Gå til innhold

Mini-anmeldelse av den siste filmen du så


tjalla

Anbefalte innlegg

Dette begynner å bli latterlig... Det kan ikke være så utrolig vanskelig å huske på hvilket karaktersystem de forskjellige brukerne bruker. Det er unødvendig å starte en diskusjon om dette hver gang det blir brukt f.eks terningssystem istedet for x/10. Dersom det bare er oppgitt ett tall, og ikke x/10 så er det i nesten alle tilfeller terningsystemet som er brukt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

For min del av kan folk bruke x av 324 om de vil så lenge de husker å skrive det i vurderingen. :)

 

 

Conan

 

Gode, gamle Arnold på sitt beste. Man kan si hva man vil om actionflmer, men de blir ikke bedre enn de var på 80-tallet med Arnold, Van Damme, Stallone, Lundgren og den gjengen der. Deesuten er Arnold Conan. Ingen andre kommer i nærheten engang. Man skulle nesten tro Robert E. Howard dro frem i tid, så en Arnold-film på 80-tallet, dro tilbake til sin egentid og skapte Conan basert på ham. :p

 

Hadde man kunne gitt karakter til en film utelukkende basert på hovedpersonen ville jeg ikke nølt med å gi denne topp karaktere uansett om det er "av ti", vanlig terningkast, terninger med ti, tolv sider eller hva man nå vil. Dessverre er det nok ikke muilig, men jeg gir den bonuspoeng for den biten likevel. Daniel Radcliffe er Harry Potter og Arnold er Conan.

 

Problemet er resten av filmen. Hvor skal man egentlig begynne? Tja, det begynner med en gammel mann som sitter og snakker om giganter, guder og alt mulig tull til en svært ung Conan og sier han kun kan stole på sverdet. Det er ment å være utendørs på en fjelltopp eller noe sånt, men det er helt åpenbart innendørs. Vanligvis klager jeg ikke på effektene, men denne gangen gjør jeg et unntak. Deretter følger en av de dårligste kampscenene jeg har sett på flere år. Cimmerianerne er ment å være et krigers folk, men disse er bare patetiske bønder som knapt forstår hva sverd er. Ironisk nok, med tanke på bgynnelsen og "du kan kun stole på sverdet". :p

 

Gidder ikke spolere mer av resten av handlingen da den ikke vits å nevne engang. Har du lest en Conan-historie eller sett en actionfilm de siste tretti årene kan du handlingen uansett. Om du må ha Conan kan du heller lese bøkene eller tegneseriene i den rekkefølgen.

 

Vurdering: 2/10 Bonuspoeng fordi Arnold er Conan.

Endret av thecrow77
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817324

For noe tull......Conan fortjener da mer enn 2/10 , det er jo en av Arnolds beste : bra skuespill av JE Jones og Arnold glimter jo med "you killed my family" , replikk sagt med troverdighet imo.....for ikke å snakke om Poledouris musikk som er helt konge !

 

Fine kulisser oxo , heldigvis er den ikke OTT mht humor heller , takk og lov :)

 

Noe Helt Annet 4.5/6

 

Fornøyelig svart komedie med KLM , til tider dårlig skuespill men det er jo ikke KLMs skyld som gjør en meget bra jobb , spes Kirkvaag.....et komedisk geni gikk bort med han :(

Endret av Slettet+9817324
Lenke til kommentar

TBD

 

Har nettopp sett TBD som er regissert av BDP. JH, SJ, AE og HS er hovedroller i denne filmen hvor mysterier og intriger snubler om hverandre. Den er ganske uinteressant fram til siste halvtime hvor forklaringen på konspirasjonene og mysteriene dukker opp. Det hjelper ikke helt og jeg føler at filmen er litt unødvendig, lizz. Plusspoeng for å bruke ekte bilde av TBD i filmen i en scene.

 

Jeg gir den karakter D.

Lenke til kommentar

Fantasia (1940)

 

fantasia.jpg

 

Verdens beste animasjon satt til de beste klassiske symfonier.

 

Fantasia må være Disneys "magnum opus". Dette var den første filmen med stereo-lyd, utviklet fordi Disney ville at publikum skulle føle at de var på en ekte konsert. Fantasia består av 7 separate kortfilmer, som alle er fantastisk animasjon uten dialog satt til klassiske verk av kjente komponister. Toccata and Fugue in D Minor, den første kortfilmen, er helt abstrakt, men en av de beste. Fortsettelsen, Tchaikovskys Nutcracker Suite, er min favoritt, noe av det beste jeg noen sinne har sett innen cinema. Deretter følger den kjente Sorcerers Apprentice med Mikke Mus, forøvrig første gang Mikke ble redesignet til det vi er vant med å se nå. Disse tre første sekvensene er de beste, og videre i "konserten" kommer litt svakere verk, mens det avsluttes med A Night on Bald Mountain / Ave Maria, som igjen bringer frem godfølelsen, en sinnsvakt stemningsfull avslutning.

