Gå til innhold

Mini-anmeldelse av den siste filmen du så


tjalla

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Foretrekker aboslutt 1-10 systemet. Funker mye bedre. 3/6 kan være 4/10, 5/10, 6/10. Det gir mer bredde.

Ikke om man bruker + og -. Da får man 16 forsjellige karakterer.

+ og - skal ikke brukes på terningkast. :)

 

Bry meg lite om folk bruker forskjellige tall, men de må kunne legge til hva poenget er ut av å bare skrive 5 uten noe 5/6 eller 5/10 er drit plagsomt.

Enig! Man skal klare å lese det ut av anmeldelsen om det 5/10 eller 5/6, men enkelte skriver både negativt og postitivt, og det kan være vanskelig å vite hva de mener. Er jo ikke vanskelig å skriv 3/10, eller 3/6.

Lenke til kommentar
Hvorfor ikke? Det gir jo mer bredde som du sier.

Det skal egentlig ikke brukes, siden det er et terningkast, som slimda sier. Det er ikke mange terninger med + og -. Og jeg skjønner virkelig ikke vitsen med å bruke 3-/6 istedet for 4/10.

1-6 skalaer treninger nødvendigvis ikke å vere ett terningkast. Det kan like gjerne vere en skole skala.

Lenke til kommentar
Herregud folkens, dere henger dere for mye opp i karakteren. Hvis dere faktisk gidder å ta dere bryet med å lese anmeldelsen, så skjønner dere veldig fort hvilken skala som er tatt i bruk!

Right. End of discussion.

De kan det naturligvis, men det er vel også en del folk som ikke leser alle anmeldelsene, men sjekker ut tittelen, året, et par tre linjer fra anmeldelsen og karakteren, om det er noe karakter da.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817324

Drunken Master 5/6 :

 

Mye bedre enn jeg trodde.....Jackie var skikkelig ripped på den tida

 

Jang Lee gjør en ganske bra jobb som bad guy , i RL ville han smadret Jackie totalt dog ;)

 

Heldigvis var det ikke så altfor mye slapstick i denne......

 

Police Story III 5/6 :

 

Jeg synes i grunn manuset på denne er mye bedre enn i I & II....og det er ikke tvil at Michelle Yeoh er et *stort* pluss i denne.....tror neppe Hollywood skuespillerinner hadde gjort sine egne stunts slik som Yeoh !

Lenke til kommentar
Drunken Master 5/6 :

 

Mye bedre enn jeg trodde.....Jackie var skikkelig ripped på den tida

 

Jang Lee gjør en ganske bra jobb som bad guy , i RL ville han smadret Jackie totalt dog ;)

 

Heldigvis var det ikke så altfor mye slapstick i denne......

 

Police Story III 5/6 :

 

Jeg synes i grunn manuset på denne er mye bedre enn i I & II....og det er ikke tvil at Michelle Yeoh er et *stort* pluss i denne.....tror neppe Hollywood skuespillerinner hadde gjort sine egne stunts slik som Yeoh !

 

LOOOOOOOOOL 5/6 for Drunken Master? Er du seriøs nå?

Kjøpte den filmen på VHS for lenge siden, og det er jo en av verdens mest cheesy filmer. Den er ikke mer enn 1, toppen 2/6

 

Kan du begrunne litt dypere hvorfor du synes den var så bra?

Lenke til kommentar

The Ninja Squad

 

Ninjafilm på sitt verste og beste. Aner ikke helt hva man kan si om denne greia her. Selvsagt er det dubbet til engelsk, og vi snakker ikke akkurat topp kvalitet. Skuespillerne er håpløse og historiene elendige. Ja, jeg sier historiene da det teoretisk er to av dem. Tror jeg. For å ta det kort.

 

En gutt har vokst opp som ninja og vender hjem etter mange år (han er i slutten av tenårene, antar jeg). Han har bare vært hjemme en liten stund før noen folk krever inn leie (selv om moren hans eier huset), så da får de vel få litt bank. Etter en stund er søsteren hans kidnappen (aner ikke hvordan) og fyren prøver å få henne tilbake. Det resulterer bare i at hele familien hans blir drept og han prøver å ta hevn. Eller noe sånt.

 

Den andre historien? Aner ikke. Læremesteren til fyren får en advarsel fra en annen om at han andre vil utfordre ham til til tittelen "verdens beste ninja" og dreper en ninja om dagen (uken, måneden, anner ikke helt, men det er ikke viktig) til han gir opp og tar utfordringen. Dette er bare krote scener lagt til nå og da på helt tilfeldige steder. På slutten dukker hovedskurken opp og utfordrer hovedninjaen. De sloss litt, skurken dør (tror jeg, men det er ikke noe blod, klæren er helt fine osv) og vi får slutt teksten.

 

Effektene er en klasse for seg. Folk skyter villt med maskingevær, men det er ikke antydning til ild i munningen på de aller fleste geværene. Ikke er det noe rekyl heller. Folk blir kuttet med sverd, men uten å engang ødelegge klærne. Moren til fyren blit sktut med maskingevær, men blør bare så vidt. Og igjen, klærne er helt fine. De hadde vel ikke nok budsjett til to kostymer til hver skuespiller, antar jeg. :p

 

Litt for lite ninja-action, men ellers latterlig underholdning som nesten er morsomt å se på fylla.

 

Morsomste scene er sluttkampen, og den sier jo sitt. Begge ninjaene holder et sverd hver i sliren, og vi ser tydelig at de kun har ett sverd hver. De kaster sverdet ut av slirene mot hverandre (sverdet glir ut av sliren), men likevel flyr sverdene med bladet først? Deretter tar de hvert sitt andre sverd og sloss? Skurken mister sverdet sitt, så han drar like greit frem et tredje sverd?

 

Vurdering: 3/10 Ninjafilm omtrent uten ninjaer. Hmpf. Det trekker litt opp at de få ninjaene som er her har pannebånd der det står "Nin Ja". Sjefen sjøl har et der det står "Ninja", så vi vet han er tøffest. De andre har jo delt opp ordet. :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...