Gå til innhold

Mini-anmeldelse av den siste filmen du så


tjalla

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Det er stor tvil om hvorvidt vi trenger så store bilder i denne tråden. Er det browseren min som er retarded når det står Reduced: 98% of original size og den er på 778x1100px?

 

Reduced: 65% of original size [ 778 x 1100 ] her

 

 

 

 

Dårlig sammenligning CypheroN. Det er umulig å lure noen til å se Salo på en date. Tittelen, coveret, osv. er litt for avslørende.

 

Bare å ikke vise coveret det :) Det har man sjelden tid til på date.

Lenke til kommentar
Det er stor tvil om hvorvidt vi trenger så store bilder i denne tråden. Er det browseren min som er retarded når det står Reduced: 98% of original size og den er på 778x1100px?

Det spørs vel bare på oppløsningen på skjermen din? Hos meg er det ingen slik reduced boks.(1600x1050)

Så på feil bilde, er redusert til 86% her..

Endret av Scotty
Lenke til kommentar

The Good The Bad and The Ugly

 

dette er en film som ene og alene står og faller på de siste 15 minuttene av filmen, uten de ville filmen vært en midelmådlig film, men avsluttingen er noe av det beste som finnes på film, og den gjør at hele resten av filmen blir kjempe bra. den er treig VELDIG treig, men når man får avsluttingen blir det opplagt at filmen egentlig har sakte bygget seg opp til dette punketet. når man får slutten ved gravlunden. senen der Tuco løper rundt med fantastisk musikk er en av film historiens størte øyeblikk,, og den 3 timer lange filmen avsluttes en av de ultimate duelene på film, de siste 15 minuttene og musikken er det som gjør denne filmen til det den er.

 

10/10

Lenke til kommentar

The Shawshank Redemption (gjensyn)

 

shawshank.jpg

 

Get busy livin' or get busy dyin'.

 

Shawshank vil alltid ha en spesiell plass i filmdelen av hjertet mitt. Det var den filmen som gjorde at jeg ble "mer enn normalt" opptatt av film, og fikk en interesse for DVD-innkjøp, samling osv. Det var kanskje denne filmen som fikk fart i hele filminteressen min.

 

Dette var 4. gangen jeg så filmen, og forrige gang var over et år siden, så jeg var spent på å se om jeg fortsatt så kvalitetene i den etter å ha sett såpass mye annen god film det siste året. Ville den kunne forsvare plassen i hjertet mitt? Svaret jeg fikk var et aldeles rungende "hells to dah yeah". Shawshank ligger for tiden øverst på "folkets filmliste", imdb 250. Og det skjønner jeg, for dette er virkelig "folkets film". Den er drivende fra start til slutt, aldri kjedelig, men samtidig innehar alle de kvalitetene en ekte filmnerd søker: skuespill, manus, musikk, cinematografi, the whole shebang.

 

Shawshank er og blir en herlig, rørende opplevelse!

 

9.5/10

Endret av Speik
Lenke til kommentar
Filmen var litt treig, spesielt for dem som vil ha action all the way, noe Gunfreak (navnet) kan minne om. ^^

 

Men, jeg kjedet meg ikke direkte, og sluttscenen er som Gun sier, absolutt verdt den "ventetiden" som GBU piner oss i :D

 

"Piner?" Uff :p

Piner som i "JEG VIL SE HVA SOM SKJER!!" :p

 

Hmms.

Hele filmen er knall, og sluttscenen en av de best i filmhistorien. Period.

 

Closeupen og musikken skaper den perfekte harmoni.

Endret av CypheroN
Lenke til kommentar
Helt enig med deg, en av mine yndlingsfilmer, men treig er den vel ikke. Mener du treig som i 3 timer lang, eller at det skjer lite på så lang tid, eller?

 

Kjedet meg ikke noe under filmen første gang jeg så den jeg =)

 

jeg mener ikke treig på er negativ måte, er mange treige filmer jeg elsker, once upon a time in the west har jo egentlig samme greie, open range, heat osv.

 

de er på en måte treige på en god måte.

 

men må innrømme at jeg likte filmen bedre andre og treide osv gangene jeg så den da jeg viste hva jeg fikk på slutten.

 

men jeg mener fremdeles at hadde filmen hatt en annen avslutting ville den ikke være den filmen vi elsker i dag, det er ikke sikkert den ville være dårlig jeg tror bare ikke den ville våre SÅ bra som den er

Lenke til kommentar

Jeg har en favorittscene fra fistful of dollars. Det er når en bonde blir desperat og duellerer mot Indio, den konstant hasjrøykende og sinnssyke skurken. Han bruker en spilledåse som trekkes opp, legges på bakken, så skal de skyte når den stopper å spille...helt sinnssykt intenst, når strings begynner å spille sammen med spilledåsa, den går saktere og saktere, klassiske "inn-på-ansiktet" zooms frem og tilbake, klokka stopper. Så bare helt sinnssyk kirkeorgelmusikk helt plutselig, og Indio skyter bonden.

 

Og sluttscenen står faen meg opp mot GBU sin..tøffere entrance enn dette eksisterer ikke. Det geniale er at Clint begynner å gå akkurat når musikken eskalerer.

 

Se filmen hos Youtube

 

Uten Morricone hadde det vært trist.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...