Gå til innhold

Mini-anmeldelse av den siste filmen du så


tjalla

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Atonement

 

Var på forhånd usikker på hvordan denne ville være historiemessig, og veldig usikker på hvordan denne ville havne kvalitetsmessig. Fint å vite at mine to timer ikke var bortkasta.

 

Dette er en fortelling som holder på det personlige i en nokså storslagen 40-tallssetting, en fortelling som jeg etterhvert trodde jeg kunne forutse, men som viste seg å utvikle seg i en annen retning. Filmteknisk er den forøvrig helt ypperlig, og selv om en viss Dunkirk-scene kanskje ikke er representativ for hele filmen, så er den ihvertfall det beste eksempelet på hvor vellagd dette til tider er.

 

Så, da var den fjerde av 2007's Oscarnominerte sett, og godt var det.

 

5

Endret av DoktorBacon
Lenke til kommentar
Er Salò kun en film for voldsfetisjister, eller er det virkelig en god film?

 

Les anmeldelsen jeg linket.

 

Selv synes jeg filmen er en film det er greit å ha sett og for filmen i seg selv synes jeg den er helt middels.

 

Om det er en film for voldsfetisjister eller om det er en virkelig god film må du nesten finne ut av selv ved å se den.

Lenke til kommentar

Selv synes jeg av vold/grusomhet er på sitt beste når den kommer uventet. Derfor blir jeg skjelden sjokkert eller underholdt av det når jeg ser på grøssere. Du vet jo hva du skal se/oppleve.

 

Mørke filmer som har få blodige eller voldlige scener er de mest minneverdige filmene. The Orphanage er en god eksempel på dette, og i mine øyner er den langt mer ekkel en den blodigste splatter filmene.

Lenke til kommentar
Atonement

 

Var på forhånd usikker på hvordan denne ville være historiemessig, og veldig usikker på hvordan denne ville havne kvalitetsmessig. Fint å vite at mine to timer ikke var bortkasta.

 

Dette er en fortelling som holder på det personlige i en nokså storslagen 40-tallssetting, en fortelling som jeg etterhvert trodde jeg kunne forutse, men som viste seg å utvikle seg i en annen retning. Filmteknisk er den forøvrig helt ypperlig, og selv om en viss Dunkirk-scene kanskje ikke er representativ for hele filmen, så er den ihvertfall det beste eksempelet på hvor vellagd dette til tider er.

 

Så, da var den fjerde av 2007's Oscarnominerte sett, og godt var det.

 

5

Defintivt en av de beste filmene fra i fjor.

Lenke til kommentar
Problemet er at volden hverken er særlig grusom eller særlig underholdende. Dermed blir filmen kun kjedelig.

 

Jeg kommer nok uansett til å kjøpe den på Blu-ray da det er en film som er verdt å ha i samlingen.

 

Det innlegget skjønte jeg ingenting av. Hvorfor er filmen verdt å ha i samlingen hvis den bare er kjedelig?

Lenke til kommentar
Atonement

 

Var på forhånd usikker på hvordan denne ville være historiemessig, og veldig usikker på hvordan denne ville havne kvalitetsmessig. Fint å vite at mine to timer ikke var bortkasta.

 

Dette er en fortelling som holder på det personlige i en nokså storslagen 40-tallssetting, en fortelling som jeg etterhvert trodde jeg kunne forutse, men som viste seg å utvikle seg i en annen retning. Filmteknisk er den forøvrig helt ypperlig, og selv om en viss Dunkirk-scene kanskje ikke er representativ for hele filmen, så er den ihvertfall det beste eksempelet på hvor vellagd dette til tider er.

 

Så, da var den fjerde av 2007's Oscarnominerte sett, og godt var det.

 

5

 

Hva betyr karakteren din? Alle andre holder seg til X/10. Er din avgjørelse 5/10 da?

 

Synes det er stressende med folk som kaster inn egne karakter system.

Lenke til kommentar

Noe som er ganske dumt, da jeg ser de hele tiden benytter seg av +/- noe som tyder på at de egentlig har bruk for en mer nyansert skala. De er skap x/10-tilhengere :!:

 

Personlig syns jeg forskjellige skalaer helt greit, selv varierer jeg, bruker ofte xx/100 (%) også.

Endret av Speik
Lenke til kommentar

Notebook

 

Plot:

The movie focuses on an old man reading a story to an old woman in a nursing home.

(imdb.com)

 

En fin film om kjærlighet av den mer lidenskapelige typen, valget mellom trygghet eller kjærligheten (i en partner) og om en "sommerflørt" som ble så mye mer.

 

Ja, filmen er ladd med klisjéer, men kan man egentlig unngå dette når man lager en film om kjærlighet? Jeg har selv kun sett en film som har behandlet emne på en så god måte at dette ikke plagde meg under visning og det er Tim Burtons Big Fish. (den er ikke en kjærlighetsfilm på samme måte, men det er veldig relevant også i Big Fish)

 

Filmen er jevnt over god og det samme kan sies for rolletolkningene i filmen, men jeg synes Joan Allen gjør en god rolle som moren til Allie Hamilton.

 

Selv om filmen er fylt av klisjéer og er veldig forutsigbar er dette en søt og fin "fortelling" om kjærligheten som flyter godt og underholder.

 

7/10 - God

Endret av Xtra
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...