Gå til innhold

Mini-anmeldelse av den siste filmen du så


tjalla

Anbefalte innlegg

Brotherhood of war.

 

Filmen er på mange måter østens svar på saving private ryan, den har mye av det samme, den lider litt av action helt saken, der hovedpersjonene er litt vel gode på det de gjør.

men der SPR feiler, nemelig drama delen, gjør Brotherhood det kjempe bra, i SPR driter jeg i om Hanks dør eller ikke, det samme går for alle karakternene i filmen, mens i brotherhood, bryer jeg meg virkelig, man blir helt revet med i karakternene, og den er veldig gripende, en tåre kommer i øye kroken på slutten der.

Filmen viser også hvor lett det er for kriger å blir grumomheter på grusomheter, først gjør en side noe, eller den andre siden trenger bare tro de gjorde noe, og de gjør noe igjen, og da må andre siden gjøre det igjen og igjen osv.

krigens regler går til helvete og alt det der.

 

VELDIG god film, som bør sees av alle

9/10

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
The Texas Chainsaw Massacre - Rewatch 4 eller 5 eller noe :p

 

En kompis maste om å se denne, så det ble det til. Jeg nektet selvfølgelig ikke, for jeg får ikke nok av denne filmen. Jeg skvetter HVER gang Leatherface dukker opp. Denne filmen er min #2 Horror Movie etter Shining, og det er ikke uten grunn. The Texas Chainsaw Massacre er så syk, bissar og twisted på det at den er stappfull av tyrraniske monstre som nyter å torturere. Dette er en skrekkfilm av beste merke. Tobe Hooper er sjef.

 

9/10

Hvilken version snakker du om? Jeg synst den fra 2003 er best.

Lenke til kommentar
The Texas Chainsaw Massacre - Rewatch 4 eller 5 eller noe :p

 

En kompis maste om å se denne, så det ble det til. Jeg nektet selvfølgelig ikke, for jeg får ikke nok av denne filmen. Jeg skvetter HVER gang Leatherface dukker opp. Denne filmen er min #2 Horror Movie etter Shining, og det er ikke uten grunn. The Texas Chainsaw Massacre er så syk, bissar og twisted på det at den er stappfull av tyrraniske monstre som nyter å torturere. Dette er en skrekkfilm av beste merke. Tobe Hooper er sjef.

 

9/10

Hvilken version snakker du om? Jeg synst den fra 2003 er best.

 

Han never jo Tobe Hooper...er orginalen ja.

Lenke til kommentar

An American Werewolf in London

 

Eg må seia at denne skuffa meg. 7.5 på imdb, mange kommentarar rundt om på nettet om at det er den beste varulvfilmen etc.

 

Eg likte starten, med desse to ryggsekkturistane på heiane i England. Det var stemningsfullt og litt skummelt. Etter kvart som filmen flyttar seg til London let eg meg ikkje skremma, eg vert ikkje interessert i korleis det går. Det er nokre veldig gode scener mot lsutten av filmen, og eg likte Jenny Argutter godt. Men jamt over kjenner eg at eg like godt kunne lete vera å sjå denne. Filmen har nokre kvalitetar, men ikkje nok til at det forsvarer eit kjøp. Effektane er heller ikkje serleg imponerande.

 

4/10

 

post-120053-1219773305_thumb.jpg

Lenke til kommentar

An American Werewolf in London er en av favoritt filmene mine. Den er helt fantastisk. Utrolig effekter for sin tid, og teknikken dem brukte var banebrytende (har bok om effekter som tar opp filmen).

 

Men dessverre mister den dens "magi" til yngre seere som er vant med dagens CGI.

 

Personlig er den filmen en 9/10 hos meg.

Lenke til kommentar
Helt brukbar, men hovedsaklig på grunn av konseptet med den familien. Ellers led den av dårlig skuespill og det faktum at den ikke er spesielt skummel, og en smule mer komisk, sett med dagens øyne.

 

Jeg skal innrømme at jeg ikke har sett originalen, mye på grunn av det som blir sagt i tråden her. Jeg kan tenke meg at TTCM er en film som var skremmende når den kom, men som nå mange år etter har blitt behandlet svært dårlig av tiden. Da er det kanskje likegreit å la være?

Lenke til kommentar
Helt brukbar, men hovedsaklig på grunn av konseptet med den familien. Ellers led den av dårlig skuespill og det faktum at den ikke er spesielt skummel, og en smule mer komisk, sett med dagens øyne.

 

Jeg skal innrømme at jeg ikke har sett originalen, mye på grunn av det som blir sagt i tråden her. Jeg kan tenke meg at TTCM er en film som var skremmende når den kom, men som nå mange år etter har blitt behandlet svært dårlig av tiden. Da er det kanskje likegreit å la være?

 

Uff da, synd du ikke har sett den pga det. Jeg synes den skumlere enn nytt crap jeg. Se den, Bacon.

Lenke til kommentar

Hvorfor ikke bare se den og se om han liker den? Er ikke så fryktelig lenge sia jeg så den, og jeg hadde ikke sett noen gamle (det vil, i denne sammenhengen, 70-talls)-Skrekkfilmer før, så så jeg denne. Jeg kasta Hannibal Rising bak meg og sikla etter TCM som jeg senere kjøpte og satt i hylla.

 

Jeg mener altså, hva taper man på å se den? :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...