Gå til innhold

Mini-anmeldelse av den siste filmen du så


tjalla

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Likte shoot em up da jeg fikk litt HK blood opera følelse av den, men wanted ser ut til å ta det for langt, så den gidder jeg ikke se.

 

men må si jeg liker "vanlige" action filmer bedre, Rambo 4 er jo den tøffeste action filmen laget på 10 år

 

Akkurat det der er en ganske morsom ting å tenke på. Det er svært sjelden jeg gidder se en actionfilm nå fordi det stort sett bare er samme hjernedøde tullet om og om igjen hele tiden for å tjene noen raske penger, men gamlingene Rambo og Indy viste jyplingene hvordan man lager en skikkelig bra actionfilm. :D

Lenke til kommentar
"Zerkalo" av Andrei Tarkovsky.

Jeg var svært imponert over Stalker, så ga denne en sjanse også. Må Si at dette var en svært "tung" film, jeg ble faktisk sliten av å se den av en grunn. Men filmen var god absolutt, noen av scene var helt fantastiske og "magiske". Må nesten se den en gang til for å gi den endelig karakter!

Kom ikke å si at jeg ikke advarte deg. Mht det å sette noen endelig karakter på Tarkovskijs filmer, synes jeg det er direkte meningsløst. Dette er kunstverk som stadig gir deg nye opplevelser og dimensjoner. Zerkalo gir ikke deg som tilskuer noe gratis - hva man får ut av filmen er i høyeste grad avhengig av hva man selv bringer med seg av akkumulert livserfaring. Dette gjør - opplever i alle fall jeg - at filmen bare blir bedre etter som man selv blir eldre. Dette gjelder for øvrig mye av Tarkovskijs oeuvre.

Måtte selv dele opp Solyaris.

 

*

Endret av Jan
Lenke til kommentar

Ikke en film men en serie:

"It's Always Sunny in Philadelphia Sesong 1,2 og 3".

 

Serien handler om en gjeng på 3 gutter, pluss en jente som visstnok ikke er med i gjengen. I hver episode så roter dem seg bort i ett eller annet tull som ender med sinnsyke situasjoner. Sesong 2 og 3 kommer også Danny Devito inn, og må si jeg liker han mye bedre etter jeg har sett denne serien.

 

Håper virkelig det kommer evig med sesonger, siden dette er noe av det mest morsomste serien jeg noen gang har sett. Tror jeg må gå så langt er det er den morsomte. Må si at jeg lo mere av denne serien enn det jeg gjorde i Seinfeld.

 

Anbefales veldig om du vil se en hysterisk morsom serie.

Lenke til kommentar

Jeg har satt meg som mål å se alle filmene Scarlett Johansson har spilt i. Mange av de er dårlige high school dramas eller lignende, men de har jo alle minst én høydare: Scarlett!

 

The Perfect Score

 

Ikke så mye å si om dette. Herlig feel-good, spennende historie, så-som-så skuespill, men litt for mye amerikansk moralopplegg. Ikke noe man ikke har sett før. Ikke Scarletts beste rolle akkurat, håper ting blir bedre etter hvert.

 

5/10

 

 

 

Scoop

 

Woody Allen er jo genial. Scarlett er kjempegod, plot og manus er ikke så halvgalt, fullt av herlig dialog og kule one-liners signert Allen. Definitivt en film verd å se, finfin opplevelse.

 

7/10

 

Neste blir Match Point.

Endret av Speik
Lenke til kommentar

Den siste revejakta - 7/10

Ganske så underholdende. Har lest boka, men ble faktisk ikke skuffa. Må innrømme at norsk film kanskje ikke er mine ulimate favoritt, men denne var altså ikke så verst. Litt mye "stillhet" ett par ganger, men det tok seg til. Noen ganger fungerte det fint, for å poengtere et eller annet, andre ganger ble det litt klam stemning etterpå. Nåvel, i grunn så synes jeg filmen var fin, for all del.

Lenke til kommentar

Nå har jeg endelig fått sett denne storfilmen, og jeg må si meg enig med deler av filmverden: Uwe har gjort det igjen. Ikke bare har han gjort det igjen, men han har toppet seg selv også, og han beviste igjen hvorfor store regissører som Spielberg og Tarkovskij har listet Uwe som en av sine store inspirasjoner innen spilladapsjoner. Filmen det er snakk om er selvsagt:

 

Postal

 

Filmen åpner forrykende med en intro som viser Nicolas Cage hvordan det det skal gjøres, før man introduserer Paradise -- hvor ånden i Postal-spillene blir fanget perfekt.

