Gå til innhold

Mini-anmeldelse av den siste filmen du så


tjalla

Anbefalte innlegg

Jeg elsker Evil Dead trilogien, men mener den første helt klart er den dårligste. Den er ikke dårlig, men de to andre er langt bedre. Gled deg. :)

 

Men litt morsom trivia: En av de mest kjente sitatene fra Evil Dead3 (Army of Darkness) er "Good? Bad? I'm the guy with the gun.", men den linjen ble fjernet og erstattet med den kjedelige "I ain't that good" i de aller fleste versjonene. ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg elsker Evil Dead trilogien, men mener den første helt klart er den dårligste. Den er ikke dårlig, men de to andre er langt bedre. Gled deg. :)

 

Jepp, denne ga mersmak, og jeg har fått inntrykket fra de fleste hold at de to andre er bedre. Får gå til anskaffelse av 2ern snarest (3ern støver i hylla). Og mer fra Bruce Campbell, for en herlig fyr.

Lenke til kommentar

3:10 to Yuma

Knall Cowboy film med Christian Bale og Russel Crowe i hovedrollene.

 

 

Dette sto på VG.no, og jeg er helt enig.

Herlige greier. Dialogen er litt pretensiøs til Leonard å være, dog, og regissør Margold går seg litt bort i forsøket på å gjøre «3:10 To Yuma» til noe mer enn «bare» en god underholdningsfilm.

 

Filmens første time er simpelthen litt langsom, og Crowe går litt på autopilot. Bale, derimot, beviser at han nå er i stand til å spille så godt som hva eller hvem som helst, og Ben Foster er helt strålende som den kaldøyde psykopaten Charlie Prince. Kvinnene spiller så godt som ingen rolle, men hei - jeg sa jo at denne var gammeldags, hva? Noen stor eller viktig film har «3:10 To Yuma» ikke blitt. Men jeg koste meg.

 

Vurdering 9/10

Lenke til kommentar

3:10 var meget bra syns jeg, bør jo være det med både Crowe og Bale.

 

er litt usikker på om den bedre enn open range, syns femdeles shootouten i open range var bedre.

 

on to other stuff

 

Star Trek Deep Space Nine

 

En serie på 7 sesonger, der de 4 siste er milevis bedre enn de 3 første, de 3 første er treige, med masse anonyme episoder, man ikke legger merke til, fra sesong 4, starter det en krig som varer helt til slutten, og det gjør serien mye bedre, mer action, mer drama. store slag med hundrevis av romskip.

men serien mangler det lille ekstra, mens TNG ikke trengte en krig for å bli bra, den hadde masse episoder som er instance klassikere, måtte de lage en action serie ut av DS9 for at serien skulle bli bra. men man får fremdeles den egene spessielle følelsen bare star trek kan gi.

 

8.5/10

 

Star Trek Voyager

også 7 sesonger, en svakere serie enn DS9, serien er "mindre" i stede for store galaktiske ting fra DS9, skjer nesten alt bare på et skip, men serien har faktisk bedre karakter utvikling enn DS9, i hvertfall på hovedkarakterer, mens DS9 hadde mange gode ikke hovedroller, mangler den karakterutvikling på hovedrollene, men slik er det ikke i Voy, doktor karakteren har kjempe utvikling gjennom 7 sesonger, seven har det gjennom 4 sesonger. men serien har en veldig dårlig avslutting som trekker ned.

 

7.5/10

Endret av Gunfreak
Lenke til kommentar

Akkurat ferdig med 3:10 Yuma selv faktisk. Bale gjør en virkelig god rolle, men syns Crowe er ørlite feilcasta, han blir liksom en dash for "kjekkas" for å være "badguy".

Filmen har god stemning gjennom hele filmen, men blir desverre ikke virkelighetsnær nok.

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
jeg mener Ben Wade kunne sluppet unna mange ganger, og spesielt under de siste scenene...Og det virket på ingen måte som om Dan Evans led noe som helst av å ha kun ett bein

 

7/10 - bra film, men absolutt rom for forbredelser.

Lenke til kommentar
Cachè (2005)

 

Da tok jeg omsider en titt på Haneke, og fyren har åpenbart mer å fare med enn jeg forestilte meg. Spennende thriller, som har mye nerve, men blir litt mindre fengende mot slutten (kan ha noe med at jeg ikke var helt opplagt). I alle fall begynte jeg å kjede meg en timinuttersperiode. Men det gjør ikke så mye.

Etter dette dødpunktet henter filmen seg ganske godt inn, og jeg begynner å ane at alt ikke er som det er ut til å være. Haneke leker med hodet mitt.

Ganske fantastisk egentlig, men jeg tror jeg trenger et gjensyn for å verdsette den ordentlig.

8.3/10

 

Jeg hadde akkurat sett Code Unknown før jeg så denne, og jeg fant egentlig filmen som noe svakere "kopi". Haneke roter som vanlig med psyken i denne filmen, men ikke like mye som i "orginalen".

Lenke til kommentar
3:10 Yuma

 

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
jeg mener Ben Wade kunne sluppet unna mange ganger, og spesielt under de siste scenene...Og det virket på ingen måte som om Dan Evans led noe som helst av å ha kun ett bein

 

7/10 - bra film, men absolutt rom for forbredelser.

 

 

Greia er jo at den godeste Ben Wade endrer innstillig ovenfor Evans senior og junior i løpet av handlingsforløpet, og etterhvert ikke har så lyst å la dem i stikken. Problemet er jo, som jeg nevnte tidligere, at denne karakterutviklinga ikke blir klargjort nok i løpet av filmen. Legger man til dette med beinet til Dan, så blir jo slutten svak i en ellers solid westernforestilling.

