Gå til innhold

Mini-anmeldelse av den siste filmen du så


tjalla

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Pinocchio og Peter Pan ER fra 40 og 50-tallet da :p

 

Ble forresten litt lysten på Fantasia (1940) etter Speiks anmeldelse litt lenger baki her.

 

Du sier ikke det? :p Nå mente jeg ANDRE KLASSIKERE fra samme tidsperiode. Fantasia bør man få med seg. Så den forleden dag og er en ganske fin musikal.

Lenke til kommentar
jo, men så er det en mye bedre fantasi film, pluss at jo lengre bak i tid du går jo lettere er det å lage "historisk" drama uten å være så nøye på det, pluss at gladiator prøver ikke å si at et spesifikt land, drepte masse uskyldige folk når det egentlig ikke gjorde det, dette er en film om en manns galskap og en annens forsøk på å stoppe han og få hevn

Bedre på hvilke måter? Man yter ikke historiefaget rettferdighet ved å hierarkisere "korrekthet" på denne måten. Det er sikkert fullt mulig for en med interesse for og/eller ekspertise innen antikk historie å peke på like mange katastrofale faktafeil i denne filmen som det er for deg i forhold til The Patriot. Gladiator er nok ikke like politisk av seg, men forkynner likevel et spesifikt syn på en annen kultur på lik linje som The Patriot. Hvis man først skal begynne å slakte filmer på grunn av historisk korrekthet får man jammen meg være litt mer konsekvent.

Lenke til kommentar
Kan jo alltid vise barna denne snøhviten.

;)

Ja kanskje når barna er 10 år eldre... Litt på side linja, har ei ste-datter på 13 år Hun har lite sans for disse typiske 14is filmene, synes dere det er på kanten å anbefale 15+ filmer til henne???

 

 

Sånt er veldig individuelt Osa, og det får du nesten bare sjekke med ste-dattera di om du synes hun er moden nok for alderen.

Jeg f.eks har vokst opp med splatterfilmer siden jeg var 8, og foruten en forkjærlighet for disse filmene har jeg ingen andre varige mèn.

Selvfølgelig ville jeg ha styrt unna visse filmer med dype seksuelle preferenser og slikt så klart (disse er som regel 18års filmer), men filmer som The Matrix og sånt burde de tåle, HVIS du oppfatter hun som moden nok.

Lenke til kommentar

Ein annan ting å hugsa på er vel kva som er OK å sjå med foreldra sine også...

 

Då eg var 13-14 såg eg Tall Guy på kino med foreldra mine. Det var ganske pinleg med den høglydte sex-scena, sjølv om eg ikkje tok noko "skade" av å sjå det. Så, hadde eg hatt ein 13 år gamal son hadde eg lete den filmen stå i hylla og håpa han såg den på eiga hand. Det var nemleg ein morosam film. Eg ser den vart R-rated i USA, då.

Lenke til kommentar
Kan jo alltid vise barna denne snøhviten.

;)

Ja kanskje når barna er 10 år eldre... Litt på side linja, har ei ste-datter på 13 år Hun har lite sans for disse typiske 14is filmene, synes dere det er på kanten å anbefale 15+ filmer til henne???

 

 

Sånt er veldig individuelt Osa, og det får du nesten bare sjekke med ste-dattera di om du synes hun er moden nok for alderen.

Jeg f.eks har vokst opp med splatterfilmer siden jeg var 8, og foruten en forkjærlighet for disse filmene har jeg ingen andre varige mèn.

Selvfølgelig ville jeg ha styrt unna visse filmer med dype seksuelle preferenser og slikt så klart (disse er som regel 18års filmer), men filmer som The Matrix og sånt burde de tåle, HVIS du oppfatter hun som moden nok.

Hun gjør vell som ungdom flest, ser filmer som man ikke sier til foreldrene.. Hun er inne i emo-fasen, så det mørke er meget interessant..

Lenke til kommentar

Vel de "mørke" filmene, er det da varulv,vampyr, b-skrekkfilmer og gotiske filmer på linje med the crow?

For hvis det er slike filmer skal du generelt sett ikke ha noe å være redd for, det er bare en del av moten, og jeg kan ikke huske sist jeg møtte noen som ble redd, preget eller forstyrret av slike filmer Osa.

 

Disse filmene er vel for oss som Haisommer, Children of the Corn og Fredag den 13ende var for den eldre garde.

Lenke til kommentar

Jeg ble pissredd av en episode av Bergerac, jeg. Hadde mareritt 2 netter på rad og turte ikke se i speilet på soverommet til mamma. Var om et spøkelse som lagde små risninger i treverk rundt i en gammel gård, og folk ble drept og masse ekkelt. Så aldri spøkelset, men hørte sånn ekkel musikk med flerstemte barnestemmer hver gang han var i nærheten (og noe med speil også).

Endret av Bytex
Lenke til kommentar
Hun er inne i emo-fasen, så det mørke er meget interessant..

 

Må innrømme at jeg er forvirret over hele "Emo" opplegget. Jeg snakket med flere "Emo" jenter i Japan, og alle sa det absolutt ikke er et "goth" alternativ som alle har gjort den til, men et blading av punk/anime....de ble faktisk temmelig sinte om saken at USA/Europa har tatt deres mote og ødelagt det hele.

 

Men men...litt off topic, jeg måtte bare legge det til.

Endret av AvidGamer
Lenke til kommentar
Må innrømme at jeg er forvirret over hele "Emo" opplegget. Jeg snakket med flere "Emo" jenter i Japan, og alle sa det absolutt ikke er et "goth" alternativ som alle har gjort den til, men et blading av punk/anime....de ble faktisk temmelig sinte om saken at USA/Europa har tatt deres mote og ødelagt det hele.

Nå er vel ikke emo noe japansk fenomen akkurat.

 

 

Men på en annen side er ikke emo-history mitt sterkeste fagområde.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...