Gå til innhold

Mini-anmeldelse av den siste filmen du så


tjalla

Anbefalte innlegg

Det er 2 store feil med serien, 1 for mye bannig, 2 det tyske hardwareet et feil farge.

Hva med denne? Den rev jeg håret mitt av.

 

Factual errors: In "Why We Fight", Lewis Nixon talks to his men on a day dated as April 11th and tells them that Hitler committed suicide in Berlin. Hitler actually shot himself on April 30th.

 

sant, men jeg fikk meg faktisk ikke med meg den før jeg så serien for ente gang.

 

er mye lettere å legge merke til at halftacken og kanoner er gråe når de skal være gule med cammo

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Alt kan nitpickes, og endel historiske "fakta" er for ordens skyld høyst åpen for diskusjon. Menneskets historie er grovt sett like korrekt nedtegnet som en gjennomsnittlig menneskelig hukommelse. Som sier sitt.

 

Uansett så kommer det an på om feilene anses som relevant. Hva farge på utstyr angår så er det for bagatell og uvesentlig å regne slik jeg ser det. Det er verre om noen sitter på eksamen og svarer feil dødsdato på Hitler fordi de baserte kunnskapen på en tv-serie. :)

Lenke til kommentar
Alt kan nitpickes, og endel historiske "fakta" er for ordens skyld høyst åpen for diskusjon. Menneskets historie er grovt sett like korrekt nedtegnet som en gjennomsnittlig menneskelig hukommelse. Som sier sitt.

 

Uansett så kommer det an på om feilene anses som relevant. Hva farge på utstyr angår så er det for bagatell og uvesentlig å regne slik jeg ser det. Det er verre om noen sitter på eksamen og svarer feil dødsdato på Hitler fordi de baserte kunnskapen på en tv-serie. :)

 

kommer litt ann på hva slags historie man er ute etter, jo mer du zoomer inn på noe jo vanskligere blir det å finne "sanheten"

 

men det er visse ting som kan sies med sikkerhet, et slag skjedde på den dagen osv. da det finnes så mange skilder og så mange tusen mennesker som tokdel at med mindre det er en kjempe konspiriasjon igang er det sikkert.

 

faktisk når jeg leser bøker om slag i moderne tid er det overanskene mye man vet med relativ sikkerhet.

det og det regimentet angrep det regimentet osv. på den tiden var raportene overaskende detaljerte, men man må rote i arkiv for å finne dem, pga. viss man bare tar skade raportene som feks. napoleon offentligjorde blir det feil da det bare er propaganda, du må ned å finne raporten til obersen for de forskjellige regimentene for å finne mer realistiske tall, det varierte også veldig fra land til land, mens de britiske og franske raportene om regiment og battaljoner var ganske nøyaktige, var de russiske enten fraværende eller bare tullball.

og jo større slagene ble jo mer usikkerhet er det bland hvor mange som døde skadde det var.

 

mens slag i spania ofte hadde gode raporter på hvor mange som døde, ville slag på kontintet variere med så mye som 15 000 fra forskjellige skilder

Lenke til kommentar

V for Vendetta

 

Jeg måtte se filmen etter diverse tips fra venner og forum, og jeg ble ikke skuffet. Første rose (Hoho) går til regissør James McTeigue. Fantastisk klippet, filmet og koreografien (spelling?) var herlig visning. Måtte se domino-scenen par ganger grunnet musikken og rett og slett en fantastisk scene generelt.

 

Filmen var ikke som jeg hadde forventet meg, da jeg aboslutt ikke hadde forventet en superheltfilm, selvom jeg hadde lest noen omtaler hvor de påpekte dette. Tror jeg må se filmen minst en gang til for å få med meg alt som er.. Virkelig mye info på de 2 timene filmen rullet i DVD'en. Det skal sies at jeg storkoste meg hele veien.

 

9/10

 

Ehh, du postet akkurat det samme på forrige side også?

Det må være en feil. Jeg kom akkorat ut av godstolen! :p

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817324

Hjortejegern 6/6

 

Det er sjelden jeg gir en 6-er men denne filmen er helt konge , de Niro i sine glansdager :D

 

Hele filmen er spekket med flotte scener , litt skummelt når Mike skyter hjorten med et skudd eller når Mike har fått nok av Stans evindelige gunner som han drasser på hele tida *he he*

 

Manuset er genialt , liker måten han fører kameraet på f.eks i den scenen hvor Mike løper for å redde Axel som har satt seg fast i bowlingrenna ;)

 

Veldig trist at dette ble Cazales siste film , de måtte slåss for å få ha han med i filmen.....han var dødssyk med beinkreft :(

 

Dette var også filmen som satte Christopher Walken på kartet.

 

Faktisk bare et lite stykke nord for det fjellet der de filmet (i staten Washington) ligger den canadiske byen Hope , hvor Rambo ble filmet...bet ya didn't know that ;)

Endret av Slettet+9817324
Lenke til kommentar

Batoru Rowaiaru

 

En god metafor på livet. Et sykt stykke film. En gjeng kinesiske tenåringer blir fanget og satt ut på en øy, de får beskjed av læreren sin (de er en klasse) at for å komme hjem må de drepe de andre. Altså, den som overlever får dra hjem. Dette er altså en Teenage-gore-fortelling om kinesiske unger og psykopater. Filmen var greit underholdene i og med at historien er ganske tynn. Hørt at denne var veldig disturbing men kan ikke si meg så enig. masse skyting og drap var det vaffal. ;)7/10

Lenke til kommentar
Batoru Rowaiaru

 

En god metafor på livet. Et sykt stykke film. En gjeng kinesiske tenåringer blir fanget og satt ut på en øy, de får beskjed av læreren sin (de er en klasse) at for å komme hjem må de drepe de andre. Altså, den som overlever får dra hjem. Dette er altså en Teenage-gore-fortelling om kinesiske unger og psykopater.

 

Kina, Japan, kven bryr seg - dei ser like ut alle saman... :ermm:

Endret av magnusbe
Lenke til kommentar

Wall-E - Terningkast 6.

 

Filmen skildrer på en måte, den farefulle ferden vi mennesker har, og vår forsøpling av planeten, og hva det kan ende opp med.

På en annen måte, skildrer den kjærlighet, humor og det som vi så godt kjenner Pixar for.

 

Filmen er fullspekket med skjønn grafikk, geniale handlinger og et rivende sterkt innhold.

 

Annbefales for enhver ungdom og voksen. (en MUST for de som allerede liker Pixar-filmer)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...