 

Erotikk, fantasi, lederhosen, bin laden, dverger, nazigull og barn som blir skutt. Alt dette beskriver Postal. En utrolig opplevelse, og en oppvisning av Uwe i Cinematografi, scenografi og mise-en-scène.

 

En perfekt slutt med mye kjærlighet setter et flott punktum på filmen Kubrick hadde tenkt å filmtisere etter EWS, men som han dessverre aldri kom til. Men jeg kan trygt si -- og jeg tror alle er enig med meg i dette -- at ingen andre kunne gjort det like bra som Uwe (Og det får en til å tenke på hvor bra 2001 hadde blitt i Uwes hender).

 

En klar 10\10.

 

 

 

...men som komedie får den 8\10 -- utrolig morsom film.

Lenke til kommentar

Gladiator Extended

(spoilers)

Scott's neste beste film etter Alien nesten den perfekte drama film, gale keisere, modige generaler, masse action.

senen der maximus blir bært ut av coloseum er også en av de beste poetiske senene på film, den mektige keiseren bare ligger der som en sekk poteter, mens en enkel gladiator blir bært ut med ære.

musikken er også fantastisk, slutt senen og melodien now we are free er en perfekt slutt.

når det kommer til extended er den værken bedre eller dårligere,

 

9.5/10

Lenke til kommentar

The Mummy 3: Tomb of the Dragon Emperor

 

La meg bare si med en gang at Boris Karloff er en av mine favorittskuespillere og jeg hater remaker. En remake av en Boris Karloff-film er derfor ikke akkurat høyt oppe på listen av favorittfilmene mine, så The Mummy gidder jeg ikke kommentere engang bortsett fra å si at den andre var om mulig enda verre. men nå har vi en tredje film med The Mummy, så er det verdt å kaste bort penger på dette?

 

Helt klart. Det begynner med en standard intro der en (selvsagt kvinnelig) fortellerstemme lar oss få vite historien til The Dragon Emperor, før vi går over til nåtiden med Rock O'Connel og de idiotene der. Enda en gang vekkes en mumie til live, og enda en gang må han nok til pers for å redde verden. Begynner å litt rutine, men vi vet liksom hva vi får.

 

Selv om denne heter The Mummy er gode, gample Imothep død for godt og nevnes ikke i det hele tatt bortsett fra at de er i en oppkalt etter ham, og dama til Rick er en forfatter som har gitt ut to bøker basert på de to forrige filmene. Jeg var skeptisk til dette, men det betyr bare at de kan glemme de forrige filmene og la denne stå på egne ben.

 

Akkuraat det er det beste her. Brandan Fraser er fortsatt med, men resten er helt nytt. Kona til Rick (fikk ikke med meg hva hun heter9 er også med, men med en ny skuespiller som passer mye bedre enn hun forrige dama. Fordi alt er nytt kan de heller fokusere på å lage en bra film enn å lage en bra oppfølger, og det må jeg si de har klart meget bra.

 

Selvsagt er det en rekke idiotiske ting som trekker ned, men alt i alt var dette en meget bra overraskelse. Jeg hatet de to forrige filmene, men jeg kan gleder meg faktisk til neste. Den ble mer eller mindre bekrefta to ganger bare i denne filmen, uten å gå videre inn på det.

 

Vurdering: 7.5/10 Var nervøs i starten da han sa "You can run, but you can't hide" da han kunne ha ment "You can run, but you can't hide from the sequels", men alt i alt en meget underholdende film. :)

 

Edit: En rask søk på imdb gav meg The Mummy 4: Rise of the AZtec, planlagt å få premiere i 2010. http://www.imdb.com/title/tt1274298/ Gleder meg faktisk.

Endret av thecrow77
Lenke til kommentar
Shoot 'Em Up er søppel fra ende til annen. Tviler på jeg gidder å se Wanted, kanskje jeg kjøper den når PK har den til 59,50,- om et år-halvannet.

 

Jau, Shoot em Up er noe av det dummeste og dårligste jeg har sett på lenge, men til min store overraskelse funket Wanted godt. Det er faktisk helt utrolig at jeg likte den, koste meg masse da jeg så den.

Lenke til kommentar
Men er det egentlig ikke en fantasifilm på lik linje med The Patriot, som du slaktet av den grunn?

 

jo, men så er det en mye bedre fantasi film, pluss at jo lengre bak i tid du går jo lettere er det å lage "historisk" drama uten å være så nøye på det, pluss at gladiator prøver ikke å si at et spesifikt land, drepte masse uskyldige folk når det egentlig ikke gjorde det, dette er en film om en manns galskap og en annens forsøk på å stoppe han og få hevn

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...