Gå til innhold

Mini-anmeldelse av den siste filmen du så


tjalla

Anbefalte innlegg

Har ikkje sett den sidan den gjekk på kino, men no har eg HD DVD-utgåva i hylla. Gler meg til å sjå den igjen, serleg etter at eg brukte masse tid på IMDB for å lesa alle teoriane om kva som skjedde etter kinobesøket.

 

Sjølv om mykje var forvirrande, så er det ein av dei filmane som står klarast i minnet, både i replikkar og scener.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

The chronicles of Riddick (2004)

Dette er den eneste rollen Vin Diesel har et ordentlig grep om.

Filmen har masse flott variasjon og introduserer deg for et spennende univers.

Fiendene Necromongers framstilles med en unikhet som gir dem en sjel, og siden dette er en lettfordøyelig actionfilm trengs det ikke stort mer.

 

Filmen åpner stilig med at Riddick blir jaktet ned på en arktisk planet. Senere må han finne en måte å bekjempe Necromongers, som har tatt over hele universet på med sine spesielle krefter.

 

Mange av kampscenene blir desverre ødelagt pga et overbruk av visuelle effekter. Selv om historien i filmen gir enkelte sekvenser en økt spenning, er den fortsatt ikke helt på toppen. Veldig mye blir tatt for gitt at du som seer skal akseptere. Som for eksempel hvor Necromongerne (som ikke nevnes i forgjengeren Pitch Black) kommer fra.

 

Totalt er dette en spennende actionfilm satt i et univers som er over middels interessant.

 

Terningkast 4

Lenke til kommentar

på søndag hadde jeg ligge-i-senga-hele-dagen-å-se-på-film-med-cola dag. så jeg fikk sett det meste av Wes Anderson.

 

Wes Anderson er min favorittregissør og er ekspert på slike merkelige tragikomedier som jeg elsker. jeg er ikke flink på å anmelde fimer, men jeg kan si litt generelt om Wes Andersons filmer.

 

de er koselige, merkelige og søte, men samtidig triste og deprimerende. hver eneste karakter er fascinerende, og han bruker mange av de samme skuespillerene. noen av de han har brukt mest er Bill Murray, Owen Wilson, Angelica Houston og Jason Schwartzman.

 

jeg har hørt noen kategorisere filmene som gørr kjedelige. det tror jeg de kan være for ganske mange, spesielt hvis favorittfilmen din er Transformers.

 

jeg bare skriver en liste over de beste filmene, jeg.

Rushmore

 

The Royal Tenenbaums

 

A Life Aquatic With Steve Zissou

 

The Darjeeling Limited

 

 

alle får terningkast 6 osv

Lenke til kommentar

Men det er jo uansett ganske lett å forstå om de bruker terningkastskalaen eller 10er-skalaen. Det viktigste er jo ikke karakteren, men hva som blir sagt i selve anmeldelsen. Og utifra det skjønner jo man som regel hva slags skala man bruker.

 

Jeg bare så meg trøtt av å se flisespikkere hver eneste gang terningkastskalaen ble brukt nesten.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...