Gå til innhold

Mini-anmeldelse av den siste filmen du så


tjalla

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Munich

 

Munich_Wallpaper_by_AChildNamedRasputin.jpg

 

Steven Spielberg viser at han er kanskje den beste, hvis ikke den beste, på å lage episke filmer. Munich er i samme gate som kvalitetsfilmen Schindler's List og tåler forøvrig sammenligningen nesten. Eric Bana gjør en troverdig og interessant rolletolkning som leder for en gruppe menn med et oppdrag inneholdende ordre om å drepe terroristene som stod bak en av OL-historiens mørkeste kapitler.

Slutten rett før credits er veldig rørende når man ser det man ser i bakgrunnen.

 

 

8/10

Lenke til kommentar

Har du sett Hellboy vet du hva du får i Hellboy 2. Jeg vil likevel påstå at Hellboy 2 er langt bedre enn den første (den gadd jeg ikke se ferdig engang), så den er absolutt verdt å se om du liker slike filmer. Den kan forsåvidt sammenlignes med Dark Knight på samme måte som The Mummy kan sammenlignes med Indy. Det er mye av det samme (ensom, utstøtt helt redder verden/byen), men Hellboy er langt fra like seriøs som Dark Knight.

 

Nuvel, ny film.

 

Hancock

 

Will Smith var morsom i Fresh Prince (selv om jeg tør påstå den serien hadde vært like morsom uten ham), og jeg likte ham i Men In Black og Independence Day. Selv Wild, Wild West var ganske bra, mye på grunn av ham. Så hva skjedde? Han spyr ut filmer nå for tiden, og stort sett samtlige får bra kritikk. Jeg aner ikke hvorfor.

 

Denne filmen er bare en til i mengden. Forfyllet suprhelt, gjør mer skade en nytte, bla bla bla. Tror nok verden kan klare seg uten denne Hankuken en stund til. :p

 

Eneste bra scene i filmen er når han stopper de skurkene i begynnelsen. "Three guys, no girls, rave music... Hey, I'm not judging!" :lol:

 

Vurdering: 2/10

Lenke til kommentar

Hoosiers

 

HOOSIERS_PIC1.jpg

 

Hvis du liker typisk amerikanske sportsfilmer kommer du til å like denne.

Gene Hackman gir en bra tolkning på den klassiske treneren som kommer for å rydde opp og har alle i mot seg. Mer skal jeg ikke si om handlingen, men de fleste som har sette endel film vet hvor dette bærer.

Filmen virker litt gammel i sin presentasjon til å være fra 80-tallet, men det har nok mye å gjøre med at den er satt i 50-talls perspektiv. Grei underholdning.

 

6,8/10

Lenke til kommentar

Hancock

En superheltfilm uten karakterer. Seriøst, det er tre personer og en unge med i denne filmen, jeg har sett null-budsjetts kortfilmer med flere karakterer enn denne filmen, og de har også vært bedre utviklet og forklart. Hvem faen var "Red"? Hva var poenget? Jeg har sett argumenter for kreasjonisme som har vært bedre forklart enn premissene til denne filmen. Kan noen fortelle Peter Berg at man ikke skal filme førsteutkastet? Det hjalp heller ikke at actionscenene var gjennomført syntetiske, at "poenget" til Smith og Theron er inkonsekvent og at den ikke en gang klarte å holde seg litt seriøs i forhold til fysikk. Jeg har ikke problemer med at superhelter kan fly eller er supersterke, men i en film som har omtrent 25 minutter med triste scener så burde man ikke stappe en manns hode i en annen manns rumpe, og neste gang man viser dem så sitter de ved siden av hverandre med småtriste ansiktsuttrykk.

Nei, fysj. Den får poeng for å ikke være kjedelig i første halvdel.

3/10

Lenke til kommentar
Anbefales den til de av oss (meg) som ikke likte den første?

 

Kommer an på hva du ikke likte med den første. Den hadde i hvert fall dybde og et bra tempo (frem til en litt for over-the-top slutt). Toeren er bare rot og starter skjevt med forferdelig make-up for unge Hellboy. Ble helt satt ut av akkurat det mtp. at det er del Toro som står bak.

 

Toeren hadde blitt bedre om de hadde fokusert mer på bad-guyen og ikke avspist den rollen så mye. Den første er så merkbart mye bedre på alle felt, også action og spenning, at jeg har vanskeligheter for helt å forstå at man kan anse toeren som bedre. Men kan ikke annet enn å respektere at noen tydeligvis syntes det.

 

Toeren er for meg dårligere både mtp. popcorn og dybde, regi og action, historie og "kulhet". Filmen har tapt seg enda litt nå som det er gått en hel (!) dag. Den hadde et stort potensiale med "skurkefaktoren" (langt bedre enn den første), men det føltes som om de skuslet det bort. Det er noe virkelig bra der som ikke ble godt nok utnyttet.

 

Det er egentlig ikke helt klart hvem som er bad-guys når alt kommer til alt. De burde spilt enda mer på nettopp dette. Premissene for en knallgod film er der, men det endte på middels. Dessverre :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...