Gå til innhold

Mini-anmeldelse av den siste filmen du så


tjalla

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hva er forskjellen på Redux og ikke redux? Har tenkt og kjøpe filmen men blir forvirret av alt dette redux snakket :p

 

Mitt beste svar vil være; kjøp begge!

 

Begge versjonene er bra, men jeg liker nok Redux best selv...tror jeg...

 

"Complete Dossier" utgaven inneholder begge utgavene.

 

Vil også anbefale alle som liker filmen, og skaffe dokumentaren "Hearts of Darkness: A Filmmaker's Apocalypse"!

Lenke til kommentar

Den originale utgaven så jeg for mange, mange år siden - og det var en av de aller første filmene jeg kjøpte på DVD når jeg skiftet fra VHS/LD til DVD i 2000. Har alltid vært en favoritt, siden jeg så den for første gang. Det var den berømte helikopterscenen som først fanget meg, og etter hvert satte jeg pris på mer og mer ting med den. Så kom Redux i 2001, som jeg selvfølgelig måtte ha. Kan skjønne at noen finner den langdryg, men jeg liker Redux. Jeg tror forøvrig at det er en fordel og se originalutgaven først.

 

Lol, har noen utgaver av Apocalypse Now ser jeg nå...

-Sone 1 utgaven av originalen

-Redux (Sone 2)

-Complete Dossier (Sone 1)

-Hearts of Darkness (Sone 1)

I tillegg har jeg en WS UK import VHS og en LD utgave... :roll:

Endret av mjau
Lenke til kommentar

The Brother from Another Planet (1984)

 

Fin film om en alien som ser ut som en afroamerikaner, og kræsjlander midt i Harlem. Ikke noen fish-out-of-water-historie dette, men derimot en masse små kommentarer og allegorier på samfunnet. Ganske treffsikkert ofte, og fortalt med en enormt underfundig humor som faller godt i smak her. Generelt ganske likandes film.

 

8/10

 

Rebel Without a Cause (1955)

 

Første jeg ser med James Dean, og fyren er vel på ingen måte oppskrytt. Eller kanskje, med tanke på at han er blitt en legende, men han er jo flink her, så. Skuespillet hans er også mer emosjonelt, ektefølt og troverdig enn hva man ofte ser på film fra, og før, denne tiden.

Litt utdatert, litt aktuell ennå. Litt tåpelig til tider (noen virker å være litt likegyldige til kjæresters dødsfall og sånn. Og litt mindre likegyldige til at folk de har kjent i noen timer tar kvelden). Men likevel alltid engasjerende, og jeg ble underholdt hele veien, til tross for at jeg kanskje løftet det ene øyenbrynet nå og da.

 

7/10

 

Forbidden Zone (1980)

 

En kulthit dette, noe som kjennetegnes ved at den preges av lavt budsjett og lite mening. Noe som gjerne kan gjøre en god film, men her blir det så inn i helvete masete og slitsomt, og når jeg i tillegg finner det meste her totalt umorsomt (et og annet lysglimt er det, men de er få) klarer jeg ikke å dele engasjementet til de som trykker denne kuriositeten til sitt hjerte.

Men musikksekvensene er egentlig ganske brukbare (Danny Elfman står bak. Filmen er visstnok laget stort sett kun for å promotere han og truppen hans), og trekker opp. De kunne egentlig trukket opp en hel karakter, fordi de er virkelig det beste å oppdrive her, men når jeg ellers sliter med å fullføre en film på bare litt over en time, holder det bare til en halv.

 

3.5/10

 

The Man from Earth (2007)

 

Fått mye hype her på forumet, og har drøyt høyt snitt på imdb. Drøyt, fordi bra er den ikke. At den er laget på lite penger unnskylder ikke dårlig skuespill, utroverdig dialog (kanskje bedre skuespillere hadde fått den til å funke), kjedelig visuell regi, osv. Og det er synd, fordi historien er jo fascinerende som få. Jeg elsker sånt, egentlig, og dette er jo i grunn en slags eventyrstund. Det vil si, filmen består utelukkende av at en fyr forteller livshistorien sin og prøver å overbevise kompisene sine om at han er 14000 år gammel. Og den lykkes jo med å holde spenningen oppe til tross for dette monotone scenarioet. Jeg kjeder meg ikke et sekund, men jeg blir revet ut av filmen nå og da på grunn av elementer som skurrer. Men oppbygningen er, om ikke feilfri, ganske bra, ihvertfall.

Likte den, men kan ikke unngå å tenke på hvor god den kunne blitt med litt penger og en virkelig god regissør bak roret. Jeg håper faktisk på en remake.

 

6/10

Lenke til kommentar
Dårlig skuespill? Hovedpersonen selv syntes jeg leverte varene til de grader. :)

 

Reagerte mye på hovedpersonen, faktisk. Fremførte replikkene stort sett på en monoton og følelsesløs måte. Men han var ikke helt ubrukelig, han klarte jo faktisk å engasjere meg, og filmen består tross alt av han som prater, til en stor grad.

Lenke til kommentar

Back to the future

 

1c465baa9ea8d910.jpg

 

Jeg har hatt lyst til å se denne filmen lenge. Fikk endelig summet meg til å se den i HD.

"Hva skal jeg si", Michael J. Fox passer veldig godt i denne filmen med sitt skuespillertalent skreddersydd for en rask type film som dette. Filmen sitt mest interessante moment er i Marty sin opplevelse av fortiden ved møte av foreldrene sine, og tidsmaskinen er en perfekt McGuffin type akselerator i filmen ved å fremme interessante og til tider veldig morsomme hendelser. :wee:.

 

Koste meg og lo høylytt til tider.

Slutten er jeg ikke helt sikker på om jeg liker, men den kler filmen.

 

8.5/10

Lenke til kommentar
Dårlig skuespill? Hovedpersonen selv syntes jeg leverte varene til de grader. :)

 

Reagerte mye på hovedpersonen, faktisk. Fremførte replikkene stort sett på en monoton og følelsesløs måte. Men han var ikke helt ubrukelig, han klarte jo faktisk å engasjere meg, og filmen består tross alt av han som prater, til en stor grad.

Vel, jeg tenkte det samme egentlig, men så fant jeg ut at.. Det er jo faktisk første gangen han prater om dette, på 14 000år! Så, om det var opplagt, altså godt skuespill, eller at jeg bare hang meg opp i det vet jeg ikke, men han klarte iallfall å engasjere meg virkelig ved det konstante "oppgitt" blikket, og "dere kommer aldri til å forstå meg". Vel..

 

-------------

 

Training Day

 

Herregud for en herlig film.. Første gang jeg ser den på 4-5 år, og den imponerer stadig. Både Hawke og Denzel leverer varene 100%, og er strålende filmen gjennom. Starter litt treigt, men etter 20min når Jake (Hawke) begynner å fatte mistanke er filmen nesten ett komplett mesterverk. Både med historen, manuset og visuelt er filmen bra, og dialogene er det beste med hele filmen. Denzel varter opp med det ene geniale etter det andre, og det er herlig å høre på ^^

 

Det eneste jeg har å pirke på, på filmen er noe visuelt (selvom det meste var bra), og at filmen i små perioder (mest i begynnelsen), er resten ace.

 

8/10

Lenke til kommentar

The Mummy: Tomb of the Dragon Emperor

 

mummy3poster2.jpg

 

Har lite å si om denne filmen. Er et standard eventyr film med dine typiske "one-liners" og svært forutsigbar handling. Den er faktisk så standard at du følte at du har sett alt før. Og det har du, men mye mye bedre utført enn dette her.

 

Jeg forventet å se noe sikkelig hefig drage scener og sloss kamp, men han blir bare dragen enn gang og hele den scenen ser du i traileren.....tragisk.

 

 

4/10

Endret av AvidGamer
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...