Gå til innhold

Mini-anmeldelse av den siste filmen du så


tjalla

Anbefalte innlegg

Er det "hvor, hva, når" at filmen er en mindfuck? Lurer på om du liker den eller ikke. Den er jo en mindfuck, den kommer opp med ting som får deg til å undre.

 

 

Scena ved kostymebutikken, dvergejapsene får kjeft, senere er det plutselig greit. WHAT THE..?

 

og

 

Masken på senga til Nicole?

 

... Kommer ikke på fler.

 

 

Klønete manus på den lange diskusjonen ved senga, men det er min mening.

 

Har forresten titta mer på filmen i det siste, og vurderer å gi den en 10er.

Endret av CypheroN
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Er det "hvor, hva, når" at filmen er en mindfuck? Lurer på om du liker den eller ikke. Den er jo en mindfuck, den kommer opp med ting som får deg til å undre.

 

 

Scena ved kostymebutikken, dvergejapsene får kjeft, senere er det plutselig greit. WHAT THE..?

 

og

 

Masken på senga til Nicole?

 

... Kommer ikke på fler.

 

 

Klønete manus på den lange diskusjonen ved senga, men det er min mening.

 

Har forresten titta mer på filmen i det siste, og vurderer å gi den en 10er.

Ikke hva som var drøm og ikke drøm og/evt. samfunnets (hemmelige) hierarki?

 

Selv gav jeg den 3/10 om jeg ikke tar grundig feil.

Lenke til kommentar
Skjer med dere da? Er det ikke lov å ha egne meninger lengre? vi like filmen fordi den er så "bra"?

 

Det går vel på det evige spørsmålet om objektivitet/subjektivitet. Eg kan forstå at noko har kvalitet, sjølv om eg personleg gjev katten i det. Eg tykkjer det er dumt når folk seier "Denne filmen er den verste nokonsinne - eg tykte den var keisam".

 

Så er det slik at nokon gjev fripass til ein del filmar fordi "alle" meiner regissøren er dyktig, det er sjølvsagt også feil. Men det finst nokre kriterium for kvalitet som gjeld uavhengig av korleis ein sjølv opplevde filmen.

 

Det å seia at filmar som Dr. Strangelove, Full Metal Jacket, A Clockwork Orange etc fortener under tre på ein tiarskala gjev inga meining for meg, i alle fall.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...