Gå til innhold

Mini-anmeldelse av den siste filmen du så


tjalla

Anbefalte innlegg

Christopher Reeve turen forsetter! Film nr 3.

 

Somewhere in Time (1980)

 

SomewhereInTime.jpg

 

Jeg gav en andmeldese av denne noen mnd siden, så jeg gir en kort en denne gangen.

 

Dette er et nokså orginal film, jeg har ivertfall ikke sett et Drama/Romantisk film som benytter seg av tidsreise for å sette handlingen. Til tross at den har et sikkelig "klissete" plakat, så er den ikke et ren jente film. Denne falt glatt inn som en av mine favorit Romantiske filmer.

 

Ei gammel damer kommer opp til han og sier "Come back to me", mange år seinere kommer han over et hotel der han ser et bilde av samme damen i ung alder. Han blir helt oppslukt å finne ut mest mulig om henne, og klarer å finne en metode å resie tilbake i tiden til henne.

 

Filmen har fått et "cult status" blandt romatiske filmer, og de har fan sammlinger hvor folk involvert i filmen pleier å dukke opp. Nokså unik for en film av denne sjanger, og dens fanbase øker hvert år.

 

Reeve gjør et strålende jobb, og viser at han er et allsidig skuespiller.

 

Dersom du ikke har sett denne og liker romatisk filmer så er denne en du ikke kan gå glipp av! Ja, selvom du ikke liker romatiske filmer så tror jeg de fleste vil finne denne interesant og underholdende. Anbefales!

 

8/10

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Nå finnes det ikke noen ren remake av 12 Angry Men, men svært mange med samme overordnede handling. Grunnet all denne kopiering har denne strukturen blitt ganske klisje. Dette ødelegger opplevelsen av å se filmen.

 

Det er sant. Remakes, delvis kopiering eller nye filmer som henter inspirasjon fra klassikere kan ødelegge kraften til orginalen. Men det er vel uungåelig med tiden?

 

The Ox-Bow Incident

 

Westernsjangerens 12 Angry Men kan man vel kalle denne. Henry Fonda er jo også med her, i en litt mer tilbaketrukken rolle riktignok, men fortsatt ladet med noen fete replikker. Historien er enkel, men veldig god, og man trenger ikke være western-fan for å sette pris på dens poenger om hevn og rettferdighet.

 

Den korte spilletiden gjør den også lett å se, selv om jeg skulle ønske man utbroderte litt ekstra ut om enkelte av karakterene, gjorde litt mer ut av klimakset og kuttet ut noen av de få unødvendige elementene som ikke ga historien noe som helst.

 

4

Endret av DoktorBacon
Lenke til kommentar
Det er sant. Remakes, delvis kopiering eller nye filmer som henter inspirasjon fra klassikere kan ødelegge kraften til orginalen. Men det er vel uungåelig med tiden?

 

The Ox-Bow Incident

 

Westernsjangerens 12 Angry Men kan man vel kalle denne. Henry Fonda er jo også med her, i en litt mer tilbaketrukken rolle riktignok, men fortsatt ladet med noen fete replikker. Historien er enkel, men veldig god, og man trenger ikke være western-fan for å sette pris på dens poenger om hevn og rettferdighet.

 

Den korte spilletiden gjør den også lett å se, selv om jeg skulle ønske man utbroderte litt ekstra ut om enkelte av karakterene, gjorde litt mer ut av klimakset og kuttet ut noen av de få unødvendige elementene som ikke ga historien noe som helst.

 

4

 

4/10??? Seriøst? Hjelpe meg....selv gir jeg den 8/10, fabelaktig film.

Lenke til kommentar
Er da ganske åpenbart hvis man leser anmeldelsen.

 

Javel?

 

"Den korte spilletiden gjør den også lett å se, selv om jeg skulle ønske man utbroderte litt ekstra ut om enkelte av karakterene, gjorde litt mer ut av klimakset og kuttet ut noen av de få unødvendige elementene som ikke ga historien noe som helst."

 

Virket nokså negativt, er bare logisk å oppfate det som en 4/10.

 

Men men whatever.

Lenke til kommentar

Tja jo, men han skriver dette først:

 

Westernsjangerens 12 Angry Men kan man vel kalle denne. Henry Fonda er jo også med her, i en litt mer tilbaketrukken rolle riktignok, men fortsatt ladet med noen fete replikker. Historien er enkel, men veldig god, og man trenger ikke være western-fan for å sette pris på dens poenger om hevn og rettferdighet.

 

Bare det kan ikke være en 4/10 ^^

Lenke til kommentar

Tora! Tora! Tora! (1970)

 

Jeg kjøpte denne filmen i god tro. Litt skikkelig krigsaction om angrepet på Pearl Harbour, hell yeah. Men, jeg tok feil. Den første halvannen timen er stort sett japanere som prater og amerikanere som prater, så en halvtime med fly som tar av, og til slutt litt angrep på Pearl Harbour. Når angrepet først begynte var det faktisk litt underholdende, men det tok altfor lang tid før noe skjedde. Skuespillet var vel OK, noen av de japanske skuespillerne var litt stive i praten, men det var kanskje meningen, jeg vet ikke. Nå skal det sies at jeg var dødstrøtt når jeg så denne, så det er mulig det er mer underholdningsverdi her enn jeg fant.

 

TERNINGKAST 3- AV 6

(Ja, jeg bruker terningkastskalaen, saksøk meg)

Lenke til kommentar
(Ja, jeg bruker terningkastskalaen, saksøk meg)

 

lol, og hvem er imot det? Enaste jeg hater er folk som har vansker å skrive hva poenget er ut av.

 

DoktorBacon sitt f.eks var meget forvirrende, linket til imdb.com. Skriver et 50/50% positiv/negativ andmeldese. Trodde naturligiva at hans er 4/10 da, mens andre sier det er 4/6.

Endret av AvidGamer
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...