Gå til innhold

Mini-anmeldelse av den siste filmen du så


tjalla

Anbefalte innlegg

men hadde inngangsinntrykket av at dette var en skikkelig fremtidsprofetisk film, og selv om den er dyster og viser et fremtidssamfunn der det meste ser galt ut, ser jeg ikke helt det profetiske.

 

Ettersom vi ikke lever i et samfunn der det meste har gått galt (vi har det sikkert ikke verre enn i 1982), er det ikke rart den ikke fremstår som profetisk.

Jeg synes likevel den kan kalles det, hvis man tenker på robotteknologien vi har (og holder på å utvikle). La oss bare håpe at den ikke blir det i mye større grad.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Iron Man

 

 

Filmen var ganske bra men den kunne vært bedre vis det var litt mer action imo. Følte at han ikke brukte drakten til noe annet enn å teste ut litt små ting.

 

Digget tank "scenen", kom litt ut av det blå når han ble skutt ned og jeg ble litt overrasket.

 

Den hadde fått 9/10 men manglet det lille extra for å og nå helt dit opp.

 

8/10

Lenke til kommentar

American Beauty

 

tn2_american_beauty_2.jpg

 

Endelig har jeg fått sett denne! Hadde veldig store forventninger, som jeg vil innrømme ble innfridd. Utrolig vakker fortelling, som bør bli sett. Kevin Spaceys prestasjon er utrolig bra. Får litt Forrest Gump-feeling over denne og, ingen dum sak dette. Pure love this is. Se den.

 

9.5/10

 

 

Monthy Python And The Holy Grail

 

python2.gif

 

Morsommere enn Life of Brian, som er morsom. Det jeg prøver å si er at denne er veldig morsom. Klassiske poeng og flere slå-seg-til-pannen-scener. Haha, ler bare jeg tenker tilbake. Minnerik.

 

7.5/10

Lenke til kommentar
Monthy Python And The Holy Grail

 

python2.gif

 

Morsommere enn Life of Brian, som er morsom. Det jeg prøver å si er at denne er veldig morsom. Klassiske poeng og flere slå-seg-til-pannen-scener. Haha, ler bare jeg tenker tilbake. Minnerik.

 

7.5/10

 

The Holy Grail er klar 10/10 i min bok. Hver eneste scene (i god Rakk ned på dine favoritter!-ånd: bortsett fra den trojanske-kanin-scenen. Punchlinen der er helt utrolig tam.) er en klassiker, og filmen er stappet med fantastiske detaljer i tillegg til de åpenbare morsomhetene. Og så har den en uendelig gjensynsverdi. For ikke å snakke om den mildt sagt uvanlige dramaturgien.

Lenke til kommentar

Jerry Maguire

 

6/10

 

Støyete og til tider klisjéfylt film som tidvis er underholdende. Tom Cruise tilføyer ikke akkurat noe nytt på CVen her, men han spiller en sikker rolle som det ikke trenges å skrives noe mer om. Morsomt tema med sportsagent som kunne blitt brukt mer, filmen eksploderer aldri.

Grei opplevelse, men den kunne kanskje vært bedre hvis Zellwegger ikke hadde blitt castet og de hadde strøket kjærlighetshistorien.

Lenke til kommentar
American Beauty

 

 

9.5/10[/b

 

Helt enig i karakteren din. Denne filmen er fantastisk, en av mine dramafavoritter. Og det er ikke bare Kevin Spacey, Thora Birch gjør en herlig rolle. "Pure cinema magic" er det eneste man kan si om pose-i-vinden scenen, et av de filmøyeblikkene jeg aldri kommer til å glemme. Og musikken. Jesus, denne er 10/10.

Lenke til kommentar
Monthy Python And The Holy Grail

 

python2.gif

 

Morsommere enn Life of Brian, som er morsom. Det jeg prøver å si er at denne er veldig morsom. Klassiske poeng og flere slå-seg-til-pannen-scener. Haha, ler bare jeg tenker tilbake. Minnerik.

 

7.5/10

 

The Holy Grail er klar 10/10 i min bok. Hver eneste scene (i god Rakk ned på dine favoritter!-ånd: bortsett fra den trojanske-kanin-scenen. Punchlinen der er helt utrolig tam.) er en klassiker, og filmen er stappet med fantastiske detaljer i tillegg til de åpenbare morsomhetene. Og så har den en uendelig gjensynsverdi. For ikke å snakke om den mildt sagt uvanlige dramaturgien.

 

Filmen er helt klart genial, men ingen 10er i min bok.

 

American Beauty

 

 

9.5/10[/b

 

Helt enig i karakteren din. Denne filmen er fantastisk, en av mine dramafavoritter. Og det er ikke bare Kevin Spacey, Thora Birch gjør en herlig rolle. "Pure cinema magic" er det eneste man kan si om pose-i-vinden scenen, et av de filmøyeblikkene jeg aldri kommer til å glemme. Og musikken. Jesus, denne er 10/10.

 

Vet ikke helt hvorfor jeg gir den 9,5 og ikke 10, men hadde ikke den typiske "10er"-følelse. Filmen er uansett helt utrolig vakker. Musikken er 10.

Lenke til kommentar

High Plains Drifter

 

Clint'erns første selvregisserte western, og det er tydelig at fyren har fått sitt av lærermester Leone. Ikke bare har Eastwood valgt en historie og hovedkarakter som minner mye om Dollar-filmene, men mye av klippingen og kameraføringen minner om hva Leone dreiv med. Ikke at dette er noen rip-off altså, historien står godt på egen bein, vi blir gradvis mer interessert i hovedpersonens mystiske hensikter, byens ulike karakterer er godt skildret og vi får dessuten en nokså solid dose med sort humor.

 

Mr. Eastwood leverer absolutt varene.

 

4 +

Lenke til kommentar

Brazil

Etter å ha sett Gilliams glimrende Fear and Loathing in Las Vegas, har jeg sett frem til å se filmen som ofte bli omtalt som hans mesterverk. Brazil må være noe av det mest bisarre jeg har sett. Filmen har en svært god historie, og den er både skremmende og morsom. Dette er en dyp film som inneholder flere symbol og tankevekkende scener. Spesialeffektene er ikke annet enn svært imponerende, og musikken passer perfekt.

Det er liten tvil om at dette er samfunnskritikk på høyt nivå. Gilliam skildrer et samfunn i total oppløsning, preget av fascistiske og kommunistiske undertoner.

 

Fear and Loathing vil nok fremdeles være min Gilliam-favoritt, men dette er utvilsomt også en glimrende film. Anbefales på det sterkeste!

 

8,5/10

Endret av MrBrown
Lenke til kommentar

Night of the Living Dead: The Remake

Tom Savinis nyinnspilling av Romeros zombie-klassiker var for meg en fryktelig unødvendig film. Etter å ha sett orginalen blir denne ikke annet enn kjedelig og uoppfinnsom. Den største, og nesten eneste, forskjellen fra Romeros film var slutten, men Savinis slutt var på ingen måte bedre.

 

Se og nyt Romeros orginale zombie-mesterverk, men styr unna denne!

 

3/10

Endret av MrBrown
Lenke til kommentar

Så faktisk Schindlers Liste på skolen, og synes fortsatt at den var bra. Men burde kanskje se den igjen hjemme en gang for å virkelig nyte den.

 

Men er et par filmer skolen har ødelagt. Og om det ikke er lærerene sine feil, så er det dine medelever sin feil, er liksom ganske kjedelig å bli snakket til gjennom hele filmen :(

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...