CypheroN Skrevet 16. september 2008 Del Skrevet 16. september 2008 (endret) Er det "hvor, hva, når" at filmen er en mindfuck? Lurer på om du liker den eller ikke. Den er jo en mindfuck, den kommer opp med ting som får deg til å undre. Scena ved kostymebutikken, dvergejapsene får kjeft, senere er det plutselig greit. WHAT THE..? og Masken på senga til Nicole? ... Kommer ikke på fler. Klønete manus på den lange diskusjonen ved senga, men det er min mening. Har forresten titta mer på filmen i det siste, og vurderer å gi den en 10er. Endret 16. september 2008 av CypheroN Lenke til kommentar
Jan Skrevet 16. september 2008 Del Skrevet 16. september 2008 Er det "hvor, hva, når" at filmen er en mindfuck? Lurer på om du liker den eller ikke. Den er jo en mindfuck, den kommer opp med ting som får deg til å undre. Scena ved kostymebutikken, dvergejapsene får kjeft, senere er det plutselig greit. WHAT THE..? og Masken på senga til Nicole? ... Kommer ikke på fler. Klønete manus på den lange diskusjonen ved senga, men det er min mening. Har forresten titta mer på filmen i det siste, og vurderer å gi den en 10er. Ikke hva som var drøm og ikke drøm og/evt. samfunnets (hemmelige) hierarki? Selv gav jeg den 3/10 om jeg ikke tar grundig feil. Lenke til kommentar
CypheroN Skrevet 16. september 2008 Del Skrevet 16. september 2008 3/10 ? Hvorfor er den da først her ? Lenke til kommentar
Jan Skrevet 16. september 2008 Del Skrevet 16. september 2008 Det sier mye om resten av filmene, hva? Lenke til kommentar
CCola Skrevet 16. september 2008 Del Skrevet 16. september 2008 (endret) Det sier mye om resten av filmene, hva? Det sier litt hvor mye du forstår av filmene, hva? Edit: Når du gir 2001, Shining og Full Metal Jacket under 3, såeh.. Endret 16. september 2008 av CCola Lenke til kommentar
CypheroN Skrevet 16. september 2008 Del Skrevet 16. september 2008 Den beste Kubrickfilmen får en 3er av deg, ja det sier sitt. Lenke til kommentar
Jan Skrevet 16. september 2008 Del Skrevet 16. september 2008 Det sier mye om resten av filmene, hva? Det sier litt hvor mye du forstår av filmene, hva? Litt mer bang 4 bucks jeg, enn Stanley-zZz Lenke til kommentar
CCola Skrevet 16. september 2008 Del Skrevet 16. september 2008 Det sier mye om resten av filmene, hva? Det sier litt hvor mye du forstår av filmene, hva? Litt mer bang 4 bucks jeg, enn Stanley-zZz Du om det. Lenke til kommentar
CypheroN Skrevet 16. september 2008 Del Skrevet 16. september 2008 Tror kanskje Jan har tatt fram TulleJan for denne tirsdagskvelden. Lenke til kommentar
CCola Skrevet 16. september 2008 Del Skrevet 16. september 2008 Det håper jeg inderlig! Lenke til kommentar
vikingkylling Skrevet 16. september 2008 Del Skrevet 16. september 2008 Har endelig sett Dark Knight, men det er meningsløst å anmelde den da det er flere dusin anmeldelser her allerede. Joker er genial, Batman går litt på tomgang og filmen er en time for lang. Ellers grei nok. 6/10 Lenke til kommentar
CCola Skrevet 17. september 2008 Del Skrevet 17. september 2008 Nei. Mener du seriøst at ingen av Kubricks filmer fortjener mer enn 3/10? Lenke til kommentar
Jan Skrevet 17. september 2008 Del Skrevet 17. september 2008 (endret) Stemmer. Hva da? Og hva er det du skjønner som ikke jeg skjønner, CCola? Endret 17. september 2008 av Jan Lenke til kommentar
magnusbe Skrevet 17. september 2008 Del Skrevet 17. september 2008 (endret) Kanskje han bruker ein invertert skala, der 1 er best og 10 er verst. Endret 17. september 2008 av magnusbe Lenke til kommentar
Slimda Skrevet 17. september 2008 Del Skrevet 17. september 2008 Skjer med dere da? Er det ikke lov å ha egne meninger lengre? MÅ vi like filmen fordi den er så "bra"? Lenke til kommentar
magnusbe Skrevet 17. september 2008 Del Skrevet 17. september 2008 Skjer med dere da? Er det ikke lov å ha egne meninger lengre? MÅ vi like filmen fordi den er så "bra"? Det går vel på det evige spørsmålet om objektivitet/subjektivitet. Eg kan forstå at noko har kvalitet, sjølv om eg personleg gjev katten i det. Eg tykkjer det er dumt når folk seier "Denne filmen er den verste nokonsinne - eg tykte den var keisam". Så er det slik at nokon gjev fripass til ein del filmar fordi "alle" meiner regissøren er dyktig, det er sjølvsagt også feil. Men det finst nokre kriterium for kvalitet som gjeld uavhengig av korleis ein sjølv opplevde filmen. Det å seia at filmar som Dr. Strangelove, Full Metal Jacket, A Clockwork Orange etc fortener under tre på ein tiarskala gjev inga meining for meg, i alle fall. Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 17. september 2008 Del Skrevet 17. september 2008 Skjer med dere da? Er det ikke lov å ha egne meninger lengre? MÅ vi like filmen fordi den er så "bra"? Klart det er lov. Ingen har sagt at det ikke er lov. Vi har bare kommentert det. Lenke til kommentar
Slimda Skrevet 17. september 2008 Del Skrevet 17. september 2008 Kommentert det? Han blir beskyldt for å "ikke forstå filmer", samtlige svar ser "ned på han" og blir beskyldt for å ha eller få downs. Ikke akkurat hva jeg ville kalt "Kommentere". Er vel heller direkte mobbing. Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 17. september 2008 Del Skrevet 17. september 2008 Det er fortsatt ikke det jeg vil kalle "å ikke få lov til å ha en mening". Vi driver ikke med fascisme her. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå