Gå til innhold

Mini-anmeldelse av den siste filmen du så


tjalla

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Okay da, Shoot'em up og Wanted er ikke dårlige filmer. De er bare filmer JEG PERSONLIG synes var søppel. Skal endel til at jeg ikke liker action filmer, men under disse to filmene satt jeg bare å ristet på hodet.

 

Har ikke noe imot overdrevne filmer. I Matrix f.eks var det en grunn til de kunne gjør ting ingen andre kunne. I Wanted lå det i genene til folk at man kunne kurve kulene man skyter. HALLO!!!

Lenke til kommentar

Shoot Em' Up og Wanted var begge høyst middelmådigheter. For meg mislykkes de også å oppnå det de prøvde på. Sistnevnte film hadde av en eller annen grunn funnet ut at seeren umulig kan ha en IQ på over 75 og derfor gjort alt for å ødelegge det som er av overraskelser. Fordumming av manus. Noe som er dumt med tanke på kildematerialet.

 

Jeg er vokst opp med å ha filmer som Commando som del av sjelen min, som et kultfenomen. Men filmer som Shoot Em' Up og Wanted virker mer som plagiater i form fremfor noe annet. En skygge av noe bra. Sikkert en fin opplevelse for Platons huleboere. :)

 

Men smaken er jo som baken. Det kan jo være jeg er i ferd med virkelig å bli gammal og gretten. Det ble bare for sterilt for min del, sjarmen uteble totalt og rullebåndsmaken ble for sterk. Wanted var uten tvil nærmest i å lykkes, den hadde elementer av særegenhet. Men fordummingen ødela litt for mye, det var egentlig unødvendig.

 

Filmene er ikke dårlige, men forglemmelige.

Lenke til kommentar

Jeg likte da også Shoot'em up temmelig godt, pga. dens utrolig overdrevne tone. Filmen la ikke fokus på noe, bare å underholde mennesker som meg, som setter pris på lett og idiotisk underholdning. Og det gjor den, ved bruk av et døfødt plot, karakterer man egentlig ikke bryr seg om, og ufattelige action-sekvenser. For meg, en mega-fan av 80tallets utallige action-klassikere, synes jeg faktisk at dette er en av de brukbare actionfilmene som har komt ut de siste årene. Men som andre konstanterte: all har forskjellig smak.

Lenke til kommentar
Og JEG syns 300 var et mildt sagt homo-erotisk studie av oljede muskelmenn i trusa i slow motion.

Urk, så kjedelig å nevne homofili når man snakker om 300. Den var tydeligvis ikke myntet på den homofile befolkningen, og den ble satt pris på av menn og kvinner i alle aldre og alle legninger. Hvorfor blir det da du som trekker frem at den er homofil, i stedet for de som faktisk er det?

 

Dotten: Når du nevner manus og sammenligner med Commando virker det ikke helt som du har forstått poenget. Det er ikke The Transporter 2 det er snakk om, som er utrolig dårlig samtidig som den er dum. Dette er snakk om en film (jeg har ikke sett Wanted) som tar utgangspunkt i å være enkel (ikke banal) i historien slik at man kan ha en veldig lang, veldig overdrevet og veldig stilistisk actionscene. Skaperen av Shoot Em Up har all grunn til å være fornøyd, da den oppfylte alle krav. Den var morsom, den var cheesy med glimt i øyet og den ga oss actionscener som er så fantastiske og utrolige at de ikke ville passet inn i en "skikkelig" film.

Endret av Dorian Gray
Lenke til kommentar

"Cut" - kortfilm ifra Three Extremes filmen.

En veldig vellaget kortfilm dette her ja, fra regissøren av Vengeance trilogien. Hovedrollen er også en skjent fyr: "Byung-hun Lee". "Skjent ifra filmen A Bittersweet Life". Uansett er man fan av Chan-wook Park, så er det verdt en titt. 8/10

 

"Zerkalo" av Andrei Tarkovsky.

Jeg var svært imponert over Stalker, så ga denne en sjanse også. Må Si at dette var en svært "tung" film, jeg ble faktisk sliten av å se den av en grunn. Men filmen var god absolutt, noen av scene var helt fantastiske og "magiske". Må nesten se den en gang til for å gi den endelig karakter!

Endret av BadSmile
Lenke til kommentar

Pulp Fiction (1994)

 

20070219_moskin_span.jpg

 

Le av meg for å ikke ha sett denne før. Det har bare vært slik, men nå har jeg endelig det. Om filmen er overrated osv orker jeg ikke diskutere, fokuserer mer på den personlige opplevelsen. Filmen byr på mange ting som trekker opp i karaktersetting av film. For det første så underholdte den meg til de grader. Den byr også på kjempemorsom dialog ("Do you know what a hamburger is called in France?"), den byr på utrolig skremmende tøffe scener, med Bruce Willis, Samuel L. Jackson og John Travolta, og den viser oss narkomiljøet i USA.

 

Det jeg egentlig liker mest her, er at den er så underholdene når den mest bare handler om random stuff. Noen boring moments som ikke gjør denne til en 10er, men alt i alt en kjempekul actionfilm. Var verdt penga.

 

8.5/10

Lenke til kommentar
"Zerkalo" av Andrei Tarkovsky.

Jeg var svært imponert over Stalker, så ga denne en sjanse også. Må Si at dette var en svært "tung" film, jeg ble faktisk sliten av å se den av en grunn. Men filmen var god absolutt, noen av scene var helt fantastiske og "magiske". Må nesten se den en gang til for å gi den endelig karakter!

Kom ikke å si at jeg ikke advarte deg. Mht det å sette noen endelig karakter på Tarkovskijs filmer, synes jeg det er direkte meningsløst. Dette er kunstverk som stadig gir deg nye opplevelser og dimensjoner. Zerkalo gir ikke deg som tilskuer noe gratis - hva man får ut av filmen er i høyeste grad avhengig av hva man selv bringer med seg av akkumulert livserfaring. Dette gjør - opplever i alle fall jeg - at filmen bare blir bedre etter som man selv blir eldre. Dette gjelder for øvrig mye av Tarkovskijs oeuvre.

Endret av Montag
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...