Gå til innhold

Mini-anmeldelse av den siste filmen du så


tjalla

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

L.A Confidential

Tøff film - 9/10

 

Wall-E (norsk møkka tale)

Dro på kino på denne og så norsk tale pga den kinoen her ikke ville vise original språket. Men det var ikke så ille pga var vel bare 10% snakking i den eller noe sånt. Uansett så var det en veldig sjarmende og morsom film. Tror jeg må si at det er favoritt pixar filmen min hittil. Filmen hadde også en meget god budskap.

10/10

Endret av BadSmile
Lenke til kommentar

The Bank Job

 

Ganske ålreit "heist" film dette her. Jason Statham er kul som vanlig, og vi får en passelig mengde tråder som nøstes fint sammen i løpet av filmen. Enkel og grei underholdning.

 

7/10

 

Shutter

 

Dette er vel den første remaken av en asiatisk horror jeg har sett, uten at jeg fra før har sett originalen. Det er også den dårligste jeg har sett så langt. Filmen finnes ikke skummel, handlingen er forutsigbar og byr på fælt lite originalitet, skuespillet er midt på treet... En veldig middelmådig film med andre ord.

 

4/10

Lenke til kommentar

3:10 To Yuma

Herrejesus for en film! Bet nagler til siste sekund! Fantastisk skuespill av både Bale og Crowe. Det er ikke uten grunn at de to nevnte er mine favorittskuespillere.

 

Filmen leverer alt en ekte westerfilm skal levere, og mer. Masse action fra start til slutt, og en akkurat passelig dose humor. Mangold's beste film sålangt, og jeg tror det kommer mer bra, for mannen har potensialet til å lage god film, noe både 3:10 og Walk The Line er gode eksempler på. Action, humor, visuelt, dialoger, og musikk, alt stemte fra minutt 1. Herlig!

 

Filmen kommer nok opp på min Top 20/15 liste.

 

9,5/10

Lenke til kommentar
3:10 To Yuma

Herrejesus for en film! Bet nagler til siste sekund! Fantastisk skuespill av både Bale og Crowe. Det er ikke uten grunn at de to nevnte er mine favorittskuespillere.

 

Filmen leverer alt en ekte westerfilm skal levere, og mer. Masse action fra start til slutt, og en akkurat passelig dose humor. Mangold's beste film sålangt, og jeg tror det kommer mer bra, for mannen har potensialet til å lage god film, noe både 3:10 og Walk The Line er gode eksempler på. Action, humor, visuelt, dialoger, og musikk, alt stemte fra minutt 1. Herlig!

 

Filmen kommer nok opp på min Top 20/15 liste.

 

9,5/10

Og en strålende Ben Foster.

Lenke til kommentar

The Fast and the Furious

 

The Fast and The Furious (ultimate turbo edition) er den typen dvd man gjemmer leeengst bak i samlingen, og håper man aldri trenger å ta frem igjen. Desverre var det besøket som fikk velge film denne gangen, så da ble det tough-guy bilfilm med Vin Diesel. Faktisk veldig god underholdning, filmen er stappfull av helt rå scener. Karakterene og historien er noe syltynt og "standard", hollywood-modellen i storform. Blir dog irritert av det tragiske skuespillet til han i hovedrollen.

 

5/10

Lenke til kommentar

Tropic Thunder (2008)

 

tropictraileruj2.jpg

 

Helt grei komedie, levde ikke opp til forventningene. Filmen var "dummere" enn jeg trodde, jeg ventet en mer "god" komedie istedenfor små sketsjer og one-liners hele tiden.

 

Ja den er morsom, og du kommer nok til å le, men humoren er en type "idiot" humor som er helt uorginalt utført og til tider bare kastet inn her og der.

 

"Idiot" humor kan være bra. Filmer som Zoolander og A Night at the Roxbury synes jeg er de beste innenfor denne type humor sjangeren. Men i Tropic Thunder så følte jeg at humoren var ikke av bra kaliber. Altfor forutsigbar handling, og du tydelig kunne se når de skulle komme med vitser.

 

En svakhet med denne typen film er at du må se de når du er i det rette humøret. Mulig jeg ikke var det, men det føltes ut som alt var gjort på sparken...

 

Skuespillerene skriker og hyler hele tiden når de utfører humoren og sketsjene at det blir så overdramatisk at det ødlegger. Det er lite morsom dialog, og mer løping rundt og slår seg type ting.

 

Da filmen var over følte jeg ikke at jeg brukte tiden min fornuftig. Dette er en film som ikke hadde gjort meg noe om jeg aldri hadde sett den. Jeg kunne heller brukt tiden på å rydde leiligheten eller noe.....

 

Den er nok en type "Elsk eller Hat" film. Dessverre falt den mer i Hat delen for meg.

 

4/10

Endret av AvidGamer
Lenke til kommentar
Wall-E (norsk møkka tale)

Dro på kino på denne og så norsk tale pga den kinoen her ikke ville vise original språket. Men det var ikke så ille pga var vel bare 10% snakking i den eller noe sånt. Uansett så var det en veldig sjarmende og morsom film. Tror jeg må si at det er favoritt pixar filmen min hittil. Filmen hadde også en meget god budskap.

