Gå til innhold

Mini-anmeldelse av den siste filmen du så


tjalla

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Det eneste jeg ikke likte er at det er løst basert på en legende om ekte krystallhodeskaller, men den legenden har ingenting med denne filmen å gjøre bortsett fra hodeskallene, og selv de ligner ikke akkurat de ekte. Men dette er tross alt bare en ren popcorn-film (ulikt de tre forrige), så man kan lett overse slike detaljer.

Jeg beklager å måtte skuffe deg, men de virkelige krystallhodeskallene er like ekte som Hitlers dagbøker. Alle de viktigste skallene er blitt vitenskapelig undersøkt, og det viste seg at samtlige var laget i moderne tid, dvs fra sent 1900tall og fram til 60årene. Den mest kjente av dem - den såkalte "Skull of Doom" - er vha elektronmikroskop dokumentert til tidligst å være fra forrige århundreskifte.Finneren og eieren av denne - Anna Mitchell Hedges - må regnes for å være blant historiens bedre bløffmakere.

 

For mer info anbefaler jeg en titt på NG dokumentaren: Crystal Skulls - Behind The Legend

Endret av Montag
Lenke til kommentar
Det eneste jeg ikke likte er at det er løst basert på en legende om ekte krystallhodeskaller, men den legenden har ingenting med denne filmen å gjøre bortsett fra hodeskallene, og selv de ligner ikke akkurat de ekte. Men dette er tross alt bare en ren popcorn-film (ulikt de tre forrige), så man kan lett overse slike detaljer.

 

Jeg beklager å måtte skuffe deg, men de virkelige krystallhodeskallene er like ekte som Hitlers dagbøker. Alle de viktigste skallene er blitt vitenskapelig undersøkt, og det viste seg at samtlige var laget i moderne tid, dvs fra sent 1900tall og fram til 60årene. Den mest kjente av dem - den såkalte "Skull of Doom" - er vha elektronmikroskop dokumentert til tidligst å være fra forrige århundreskifte.Finneren og eieren av denne - Anna Mitchell Hedges - må regnes for å være blant historiens bedre bløffmakere.

 

For mer info anbefaler jeg en titt på NG dokumentaren: Crystal Skulls - Behind The Legend

 

Greit nok det, men det hindrer ikke den legenden i å være en god del eldre enn denne filmen og svært kjent.

 

Når det gjelder hvorfor han gjorde det han gjorde i byen kan jeg bare si at han gjorde det fordi de som lagde filmen (sannsynligvis Lucas) syntes det var en bra løsning. De hadde ikke trengt å hatt med den scenen i det hele tatt, og det er svært mange andre løsninger de kunne valgt i stedet. Men Lucas ødela jo først Star Wars, så det var vel på tide å nesten ødelegge Indy også. Takk Gud for Spielberg. :p

Lenke til kommentar
Av Hitchcock har jeg faktisk ikke sett noe annet enn Psycho. Hvilken film bør jeg ta deretter?

North by Northwest har bare blitt bedre og bedre for hver gang. Hele filmen er bare gjennomført kul, takket være Cary Grant - verdens smootheste mann. Den blir beskrevet som den første Bond-filmen, og jeg er egentlig enig. Det er mange likhetstrekk mellom Cary Grant i North by Northwest og Sean Connery i From Russia With Love. Jeg anbefaler absolutt denne først, og deretter Notorious. Den er også fantastisk.

Lenke til kommentar

abovethelaw1.jpg

 

ABOVE THE LAW

 

Action film fra Seagals tidligere karriere før han begynnte med masseproduksjon av direct-to-dvd filmer. Dårlig skuespill og voldelige actionscener med mye armveiving - denne er ikke et unntak, men fortsatt underholdene å se på. Above the Law mangler dog de virkelig teite actionscenene og filmen viser i store deler bare Steven Seagal som drar rundt og undersøker noe som blir kjedelig. I tillegg har den et infernalsk dårlig soundtrack.

 

Historien er typisk Seagal. Han er ex-CIA som nå jobber som politi i Chicago. Plutselig begynner fortiden å innhente han og Seagal må rydde opp.

 

Filmen er rimelig tragisk så gir den 2.5/10

 

Out_for_Justice.jpg

 

OUT FOR JUSTICE

 

Denne er derimot en sikkelig Seagal film. Her viser Seagal seg i sitt ess, med sitt elendige skuespill og hysteriske kommentarer. Han "italienske akksent" gjør det ikke stort bedre. Slossescenen i baren er noe av det teiteste i hele filmen og gir den god underholdningsverdi. Her svinger Seagal seg løs med et tørkle fylt av billiard-kuler. Visse scener er virkelig voldelige noe som gir filmen et ekstra løft.

 

Historien handler altså om en gangster ved navn Richie som er tilknyttet mafiaen i Brooklyn. Denne Richie sniffer for mye opp i nesa og går på et 24-timers rampage i byen der bla. en politibetjent (Som Steven Seagal selfølgelig har et nært vennskap til) dør en hensynsløs død. Steven Seagal går på en personlig vendetta og rydder opp i det meste på veien, med et klarsignal poltisjefens side, hvilket i grunn er ganske urealistisk.

 

Filmen er hysterisk teit til tider, og den har klar underholdningsverdi.

 

6/10

Lenke til kommentar

Drop Dead Gorgeous

(Michael Patrick Jann, 1999)

MV5BMjA0NDgxOTIzOF5BMl5BanBnXkFtZTcwMDA0MjAyMQ@@._V1._SX297_SY400_.jpg

 

Hva skjer når man er på lørdagsbesøk hos noen som har TV med velfungerende signaler? Jo, da ser man filmer som dette. Simpel film, ikke noe mer å si.