 

 

Back To The Future Part II

 

Zemeckis og Gale har slått sammen sine mest fantasifulle ideer og beviser vel at større og mer overdrevent ikke alltid er bedre. Heldigvis setter historien seg gradvis, og stemningen fra originalen kommer sakte, men sikkert tilbake i godt gammelt slag igjen, spesielt når vi får et gjensyn med 1955. Dessuten er det jo vanskelig å gå feil med dette universets fargerike karakterer uansett.

 

4 +

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817324

Hello Dolly 3.5/6 (gode sanger , spes HD....men Funny Girl er suverent bedre , denne hadde tråkige øyeblikk hvor tempoet stoppet opp)

 

Comfort of strangers 5/6 (wow....flott film & veldig fin "mood" (lys-setting , stemning osv).

 

De 4 hovedrollene gjør en bra jobb men Walken stjeler showet totalt , fyr'n er i toppforn i denne.

 

Usikker om jeg vil gi den en 6'er men det er i hvertfall en sterk 5'er , "must see" ville jeg sagt.....

Endret av Slettet+9817324
Lenke til kommentar
Evil Dead 3 er i en HELT annen klasse enn de to første. Her er det større budsjett, masse stop-motion animasjon av døde hærer, og herlig svart humor gjennom hele filmen. Pluss ekstremt bra soundtrack. Definitivt min favoritt i serien.

 

Greit nok det, men erstartt hytten med et slott og zombiene med skjelett, så har du standard Evil Dead. Ikke at det er negativt, selvsagt. ;)

 

Liker man Bruce Campbell kommer man ikke utenom Bubba Ho-Tep. Kort sagt handler den om Elvis på sine gamle dager i kamp mot en mumie. Den er like teit som den høres ut, men på en meget bra måte. Tror neppe noen andre enn Bruce Campbell kunne ha spilt i den. Fyren er genial. :D

Lenke til kommentar

Evil Dead 1+2 er faktisk de eneste filmene jeg har sett hele kommentarsporet på. Det er Raimi og Campbell som sitter og mimrer og forteller om alle scenene, hvor slitsomt det var å sminke han opp så han så skitten og gritty ut bestandig, all sirupen de brukte som blod han hadde i håret hver dag..og ED1 er faktisk ikke tatt opp i en lang session heller, det gikk ofte flere måneder mellom hver gang alle hadde tid til en take, så de måtte prøve å gjenskape scenene hver gang.

 

Kjellern med heksa i er f.eks. en jordkjeller i Raimi sitt hus så vidt jeg husker. Derfor er også kulissene litt feil fra scene til scene, det forteller de også om, såklart..også små kommentarer som

 

"oh, see that guy on the road there? That's Sam Raimi folks"

Lenke til kommentar
3:10 Yuma

 

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
jeg mener Ben Wade kunne sluppet unna mange ganger, og spesielt under de siste scenene...Og det virket på ingen måte som om Dan Evans led noe som helst av å ha kun ett bein

 

7/10 - bra film, men absolutt rom for forbredelser.

 

 

Greia er jo at den godeste Ben Wade endrer innstillig ovenfor Evans senior og junior i løpet av handlingsforløpet, og etterhvert ikke har så lyst å la dem i stikken. Problemet er jo, som jeg nevnte tidligere, at denne karakterutviklinga ikke blir klargjort nok i løpet av filmen. Legger man til dette med beinet til Dan, så blir jo slutten svak i en ellers solid westernforestilling.

 

 

Jaja, det skjønte jeg jo, men måten det ble gjort/ikke gjort på virket ikke troverdig nok. Alt før slutten var glimrende, men det for min del ble det litt antiklimaks mot slutten.

 

EDIT: hadde med et stort tall for meget :)

Endret av Lil-H
Lenke til kommentar

Wall-E (2008): En nydelig, men tilsmusset, perle av en film som absolutt er noe utenom det vanlige i animasjonsverdenen. Dette er Short Circuit møter 2001: A Space Odyssey i tilnærmet stumfilmformat. For her vil filmkjennere komme over en liten bråte med pek og nikk til kjente filmer, da spesielt sistnevnte. Filmen er best i de to første aktene, hvor den nærmest er strippet for dialog og sansene for alvor får utspille seg. Men man får seg en gedigen rett høyre det øyeblikk menneskene dukker opp, da har en forferdelig dårlig og monoton visuell stil som står i sterk kontrast til den nydelige animasjonen som ellers råder. Hvorfor de har valgt slik grell animasjon er jeg usikker på, det blir bare ytterligere forsterket at menneskene i starten av filmen består av ekte (som i ikke-animerte) karakterer. Enda mer absurd er det å se de ekte menneskene i en slags interaksjon med de forferdelig animerte menneskene. Sett i relasjon til historien burde det egentlig vært uvesentlig, men det blir dessverre som en sprekk i ruten. Det er nok for å illustrere hva menneskene har utviklet seg til, men det funket ikke for meg. Det ble for mye. Tale gjør også sitt inntog i denne delen av filmen og river oss ut av den herlige stumfilm-tilnærmingen. Men filmen er rørende, morsom og utrolig søt. Stort sett visuelt nydelig, dette er en film man absolutt sitter og holder damen i hånden i. Den beste animasjonsfilmen som er kommet på et par år. Synd med smusset.

 

8/10

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...