CypheroN Skrevet 16. september 2008 Del Skrevet 16. september 2008 Gullalderen vil jeg si var på 60-tallet, og da mener jeg ikke bare Norge. Lenke til kommentar
Programvare Skrevet 16. september 2008 Del Skrevet 16. september 2008 60 og 80 er det generelt beste åra tror jeg. En del 90 og mye bra fra 2k og utover og faktisk. Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 16. september 2008 Del Skrevet 16. september 2008 Jeg liker Varg Veum-filmene. Mest fordi de er castet så bra. Den konstant tørrvittige love/hate dialogen mellom Veum og inspektør Hamre (Floberg), sterke bikarakterer og gode plots. Lenke til kommentar
CypheroN Skrevet 16. september 2008 Del Skrevet 16. september 2008 Har faktisk en Varg Veum film liggende.. Frister ikke å se den, men.. Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 16. september 2008 Del Skrevet 16. september 2008 (endret) Veum er perfekt spilt av Trond Espen Seim, ikke overspilt, men har likevel den der laidback noir-feelingen som Humphrey Bogart gjorde så bra. Endret 16. september 2008 av Bytex Lenke til kommentar
Snurreleif Skrevet 16. september 2008 Del Skrevet 16. september 2008 Trond Espen Seim er vel en av ytterst få norske skuespillere jeg synes gjør en god jobb (av de nyere), iallefall i Varg Veum. Han, Dennis Storhøi(y?) og Bjørn Floberg er vel de eneste norske skuespillerne i nyere filmer jeg ikke har blitt lei av. Lenke til kommentar
CypheroN Skrevet 16. september 2008 Del Skrevet 16. september 2008 Floberg er den beste norske skuespilleren ATM. Han var chill i UNO og Villmark, men i Uro var jeg ikke helt fornøyd. Vet ikke hvorfor. Lenke til kommentar
AvidGamer Skrevet 16. september 2008 Del Skrevet 16. september 2008 (endret) Vet ikke helt hvorfor jeg ikke liker norsk film. Det er noe med dialogen og språket. Mulig også fordi jeg er ikke norsk, men jeg føler at de snakker så stivt og kjedelig i norsk film. Norsk sliter med lav ordforråd iforhold til engelsk som har 10 ganger mer ord å ta fra. Så resultatet blir ensidige og laber dialog. Noe som betyr at jeg ikke klarer å leve meg inn i film opplevelsen. Endret 16. september 2008 av AvidGamer Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 16. september 2008 Del Skrevet 16. september 2008 Floberg blir jo ofte typecastet som sånn passiv-aggressiv psykopat, da. Sånn som alltid er kul på overflata men helt psycho under huden når det gjelder. Lenke til kommentar
Snurreleif Skrevet 16. september 2008 Del Skrevet 16. september 2008 Vet ikke helt hvorfor jeg ikke liker norsk film. Det er noe med dialogen og språket. Mulig også fordi jeg er ikke norsk, men jeg føler at de snakker så stivt og kjedelig i norsk film. Norsk sliter med lav ordforråd iforhold til engelsk som har 10 ganger mer ord å ta fra. Så resultatet blir ensidige og laber dialog. Noe som betyr at jeg ikke klarer å leve meg inn i film opplevelsen. Akkurat det samme som jeg sliter med, problemet er at hvis du f.eks leser eldre norske bøker, så finner du fort ut at norsk ER egentlig et ganske stort språk, det er bare at ord rett og slett blir luket vekk. Dialoger i norske filmer er tørre og kvalmende egentlig (de nyere iallefall), og når man prøver å gjenspeile norsk-ungdom og deres språk, så ender jeg bare opp med å sitte og le. Lenke til kommentar
CypheroN Skrevet 16. september 2008 Del Skrevet 16. september 2008 Floberg blir jo ofte typecastet som sånn passiv-aggressiv psykopat, da. Sånn som alltid er kul på overflata men helt psycho under huden når det gjelder. Som vi liker ham Lenke til kommentar
Halvt horn ost skinka piffi varmt Skrevet 16. september 2008 Del Skrevet 16. september 2008 Floberg blir jo ofte typecastet som sånn passiv-aggressiv psykopat, da. Sånn som alltid er kul på overflata men helt psycho under huden når det gjelder. Som egentlig gjør han ganske kjedelig. Er ikke mye kjekt å se kun "ett ansikt." Lenke til kommentar
DoktorBacon Skrevet 16. september 2008 Del Skrevet 16. september 2008 (endret) Jepp, husker ikke helt hvilken komiker det var, men tok ihvertfall han Floberg på kornet. Spiller jo nøyaktig den samma fyren i det han dukker opp i. Endret 16. september 2008 av DoktorBacon Lenke til kommentar
Bob_3 The Builder Skrevet 16. september 2008 Del Skrevet 16. september 2008 Men han er jo perfekt til rollen, så "if it ain't broke, don't fix it". Nyere norsk film suger, men er som regel verdt å se fordi Floberg er bad-ass! Han spiller dog hoveddrollen i Telegrafisten, som er en litt annen rolle enn det vi er vant med. Lenke til kommentar
CypheroN Skrevet 16. september 2008 Del Skrevet 16. september 2008 (endret) husker ikke helt hvilken komiker det var Bye & Rønning. Endret 16. september 2008 av CypheroN Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 16. september 2008 Del Skrevet 16. september 2008 Floberg er den nye Bjørn Sundquist. Han var også alltid passiv-aggressiv psycho i filmene..nå dukker han ikke opp så mye lengre. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-D7I5Gr2 Skrevet 16. september 2008 Del Skrevet 16. september 2008 Bjørn Sundquist dukker opp i samefilmer og NRK-serier bare han nå. Han fikk\ga vel bank her om dagen også. Bjørn Floberg er monotom. Og i bortimot alle filmene han er med så sier han følgende. *Hva gjør du her,egentlig?* Lenke til kommentar
CypheroN Skrevet 16. september 2008 Del Skrevet 16. september 2008 "Det gikk jo bra, gjorde det ikke det a?" Lenke til kommentar
Bakke Skrevet 16. september 2008 Del Skrevet 16. september 2008 (endret) Kuffs Dette er en actionkomedie som ikke prøver på noe annet en å underholde. Den tar ikke seg selv høytidelig og er stappet med kjappe, morsomme replikker. Monologen, som hovedpersonen gjennom hele filmen har med publikum til tider, er bare brilliant. Filmen er ikke perfekt og har flere feil her og der, men den klarer likevel å underholde. Den er sjarmerende på sin egen måte og er absolutt verdt å se Endret 16. september 2008 av Bakke Lenke til kommentar
Jan Skrevet 16. september 2008 Del Skrevet 16. september 2008 Selv synes jeg filmen er en slik mindfuck. Den tuller med hodet ditt. Dette liker jeg. Muligens et knippe merkelige spørsmål; Hvor, hva, når? Alt i alt digget jeg denne filmen sterkt, det eneste som trekker ned er at manuset er til tider litt klønete. Igjen; Hvor, hva, når? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå