Gå til innhold

Mini-anmeldelse av den siste filmen du så


tjalla

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Eg har heller ikkje sett Titanic, men det er så mange referansar til den i populærkulturen at eg trur eg har fått med meg heile filmen lell.

 

Elles føreslår eg at nokon lagar eit system for kva filmar ein bør ha sett elt på alder, slik at ein kan få ein manglande filmdanningskvotient. F. eks. IMDB top 250 delt på alder. Eg har 108 der og er 32 år, min kvotient er då 3.375. Hadde eg vore 14 ville den vore 7.714. Eg måtte sett nesten alle filmane på lista for å få det resultatet. Ein på 67 måtte sett alle filmane for å få same kvotient som meg.

 

Dette er sjølvsagt skrive i fullt alvor.

Lenke til kommentar
I alle årene jeg bodde hjemme, klarte jeg å unngå å se Titanic, selv om det var lillesøster sin yndlingsfilm. Har enda ikke sett hele. Og det er jeg glad for.

Så den på kino. Vurderer kjøpe den om den dukker opp på BD. En god stund siden, nå. Husker dessverre det meste. Klisset henger igjen.

Lenke til kommentar
I alle årene jeg bodde hjemme, klarte jeg å unngå å se Titanic, selv om det var lillesøster sin yndlingsfilm. Har enda ikke sett hele. Og det er jeg glad for.

Så den på kino. Vurderer kjøpe den om den dukker opp på BD. En god stund siden, nå. Husker dessverre det meste. Klisset henger igjen.

Husker kun scenen med han som treffer propellen når han hopper. Hysterisk

Lenke til kommentar

Terminator

 

Filmen er sammen med Die hard den kuleste action filmen fra 80tallet, filmen er utrolig bra til å fortelle det som må fortelles uten å gjøre filmen treig, den er på mange måter en origen story, og de er ofte litt treige, men ikke denne filmen, masse action, tøff og på den tiden orgianl historie. Eneste jeg syns er svakt med filmen er lydene, greit filmen er noen år nå, men syns fremdeles lydene er tamme.

 

En Klassiker 9/10

 

Terminator 2: Jugdement day

 

Kanskje den aller beste oppførlgeren noen gang, ikke bare er filmen bedre enn orginalen, men har noen av de mest minneverdige action senene i filmhistorien. alt klaffer med filmen, det er ikke noe som mangler største problemet med filmen er at den får nesten alle andre action filmer til å se ut som Delta Force.

 

10/10

 

Terminator 3: rise of the machines

Blæh, alle viste vell at filmen kom til å suge, men man ble litt skuffet selv om man ikke forvantet det helt store, det er mye feil med filmen, men den aller største er Loken, mens Arnold er badass i alle 3 filmene, Robert Patrick er badass i T2, og ikke minst Linda Hamilton er badass i T2, hun er jo faktisk en av de definitive action heltinnene.

mens Loken ser ut som en model, jeg kjøper det ikke et sekund at hun er en badass terminator. ikke bare er hun helt feil i rollen, men rollen er også helt feil, etter en flytende robot, er ikke en flytene robot som ogås har et skjellet noe kult, da forsvinner hele poenget med å være flytende, syns det bare blir helt feil, og ikke noe tøft i det hele tatt, når hun også ikke greier å drepe Connor selv, prøver hun å bruke biler til å gjøre en job hun ikke greier selv, snakk om å være en taper robot. jeg er sikker på at blikk mannen fra Oz kunne banke dritten ut av henne.

og når både rollen og hun som spiller den ikke passer inn i filmen i det hele tatt, blir det ikke mye bra ut av det.

 

3/10

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817324

Octagon sugde , var jo så forbanna kjedelig.....Delta Force er jo 1000 ganger bedre , imo.

 

T3 er jo brukbar , har da sett mye MYE verre en det........

 

Sikkert mange folk som ennå ikke har sett Piratesfilmene , for å være helt ærlig er jeg ikke særlig keen på piratfilmer.....jeg har ennå ikke sett Independence Day eller Men in Black ;)

 

Har litt lyst til å se en zombiefilm , selv om de sikkert ikke er det helt store lol ;)

Endret av Slettet+9817324
Lenke til kommentar

DOGMA:

Så denne sammen med 5 kompisser, og jeg ble positivt overasket!

Fine effekter, god historier og en del humor... Av den litt sære amerikanske typen.

Liker du overnaturlige ting, humor (Jay and Silent Bob), himmel og helvete? Da er denne filmen for deg. En god dose action også.

 

9/10

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...