Dette er ikke en film og se hvis du ikke liker Science Fiction, men hvis du liker det så er det en topp film og se :). Man får kjennskap til karakterene og det gjør at filmen blir mer spennende når det står om liv.

Slutten er på en måte litt rar, men den får en til å tenke hvordan det hadde gått hvis "hoved"personen hadde ventet noen få minutter.

 

 

7/10.

 

(Unlot og skrive noen konkret handling i fall noen vill se filmen, så skal ikke jeg ødelegge)

Lenke til kommentar
Enig i Hr. Jenssen. Andre religioner har gjort langt verre ting enn noen personer i Sciontology har gjort. Synes dog at religioner i det hele tatt er noe idiotiske greier.

 

Tom Cruise er dessutten er veldig god skuespiller!

 

Siste serie sett:

Futurama Season 1-5.

Helt klart min favoritt tegne-serie. Synes den er mye bedre enn The Simpsons og Family Guy. Kvaliteten er mye bedre når det gjelder historie osv. Mange av episodene er veldig smart skrevet. Synes det er jævla idiotisk at den ble tatt av luften! men er ikke noe man får gjort med det. Da er det bare å glede seg til ett par filmer fra dem, som skal komme etterhvert.

 

10/10 - Perfeksjon

To filmer har blitt sluppet allerede, tredje kommer neste år.

Futurama: Bender's Big Score (2007)

Futurama: The Beast with a Billion Backs (2008)

Lenke til kommentar
THE MIST

 

 

Hadde ikke særlig tro til denne filmen, lastet den ned for et par månder siden, men så den først i natt. Filmen hadde en god start, som fortsatte filmen ut. Dette er ikke en film og se hvis du ikke liker Science Fiction, men hvis du liker det så er det en topp film og se :). Man får kjennskap til karakterene og det gjør at filmen blir mer spennende når det står om liv.

Slutten er på en måte litt rar, men den får en til å tenke hvordan det hadde gått hvis "hoved"personen hadde ventet noen få minutter.

 

 

7/10.

 

(Unlot og skrive noen konkret handling i fall noen vill se filmen, så skal ikke jeg ødelegge)

 

Förste gang jeg har sett en anmeldelse av denne, som ikke klager på CGI-en. Den var opp mot det värste jeg noen gang har sett, og ödela en del av filmen for min del.

Lenke til kommentar

Nei huff. Fungerte ikke helt for meg. Hadde store forventninger til filmen, da jeg trodde den var et forsøk iallfall på å gjøre noe bra utav scenarioet. Men men.. Helt ok film da, jeg slakter ikke, men den kunne vært så mye mer!

 

Edit. Det var til gunfreak ja.

Endret av CCola
Lenke til kommentar

Har sett så mye dritt den siste tiden at det var på tide å ta frem en gammel klassiker igjen.

 

Abbot & Costello meet The Mummy (1955)

 

En av de aller siste filmene disse to lagde og ligger midt på treet når det gjelder deres standard. Historien er grei nok. De er denne gangen i Egypt og blir ved en tilfeldighet innblandet i et mord. Dette igjen fører til en jakt på en medalje og selvsagt en og annen mumie. Levende, selvsagt.

 

Selv om historien altså ikke er noe spesielt komplisert er dette en meget bra komedie fra den virkelig gamle skolen. Vi snakker dialog alá

 

 

Costello: "Take your pick."

(Abbot tar en spade)

Costello "That's a shovel. There's a pick over here."

Abbot: "No, I chose the shovel. The shovel is my pick."

Costello: "That's a pick. This is a shovel."

Abbot: "That's what I picked. I picked the shovel."

Costello: "How can a shovel be a pick?"

Abbot: "Look, either one is the pick. The pick is the pick, but instead I picked a shovel because a shovel is what I picked."

Costello: "Oh, so in other words, you don't want the pick because the pick is a pick and you picked a shoved and if you picked to pick the pick and the shovel isn't a pick."

Abbot: "Now you've got it."

Costello: "Now I got it, and I don't what I am talking about."

 

 

Eller for å oppsummere hele filmen i to setninge:

 

Abbot: "How stupid can you get?"

Costello: "How stupid do you want me to be?"

