Gå til innhold

Mini-anmeldelse av den siste filmen du så


tjalla

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vet ikke helt hvorfor jeg ikke liker norsk film. Det er noe med dialogen og språket. Mulig også fordi jeg er ikke norsk, men jeg føler at de snakker så stivt og kjedelig i norsk film. Norsk sliter med lav ordforråd iforhold til engelsk som har 10 ganger mer ord å ta fra.

 

Så resultatet blir ensidige og laber dialog. Noe som betyr at jeg ikke klarer å leve meg inn i film opplevelsen.

Endret av AvidGamer
Lenke til kommentar
Vet ikke helt hvorfor jeg ikke liker norsk film. Det er noe med dialogen og språket. Mulig også fordi jeg er ikke norsk, men jeg føler at de snakker så stivt og kjedelig i norsk film. Norsk sliter med lav ordforråd iforhold til engelsk som har 10 ganger mer ord å ta fra.

 

Så resultatet blir ensidige og laber dialog. Noe som betyr at jeg ikke klarer å leve meg inn i film opplevelsen.

 

 

Akkurat det samme som jeg sliter med, problemet er at hvis du f.eks leser eldre norske bøker, så finner du fort ut at norsk ER egentlig et ganske stort språk, det er bare at ord rett og slett blir luket vekk.

Dialoger i norske filmer er tørre og kvalmende egentlig (de nyere iallefall), og når man prøver å gjenspeile norsk-ungdom og deres språk, så ender jeg bare opp med å sitte og le.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-D7I5Gr2

Bjørn Sundquist dukker opp i samefilmer og NRK-serier bare han nå.

Han fikk\ga vel bank her om dagen også.

 

Bjørn Floberg er monotom. Og i bortimot alle filmene han er med så sier han følgende.

*Hva gjør du her,egentlig?*

Lenke til kommentar

Kuffs

 

Dette er en actionkomedie som ikke prøver på noe annet en å underholde. Den tar ikke seg selv høytidelig og er stappet med kjappe, morsomme replikker. Monologen, som hovedpersonen gjennom hele filmen har med publikum til tider, er bare brilliant. Filmen er ikke perfekt og har flere feil her og der, men den klarer likevel å underholde. Den er sjarmerende på sin egen måte og er absolutt verdt å se ;)

Endret av Bakke
Lenke til kommentar
Selv synes jeg filmen er en slik mindfuck. Den tuller med hodet ditt. Dette liker jeg.

 

Muligens et knippe merkelige spørsmål; Hvor, hva, når?

 

Alt i alt digget jeg denne filmen sterkt, det eneste som trekker ned er at manuset er til tider litt klønete.

 

Igjen; Hvor, hva, når?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...