 

F - Tilstrekkelig: Filmen tilfredsstiller minimumskravene, men heller ikke mer. Filmen viser liten uttrykksevne og originalitet.

Lenke til kommentar

X-men (2000)

 

Jeg digger superhero-movies, og i disse filmene er det mange av dem. Dette er herlig underholdning, rett og slett. Selvom nesten alt er overdrevet, er det overdrevet med stil. Filmen begynner herlig hvor vi ser hvordan Wolverine ble "oppdaget". Herlige effekter, kule dialoger (mest Wolverine), og flotte damer.

 

9/10

 

X2 (2003)

 

Fantastisk oppfølger, men selv digger jeg når de først blir "oppdaget", og da blir X2 LITT i skyggen av sin forgjenger. Filmen er lik, med nye personer, og nye krefter. Fantastisk visuellt, og skuespillerne er geniale. Etter jeg så disse filmene har jeg litt elsk med Hugh Jackman ^^

 

8/10

 

X-men: The Last Stand (2006)

 

X-men kan levere noe ikke alle triologier kan, nemlig 3 fantastiske filmer. Selv på imdb har samtlige 3 filmer skryte av god karakter. I den siste filmen blir kampen mer hektisk mellom Magneto og Professoren, og vi får herlige fightscener. Brige-scenen er jo bare fantastisk visuellt, og fantastisk laget. Det blir nok en rewatch av alle 3 snart igjen, og jeg gleder meg som en unge! Fantastisk!

 

9/10

Lenke til kommentar

Outpost

 

Denne går vel kanskje under kategorien B film, men alikevel er den ganske bra til å være det. Den er faktisk til tider skummel og nervepinene, og hadde faktisk litt mening i seg, og var ikke bare en vanlig zombie film der alle slakter hverandre. Er du lei av filmer som kun handler om blod og gørr, har ihvertfall denne filmen litt mer mening.

 

8/10

 

The Hitchhiker's Guide to the Galaxy

 

Denne var utrolig morsom, utrolig spesiell og er abselutt ikke lik noen andre komedier. Denne kommer kanskje til og med på listen over de beste filmene jeg noensinne har sett, og det er svært sjelden jeg gir en så høy karakter som dette. Den er ikke perfekt, men den er rett og slett bare genial. Elsk den eller hat den, jeg elsker den ihvertfall.

10/10

Lenke til kommentar

TV-serien fra tidlig 80-tallet er også veldig bra. Veldig morsomme oppslag i guiden med "hi-tech datagrafikk", synthmusikk og en sarkastisk engelsk stemme.

 

De som opphøyer infocom-spillet til de grader, har glemt hvor inn i helvete vanskelig det var å komme videre enkelte steder uten en guide. Det er også kjent som det vanskeligste teksteventyret noensinne. F.eks. babelfish-puzzlet tidlig i spillet når man endelig kommer ombord i vogon-skipet. Helt uforståelig med mindre man leser løsningen et sted. Og da hadde man ikke internett å se etter solution heller, bare å dra fram gamle datablader og håpe noen hadde spurt om samme puzzle og fått svar.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar
TV-serien fra tidlig 80-tallet er også veldig bra. Veldig morsomme oppslag i guiden med "hi-tech datagrafikk", synthmusikk og en sarkastisk engelsk stemme.

 

Eg såg den på ein filmklubb på Blindern, Satan's Sadists Exploitation Society, trur eg det var. Hmm... kan ikkje seia eg hugsar stort.

 

Grunnen til at eg skreiv at dataspelet er best er fordi det var mitt fyrste møte. Fekk det på ein diskett frå onkelen min, og då eg sa at eg ikkje forstod så mykje lånte han meg bøkene. For ein sumar det vart.

 

Men teikneseriane meiner eg å hugsa var ræva.

Lenke til kommentar

Spillet er jævlig. Det er mye i spillet som ikke er nevnt i boka, nettopp for å kunne lage et spill ut av det. La oss ta babelfish-eksempelet. Fra solve:

 

"Firstly, eat the nuts. If you don't, you will die of protein loss. Take off

your gown, and hang it up on the hook. Then, get the towel and put it over the

drain. Wait until Ford is asleep, then nick his satchel and put it in front of

the panel. Put the junk mail on the satchel, then press the dispenser button.

A babel fish will land in your ear, and you will be able to understand all

languages. "

 

Helt logisk såklart...også har man hele tida problemet med insta-death hvis du ikke gjør ting i rett rekkefølge, eller venter for lenge ved en scene..som i starten når bulldozerne kommer utenfor huset, eller når du sitter i pubben og må kjøpe peanøtter og øl og drikke nøyaktig riktig antall ganger (time passes...) så gå ut, se på en bikkje (ellers dør du), vente X antall ganger, trykke på knappen på guiden ved riktig tidspunkt (ellers dør du). Og du kan dø X antall ganger før du i det hele tatt kommer deg ut av rommet ditt i begynnelsen hvis du gjør for mange ting og venter for lenge.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar
Wanted

wanted_angelina.jpg

 

Grei film med Angelina i en av hovedrollene. Noe som igrunn gjør det meste av filmen.

Handler om et brorskap med mordere(assasins).

 

Fin underholdning en lørdagskveld, så det anbefales å se denne om du er glad i action.

 

Den dårligste filmen jeg har sett siden "Shoot'em Up". Eneste plusset i hele filmen var at man så vidt fikk ett glims av rompa til Angelina Jolie.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...