Gå til innhold

Mini-anmeldelse av den siste filmen du så


tjalla

Anbefalte innlegg

A Tale of Legendary Libido (2008)

 

posterphoto54139.jpg

 

Ei dame ber til gudene for en mann, men etter 30 år er hun lei og kaster en flaske på gudsstatuen. Nesen faller av og har en penis lignede form. Det viser seg at den bærer kraften av Libido.

 

Vi kommer til en landsby der alle er svært opptatt av sex.. Menn har blitt myke og har tatt rollene som "sex gjendstander". Damene er kåte og viker ikke fornøyd med mennenes prestasjon i sengen og er stadig etter jakt etter et god ligg.

 

Vi blir kjent med Byeon, han har et svært liten penis og er impotent,Byeon er frustrert og føler seg ikke som noe ekte mann.

 

Byeon får kraften til "libido" fra statuen (hvordan får du se selv). Han blir grådig og tar for mye av den og blir...vel...mer mann enn Ron Jeremy.

 

Mennene må forlate byen for å gå på krig, og Byeon er alene med alle damene....

 

Ikke tro dette en en "skitten" film. Den er av høy kvalitet har til tider elegante scener, og masse nydelig kvinner. Humoren er topp, faktisk utrolig bra. Jeg fikk mye latterkrampe, humor stilen minnet meg mye på Kung-fu Hustle. Filmen tilbyr mye av alt. Kamp, humor, sex, kjærlighet og magi.

 

Må sees!!

 

9/10

 

Traileren er ikke engelsk eller textet, men du får et inntrykk over filmen.

Se filmen hos Youtube

Endret av AvidGamer
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sicko av Michael Moore

 

post-89658-1219537805_thumb.jpg

Jeg vet ikke i hvor stor grad denne filmen er en dokumentar. Men den fikk meg virkelig til å se ting i et annet perspektiv.

Hvis du ikke har sett den, se den ! Og finn ut hvor heldig du er som bor i Norge.

 

Den handler om helsevesenet i USA i forhold til andre land. Og Michael Moore viser hva en privat helsesektor har gjort for de menneskene som trenger hjelp.

 

Dette er den andre filmen jeg har sett av Michael Moore, og den skuffer ikke !

 

10/10

Lenke til kommentar
Noen som ikke har sett den første Pirates filmen? Det hadde tatt kaka. Jeg vet ikke om noen som ikke har sett den.

 

Ringenes Herre er det vel ingen som ikke har sett ;)

 

Har ikke sett 3'ern enda. Gruer meg å se filmen med "de tusen slutter".

 

Har enndelig "drukket" meg til mot..... Ser ikke eventyr filmer, selv om jeg elsker filmer... ;( HØR, HØR har ikke sett Ringenes Herre (kun den første og d var drepen), har heller ikke sett Pirates filmene...... Kanskje litt for gamel kanskje?????

Lenke til kommentar
Pirates derimot, starter ganske kult og spennende, men film Pirates 3 kan nok bare unger bli underholdt av.

 

Den var tåpelig. Ja den er den dårligste at de 3 filmene, men å komme med et slikt kommentar at bare unger blir underholdt av den viser egentlig hvor barnslig og trangsynt du selv er.

 

Å si selv du ikke likte en film er greit, men det er helt unødvendig å angrepe eller fornærme andre.

 

Jeg er 32år og likte Pirates 3....

Endret av AvidGamer
Lenke til kommentar

Bigger Stronger Faster* (2008)

*The side effects of being American

 

bigger_stronger_faster_movie_poster.jpg

 

Mulig det beste dokumentaren jeg har sett ang bruken av anabole steroider og doping.

 

Vi følger Chris Bell og hans mål og drømmen å følge ”The American Dream”. Begge brødrene hans bruker, alle i sport bruker, hvor ligger grensen mellom rettferdighet og å oppnå drømmen?

 

Vi får se alle de klassiske heltene som Arnold Schwarzenegger, Sylvester Stallone, Hulk Hogan og mangen mangen flere og deres posisjon som ”role model”.

 

Dokumentaren er ikke fokusert på kroppsbyggere, vi blir også tatt med på andre sider av sport som også øker prestasjon men er ikke dop. Som Tiger Woods som fikk øyene operert til ”overnaturlig” bra. Samt andre triks som ligger på grensen.

 

Et meget bra dokumentar.

 

8/10

 

Trailer:

Endret av AvidGamer
Lenke til kommentar

The Prestige

 

Denne filmen handler om to illusjonister som engang var kolegaer, men etter en alvorlig ulykke skilte de vei og ble rivaler. Skuespillet er glimrende og handlingen skuffer ikke. Jeg vill karaktisere denne filmen som veldig uforutsigbar og med mange smarte twister. The Prestige underholder deg fra start til ende og glir lett inn på topp 10 hos meg.

 

5-6

Lenke til kommentar

The New World

 

I sin fjerde film, tar Malick sin fantastiske stil til nye høyder. Hans vinkling av naturen er på høyde med Days of Heaven, om ikke bedre. Dette er en av de mest poetiske filmene jeg har sett, og i den første timen fungerer det så det suser. Jeg vil gå så langt som at den første timen er en soleklar tier. Den er utrolig vakker.

 

Det at den tapte seg den andre timen gjør ikke dette til en dårligere film etter min mening. Det er en vanskelig film å se vil jeg påstå. Jeg ser virkelig frem til et gjensyn, så jeg får et fullstendig bilde av filmen. Jeg vil ikke gi en karakter nå, men etter et gjensyn skal jeg se om jeg får ned noe mer vettug.

Lenke til kommentar

Synes The New World gikk litt på tomgang i 2 akt. Visuelt er den derimot nydelig, og mikset med tankefull poesi og den forbudte kjærligheten blir det hele til en veldig vakker historie. Dessuten synes jeg hele nybyggeropplegget var spennende. Som sagt, den mister litt futten i 2 halvdel, men jevnt over en flott opplevelse.

Lenke til kommentar

Nineteen Eighty-Four

Handler om et land i et totalitært styre der ALT blir overvåket, det er kameraer og mikrofoner over alt (Storebror ser deg). Tenker man noe negativt om styre blir det straffet med døden.

Fantastisk bra film

 

8\10

 

Ørneredet (One Flew Over the Cuckoo's Nest)

Handler om en mann som tror han kan unnslippe fengsel ved å late som han er gal. Han blir satt inn på et psykiatrisk sykehus for observasjon.

 

9\10

Lenke til kommentar
Days of Heaven er ganske høyt oppe på den berømte "må se snarest"-lista, men har ikke funnet den til en billig penge enda. The Thin Red Line er en av mine favoritter, så holder Malick-stilen veldig høyt.

 

Mens du er igang, bør du få med deg Badlands også. Hans pre-hiatus filmer er mesterlige.

 

--

 

Vet ikke om jeg likte adapsjonen av 1984 så mye. Jeg foretrekker boka selvsagt, men jeg så ikke mye spor etter den fantastiske atmosfæren i filmen.

Lenke til kommentar
Nineteen Eighty-Four

Handler om et land i et totalitært styre der ALT blir overvåket, det er kameraer og mikrofoner over alt (Storebror ser deg). Tenker man noe negativt om styre blir det straffet med døden.

Fantastisk bra film

 

8\10

 

Ørneredet (One Flew Over the Cuckoo's Nest)

Handler om en mann som tror han kan unnslippe fengsel ved å late som han er gal. Han blir satt inn på et psykiatrisk sykehus for observasjon.

 

9\10

 

Litt av poenget er å komme med personlige betraktninger av filmene du ser. Handlingsreferat finner vi på IMDB.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...