Gå til innhold

Mini-anmeldelse av den siste filmen du så

tjalla

Anbefalte innlegg

The King of Kong (2007)

kong.jpg

En utrolig morsom og underholdene dokumentar om en undersjanger innenfor spillefanatikere. Arcade-spillerne. Gamle 80-talls spill som Pacman og Donkey Kong.

Filmen fokuserer mest på den regjerende mesteren i Donkey Kong, Billy Mitchell (The greatest gamer of all time). Og et nytt ansikt i denne veldig merkelige gjengen geeks. Steve Wiebe, som den eneste på 20 år med nok skills til å utfordre Mitchell.

Må dra inn ett sitat fra filmen her:

-Billy is probably the closest person to being a jedi of any of the players.

Oh intrigene. Herregud... Intrigene. De er som små barn hele gjengen. Og Billy Mitchell er den største klysa jeg har sett. Her er to sitater fra han:

-I've pointed out to Steve (Sanders) that he's the person he is today because he came under the wrath of Bill Mitchell.

-...but competetive gaming, when you wanna attach your name to a world-record, when you want your name written into history, you have to pay the price!

Filmen er som en blanding av Trekkies (1997) og Pumping Iron (1977), bare morsommere. Likhetene med Pumping Iron er faktisk såpass store at jeg mistenker en smule påvirkning i historien fra filmskapernes side for å gjøre filmen mer interessant. Men det funker, så fuck it.

Anbefales på det sterkeste for folk som vil ha et underholdene innblikk i en sær og geeky underverden.

9/10 -

Endret av LunarPoet
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Syns det er så herlig med filmer der geeks bare får lov å være geeks, og så nerdete som de har lyst til uten å tenke "åå jeg skulle ønske jeg var like kjekk og populær som quarterbacken på fotballaget altså!" eller "å guri kan jeg si dette uten å bli upopulær blant de kjekke vanlige menneskene?"

Revenge of the Nerds-serien er sånn. Bortsett fra den siste oppfølgeren, der selve sjefsnerden har vokst opp og blitt A4-menneske og nekter å innrømme at han var nerd før, og svikter sin gamle gjeng. Og i Kevin Smith-filmene er det Jay og Silent Bob som tar seg av nerdebiten, som tegneseriegeeks av en annen dimensjon.

Og det faktum at Billy Mitchell HAR verdensrekorden i Donkey Kong er jo morsomt. Alle i filmen spiller jo seg selv.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar
The Signal

Dritfilm... 3/10

Står på coveret at den fått go kritikk, men når man sjekker etter så er det av helt ukjente anmeldere.

Say again.. Dritfilm

Alle filmene med god kritikk som selges på bensin-stasjoner (utenom blockbusters) har fått god kritikk av "ukjente" sider eller magasiner.

De filmene anbefales egentlig bare spesielt interesserte, og som en skrekk-fan skal jeg selv få sett den filmen.

Lenke til kommentar
Man må da kunne anmelde en film selvom man ikke syntes den er bra? Syntes det blir et godt diskusjonstema når man sier at man ser kvalitetene, men at regissøren ikke har fått det nok spennende at man blir begeistret?

Eller misforstod jeg?

Ja, du misforstod litt fordi jeg var i pirkehumør. Cypheron mente filmen var veldig bra, selv om han fant den kjedelig, altså noe jeg mener er motstridende. Deretter sa jeg at hvis man har en kjip seeropplevelse pga eksterne årsaker, så bør man kanskje ikke anmelde filmen (men det er en annen diskusjon).

The X-Files: I Want To Believe

Jeg er riktignok ikke noen stor X-files fan, men man forventer jo noe av det litt ekstraordinære på mysteriefronten når man kommer over en filmatisering av denne klassiske serien. Og det er her filmen feiler litt, fordi det hele føles ut som en helt streit etterforskingsfilm iblandet litt synske finurligheter og Mulder vs Scully konflikter. Man skulle tro at når man først smeller til med en ny film, så ville man hatt noe mer å fare med enn dette.

X-files uten X-faktor med andre ord.

3

Endret av DoktorBacon
Lenke til kommentar
Anbefales på det sterkeste for folk som vil ha et underholdene innblikk i en sær og geeky underverden.

9/10 -

Helt enig. Jeg så den på Cinemateket her om dagen. Utrolig morsomt å få et gjensyn med Billy Mitchell, Mr. Awesome (Roy Shildt) og resten av gutta. :D

Lenke til kommentar

Contact

Verdensrommet, aliens og den slags er jo fascinerende saker, og introen til Contact er jammen meg noe av det stiligere jeg har sett på film. Etter det går det litt mer på storslåtte Hollywood-skinner, men det ligger jo en interessant sci-fi historie i bunnen her, som toucher spesielt innpå denne "science-vs-faith" konflikten. Desverre tar ikke Contact altfor mange sjanser. En annen regissør, med en litt annen visjon og presentasjon, og jeg kunne kanskje vært solgt.

Jeg satser på at Finchers kommende Rendevouz With Rama er filmen jeg leter etter.

4

Endret av DoktorBacon
Lenke til kommentar

Wall-E

+ Fin animasjon

+ Morsomme mennesker

- Dritkjedelig

- Stjålet soundtracket til 2001

- Irriterende robotstemmer som piper "waallleeeee" og "eeeevvvaaaaa" hele tiden

- Prøver på noe sentimentalt busllhit hele tiden

4/10

edit: - Forfilmen er noe av det værste jeg noen gang har sett. Uten at det har noen innvirkning på karakteren til filmen.

Endret av Programvare
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...