10/10

Release dates for WALL·E (2008)

Norway 29 August 2008

 

Er det noe jeg ikke har fått med meg?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817324

Avtalen 1969 4.5/6

 

Omar Sharif tror hans kone er hemmelig prostituert , brukbar film og fine kameravinkler....

 

All fall down 1962 4/6

 

Brukbar denne også men nok en film man vil glemme fort...noe med en bror som kommer ut av fengslet og hans dysfunksjonella familie.....skuespillerne gjør en god innsats , spes Malden synes jeg.

Endret av Slettet+9817324
Lenke til kommentar

Schindler's List (1993)

 

Da fikk jeg omsider sett denne.

Litt redd for at den har blitt hypet for mye, så jeg gikk like gjerne inn med en skeptisk holdning. Og jeg fant særdeles lite å utsette på.

Regien er mildt sagt fjellstø, og det skinner igjennom hvor selvsikker Spielberg er som regissør. Faren var jo at det hele kunne bli litt for Hollywoodsk (det hadde jeg vaffal hørt i forkant), men det er aldri tilfelle, før mot slutten kanskje. Men filmen generelt er nå passelig usminket, og veier opp for alt slikt.

Enkelte scener er hjerteskjærende, men aldri suppete. Man får kanskje banket det over hodet én gang for mye hvor vondt jødene hadde det, men de hadde det ikke så greit uansett, gjorde de vel? Fantastisk prestasjon av Liam Neeson, og Ben Kingsley (som ikke er til å kjenne igjen, jeg så ikke at det var han før to timer (og det takket være en imdb-tur) og Ralph Fiennes er ikke langt unna. Sistnevnte gjør min favorittkarakter i denne filmen.

 

Dette blir ingen ny favorittfilm, men det er umulig å ikke anerkjenne hvor god den er. Derfor slår jeg til med en 9.5/10.

Lenke til kommentar

The Wizard of Oz - 1939

Summary:

Transported to a surreal landscape, a young girl kills the first person she meets and then teams up with three strangers to kill again. - Rick Polito

 

Det er en sær dag når man kommer hjem fra forelesning og føler for å se denne filmen. Det er omtrent 15 år siden sist, men man husker selvfølgelig alle scener og replikker fra utallige referanser. Det var interessant å lese at dette er det som regnes som den mest sette filmen i verden. Den er ihvertfall veldig koselig og underholdende for alle aldre. Det er også svært interessant å se den så mange år senere, og se nye ting. Denne kunne blitt vist på diverse skeptikerforelesninger verden rundt for å vise hvor raskt folk kan bli revet med når en Oz-figur hypes til det overnaturlige. Jeg liker spesielt at Dorothy synger om alle de fantatiske tingene The Wizard gjør, 2 minutter etter hun første hørte om ham (og uten å bli fortalt noe som helst om hva han har gjort).

 

Herlig film.

Lenke til kommentar
Ben Kingsley (som ikke er til å kjenne igjen, jeg så ikke at det var han før to timer (og det takket være en imdb-tur),[/b].

 

Haha, jeg har sett Schindlers Liste 2 ganger og har faktisk ikke oppdaget at Ben Kingsley spilte i rollen som Itzhak Stern før du nevnte det nå. Og jeg som pleier å være nokså god til å kjenne igjen ansikter. Jaja..

Lenke til kommentar

The Texas Chainsaw Massacre - Rewatch 4 eller 5 eller noe :p

 

En kompis maste om å se denne, så det ble det til. Jeg nektet selvfølgelig ikke, for jeg får ikke nok av denne filmen. Jeg skvetter HVER gang Leatherface dukker opp. Denne filmen er min #2 Horror Movie etter Shining, og det er ikke uten grunn. The Texas Chainsaw Massacre er så syk, bissar og twisted på det at den er stappfull av tyrraniske monstre som nyter å torturere. Dette er en skrekkfilm av beste merke. Tobe Hooper er sjef.

 

9/10

Endret av CypheroN
Lenke til kommentar

Dante 01 (2008)

 

Selv med utrolig nedsatte forventninger greide denne filmen å skuffe. Det er uten tvil traileren som er det beste med hele konseptet.

 

Historien er rotete, usammenhengende og ulogisk. De gir inntrykk av at de skulle prøve seg på noe ala 2001, men gav opp midtveis og istedet utvilket ideen en annen rettning. Filmens rene kubiske- og farge-stil fungerer heller ikke særlig godt. Den kubiske stilen virker bare som et mislykket forsøk på å kopiere Cube-filmenes stil, og farge- og lysstilen som et forsøk på å kopiere bl.a. Sunshine.

 

Skuespillerne og karakteren ble også til tider for like. Det var noen ganger vanskelig å skille hvem som var hvem. Dette trekker på ingen måte filmen opp.

 

Jeg gav filmen:

4 / 10

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...