 

For å sitere Cecil i Shine: Moments of genious. Men også noen svakere perioder.

 

8/10

Lenke til kommentar
TBD

 

Har nettopp sett TBD som er regissert av BDP. JH, SJ, AE og HS er hovedroller i denne filmen hvor mysterier og intriger snubler om hverandre. Den er ganske uinteressant fram til siste halvtime hvor forklaringen på konspirasjonene og mysteriene dukker opp. Det hjelper ikke helt og jeg føler at filmen er litt unødvendig, lizz. Plusspoeng for å bruke ekte bilde av TBD i filmen i en scene.

 

Jeg gir den karakter D.

 

Trodde moderatorene visste bedre enn å fylle opp sine egne forum med slike meningsløse innlegg. Dette sa meg ingenting. Skuffet.

Lenke til kommentar
Trodde moderatorene visste bedre enn å fylle opp sine egne forum med slike meningsløse innlegg. Dette sa meg ingenting. Skuffet.

 

Om du slår opp ordet satire i ordboken vil du forstå mer.

 

Satire eller ikke, fortsatt like meningsløst i en slik situasjon spør du meg. Bekreftet av Dorians innlegg. Dessuten er ironi særdeles vanskelig å oppfatte på nettfora.

Endret av Speik
Lenke til kommentar
For noe tull......Conan fortjener da mer enn 2/10 , det er jo en av Arnolds beste : bra skuespill av JE Jones og Arnold glimter jo med "you killed my family" , replikk sagt med troverdighet imo.....for ikke å snakke om Poledouris musikk som er helt konge !

 

Morsomt, jeg skrives visst offisielle anmeldelser nå? :p

 

Ja, Conan har en og annen bra scene, og som jeg sa ville jeg gitt den toppkarakter om jeg kunne basere karakteren utelukkende på Arnold. Problemet er bare resten av filmen. Jeg anmelder filmen som helhet, og som helhet syntes jeg den var utrolig kjedelig. Derfor så lav karakter.

Endret av thecrow77
Lenke til kommentar

Det er en myte at ironi er vanskelig å oppfatte på et nettfora. Det er vel like lett/vanskelig som i det virkelige liv. Man må se litt konteksten i det hele :)

 

Føler meg oftere misforstått irl når det kommer til bruk av ironi og satire. Det handler vel litt om avleveringen. Op utenlandske fora virker bruken av ironi langt mer utbredt og da er også misforståelsene sjeldnere. Vi er så gravalvorlige vi nordmenn.

 

 

serious.jpg

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-D7I5Gr2

The Mumie 3(den med dragen)

 

Siden sist har Rick O`Connell og fruen vært aktiv i en verdenskrig.

Evolyn har under krigen fått tryne sprengt av og har fått plastisk kirurgi.

For hun har forandrett seg mye siden Mumien 2.

 

Teite og åpenbare repliker,dårlig skuespill og horribelt og oppbrukt ide.

 

"2\10

Lenke til kommentar

Her er noen kjappe anmeldelser av filmer jeg så i helga som jeg ikke hadde sett før

 

Clerks

Vulgær humor. Jaja. Toalett humor. Jaja. Jævlig morsomt, yess sire! Ufattelig morsom film som jeg egentlig ikke skjønner hvorfor jeg ikke har sett før. En god samtale-humor film med absurde situasjoner.

8/10

 

Clerks 2

En liten skuffelse etter å ha sett enern. Mye av toaletthumoren er borte, selv om mye vulgært språkbruk fortsatt preget filmen. Det svakeste med filmen er historien. Litt for kjærlighets-komedie opplegg. Og det rett før slutten blir litt for goodfeeling for meg. Alikevel, det er mye morsomt her, og jeg lo en del, men den når ikke opp til enern lengre enn beltestedet.

5/10

 

Blade Runner - Final Cut

Jeg aner ikke hva som er forskjellig fra denne versjonen og de tidligere versjonene, men det kan da ikke være så mye, eller (det får i så fall andre fortelle meg)? Nok en gang en liten skuffelse. Vet ikke hvor jeg har det fra, men hadde inngangsinntrykket av at dette var en skikkelig fremtidsprofetisk film, og selv om den er dyster og viser et fremtidssamfunn der det meste ser galt ut, ser jeg ikke helt det profetiske. Kanskje jerg er dum og teit og forstår ingen ting, men jeg tar det ikke helt. Men, nå føler jeg at jeg svartmaler vel mye, for denne filmen er på ingen måte dårlig. Godt skuespill, god historie og god spenningskurve, blandet med flotte effekter og en ikke så altfor dum visjon om framtida, gjør at dette var vel brukte penger.

Dog, filmen blir litt dårligere enn ventet pga. forventningene

7/10 (For det ER en god film)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...