 

Eneste negative er at disse idiotene har møtt ganske mange av monstene fra Universal Studio som Dracula, Frankenstein, Wolf Man og Dr Jekyl & Mr Hyde, men denne Mummy er ikke den Mummy vi kjenner fra Boris Karloff (og senere Brendan Frasier).

 

Vurdering: 7.5/10

Lenke til kommentar
Sunshine

 

En herlig film og alt takket være soundtracket, musikken og bildene er perfekte sammen, handlig kommer langt ned på lista, her er bilder og lyd alt. uten soundtracket ville dette være en middelmådig sci-fi, men med musikken blir den herlig

 

 

8/10

 

Helt enig. Soundtracken er helt fantastisk. Og misket sammen med det visuelle, blir filmen nydelig. Det de fleste mennesker reagerer negativt på er slutten, men for meg fungerer den temmelig godt. Nydelig film, med flere fantatiske elementer.

Lenke til kommentar

Ok, dette er direkte kopi fra bloggen min, som jeg egentlig skriver for venner, så kan kanskje en litt uformell anmeldelse. Men, føkk it.

 

BRAINDEAD

 

Ok. Lett forklart. Braindead er en 16 år gammel splatter regissert av Peter Jackson, mannen bak Ringenes Herre og KingKong. Det er en lavbudsjettsfilm med ganske labre skuespillere og dårlige skuespillere. Plottet er enda tynnere. Den handler om en fyr (jeg er elendig på navn, men vil heller ikke søke opp filmen for å få hele navnet på skuespilleren, og late som jeg er en ekspert på film) som bor med moren sin. Han møter en jente som har fått spådd at han er hennes drømmemann. De ender opp sammen, og går til dyreparken. Men hans mor, som er veldig skeptisk på denne jenta, og alt annet levende utenfor hennes hus, følger etter for å prøve å spolere. Men hun blir bitt av en zombieape importert fra en øy ved Sumatra. Det ironiske her er at den øya heter Skull Island, samme navnet som øya der King Kong bor på, og beboerene de møter på i Braindead ligner også veldig mystisk på de i King Kong. Peter Jackson er Peter Jackson, stjeler til og med fra sine egne filmer.

 

Men, filmen. Hva skal man si? Til tross for at den LYSER drittfilm, så var den en vanvittig underholdene film! Faktisk den mest underholdene zombiefilmen jeg noensitte har sett! Til tross for at effektene i snittet var ganske dårlig var det de mest villeste, og ikke minst originale og kreative, måtene å drepe zombier på. Kan jeg friste med gressklipper, lyspære, rake, miksmaster, hagedverg, hagesaks og en avreven arm? Det er bare noen få eksempler jeg kom på. Ihvertfall, filmen er helt gærn. Den er på ingen tidspunkter en parodi, selv om den fungerer som det hele tiden, da absolutt alt som skjer, er feil.

 

Så, ser du bortifra skuespillet, kvaliteten, effektene, lydene og alt som innebærer de standard ankepunktene i en film, og heller konsentrerer deg om volden, galskapen, underholdningen, så har du en av de beste av dens type!

 

Jeg har aldri vært så mye med i en film, jeg hoiet og hylte om hvem som måtte dø, og hvorfor de ikke måtte gå ned den og den trappa, og vi lo, og grøsset. For, den er faktisk litt ekkel også. Ikke "SPLATT, hodet datt av, ekkelt", men litt dypere ekkelt. Var faktisk nesten så ekkelt at muffins min ikke fristet lenger. Og, ihvertfall ikke noe pudding. Av NOEN slag!

 

Leter du etter en dyp film som forklarer deg meningen med livet, døden og universet, så er du på feil sted. Men skal du ha en underholdene, ekstremt voldelig zombiefilm som kommer til å sette en ny standard for enkel underholdning, så er dette rette filmen!

 

Anbefales!

Lenke til kommentar

Orker ikke mislike gode skuespillere basert på hva de driver med på fritida. Loco prest eller ikke. Slutter jo ikke å like Lethal Weapon-filmene bare fordi Gibson ble tatt i noen jøde-utsagn i fylla en gang. Og jeg slutter ikke å like Top Gun bare fordi Cruisern har blitt litt nuts de siste årene. Husk at det er media som har skapt den "kreisi"-figuren av Cruise, ikke ham selv.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...