Gå til innhold

Mini-anmeldelse av den siste filmen du så


tjalla

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Enig med CCola. Skal du en gang se Atter En Konge så sørg for å se Extended Ed. Den fyller ut ut de manglene jeg følte kino-versjonen hadde (ifht boka).

Pluss litt diverse stuff, eks noen scener med Munti og Pippin som er meget så morsomme ^^

 

Det frister ikke med fire timer med Hobbit-trasking i kveld.

 

Altså du har falt offer for meningsløs Kevin Smith propaganda.. Historien er jo akkurat den samme som boken, og det var vel ingen som klaget over "tusen slutter" der? Neida, og filmen er awesome.

 

Jeg aner ikke hva Kevin Smith preiker om, dette baserer seg på hva folk på diverse forum har sagt.

Lenke til kommentar
Jeg aner ikke hva Kevin Smith preiker om, dette baserer seg på hva folk på diverse forum har sagt.

 

Tenkte på den LOTR vs. SW-dialogen i Clerks 2 :new_woot:

 

Velvel, jeg er jo fanboy og kanskje ikke den mest objektive i saken. Men for meg er det bare vel og bra at filmen varer og varer. Jeg vil ha mer!

Lenke til kommentar

10,000 BC

 

Pretensiøs, overfladisk drittfilm. Her prøver man å skvise inn så mange settinger og landskap på kortest mulig tid, og rushe gjennom forskjellige kjedelige hendelser. En mangel på en interessant historie, og tilstedeværelsen av platte og endimensjonale karakterer gjør dette til en klein filmopplevelse. 2/10

Lenke til kommentar
10,000 BC

 

Pretensiøs, overfladisk drittfilm. Her prøver man å skvise inn så mange settinger og landskap på kortest mulig tid, og rushe gjennom forskjellige kjedelige hendelser. En mangel på en interessant historie, og tilstedeværelsen av platte og endimensjonale karakterer gjør dette til en klein filmopplevelse. 2/10

Syntes den var en fin kinofilm. Men vil neppe se den på DVD.

Lenke til kommentar
10,000 BC

 

Pretensiøs, overfladisk drittfilm. Her prøver man å skvise inn så mange settinger og landskap på kortest mulig tid, og rushe gjennom forskjellige kjedelige hendelser. En mangel på en interessant historie, og tilstedeværelsen av platte og endimensjonale karakterer gjør dette til en klein filmopplevelse. 2/10

Synst det var litt strengt. Den var ikke direkte uorginal og den kunne by på noen flotte scener. Alt i alt synst jeg det er en grei film, som er vert å få med seg.

 

SNATCH

 

Fatter ikke att jeg ikke har sett denne før, men uansett. Dette er en glimrende film med glimrende skuespillere( spesielt Pitt). Snatch er noe av det morsomste jeg har sett på lenge, plot'en skuffer ikke heller. Genial film.

 

5

Lenke til kommentar

Meh. Den hadde et potensiale når vi snakker om pene scener. Jeg skulle gjerne sett en Malick-ish vinkling av naturen, men i stedet får vi raske, statiske og ytterst kjedelige landskapsbilder som er langt ifra så gode som de kunne vært. Og den utrolig latterlige overbruken av slowmotion ble etter hvert bare absurd. Jeg vil påstå at den er veldig uoriginal.

 

Snatch. er flott :)

Lenke til kommentar

Har kjørt gjennom div musket filmer nå

 

 

Alatriste

En fornøylig film, der man blant annet får se slag fra en tid som ikke ofte vises på film.

største problemet er å høre på spansk i to timer. lyden er også ikke helt på topp, men utrolig hvor mye man får for penga i den filmen, den holder et kjempe nivå når man tenker på at busjettet ikke er så høyt.

 

7.5/10

---------------

Barry Lyndon

Litt treig film, men godt laget, godt drama, kanskje litt vel klassisk kostyme drama.

 

6.6/10

-----------------

The Last of the Mohicans DC

fin fint drama, bra action, indianere er jo altid kult.

eneste problemet er at de britiske soldatene lider av stoormtrooper syndromet.

musikken er jo noe helt for seg selv, og alene gjør filmen verdt å se,

7.5/10

--------------

the Patriot

meh, onde SS soldater kler seg ut som britter drar tilbake i tid og drepe masse "uskyldige" amerikanere, I hate jews Gibson redder USA og alt det der.

alt er egentlig feil i filmen, de kunne like gjerne ha sagt at filmen handlet om en hobbit som skullle ødlegge en ring, uten at det ville påvirket realismen i filmen.

 

3/10

---------------------

Revolution

alt the patriot gjør feil gjør denne filmen riktig, alt er skittent og kjipt, ingen er helt snille eller slemme, helten i Pacinos rolle er mye mer anti krig, en blodtørstige Mel

 

7.5/10

------------------

Master and Commander.

Bøkene er drit kjedelige med filmen er meget tøff, lyden er også helt fantastisk, en liten død periode mitt i filmen, men spillet mellom hovedpersjonene er såppas bra at det ikke skader filmen så mye

 

8/10

-------------------------

Waterloo

filmen føles liksom litt gammeldags, men filmen har såppas mye annet med seg at jeg blir ikke plaget av det, skalaen på filmen er jo enrom, med titusenvis at statister blir det slik, Rod Steiger og Christopher Plummer spillet på mange måter over typsike versjoner av de historiske persjonene de spiller. de kommer ofte med kjente quotes som høres bra ut, men blir litt klisje når man kan historien bak dem.

7.3/10

----------------------

 

The Alamo

 

er bare uker siden jeg så denne sist, men skal jeg gjennom alle muskett filmene mine må jeg jo se denne også,

jeg liker denne filmen mer og mer for hver gang jeg ser den, og jeg har sett den så ofte de siste årene at jeg snart kan den utenatt.

angrepet om natta er blant yndlings slagene mine på film

 

9/10

---------------

 

Glory

Denne filmen har mye bra, den har Matthew Brodericks klare beste prestasjon som skuespiller, Denzel Washington fikk oscar for rollen sin, og det fortjente han, og Freeman er jo altid en fryd å se på film,

veldig gripende drama, slaver som slåss for frihet er liksom den ultimate "good cause" man kan få

8/10

---------------

 

Gods and Generals

her har Ronald F. Maxwell gått av skaftet, og ødelagt en fin bok, sør er et utopia, der slaver blir behandlet som konger og alle spiser frukt hver dag og er snille og greie, og får det hele til å virke som disney land.

Duval som Lee er det eneste høydepunktet.

 

5/10

----------------------------------

 

Gettysburg

4+ timer EPIC, tusenvis at statister som møtte opp firvillig og betale for kost og loshi selv, de har også brukt noen tusen dollar på uniformer og utstyr.

Musikken er slående og det er bildene i filmen også, Tom Berenger som Longsteet, Jeff Daniels som Chamberlaino og ikke minst Sam Elliott som Buford er perfekte i rollene, Er en ren fryd å se denne filmen.

der Ronald F. Maxwell gjorde alt feil i Gods and generals gjorde han ALT riktig i denne filmen, hvorfor han bestemte seg å fucke opp den andre filmen skjønner jeg ikke.

 

10/10

Endret av Gunfreak
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...