Gå til innhold

Mini-anmeldelse av den siste filmen du så


tjalla

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
SP passer best i korte episode-doser ja. Blir lei av å se mange episoder på rad på DVD også.

 

Men så falt jeg av lasset etter season 3 ellerno og.

Er jo ikke før sesong 5-6 det virkelig tar seg opp.

 

Stemmer det der, ja! South Park var og er en virkelig glimrende serie. Alle de temaene de tar opp, og hvordan det utføres

 

Nå er det lenge siden jeg har sett Bigger Longer and Uncut, men denne får nok hvertfall en 8/10 hos meg. Hvem digger vel ikke at Bill Gates blir skutt på direkten?

Ikke lenge til resten av sesong 12 starter forresten.

Lenke til kommentar

Der Untergang

 

Handler om Hitlers siste dager og er utført på en herlig måte. Aggresjon til tusen av Hitlers skuespiller, kjempefine og varierte karakterer.

8,75/10

 

 

The Machinist

 

Handler om en maskinarbeider som lider av søvnløshet i over ett år og begynner å lure på sin egen eksistens. Litt mindfuck-film, men jeg elsker Christian Bale og denne filmen var litt skremmende. Alt i alt en helvetes bra film med smart handling.

 

9/10

 

 

Independence Day

 

The aliens are coming and their goal is to invade and destroy. Fighting superior technology, Man's best weapon is the will to survive.

Et sinnsykt herlig action-sci-fi-eventyr med svære eksplosjoner og masse kule historier flettet sammen i en stor.

 

8,5/10

 

 

Saving Private Ryan

 

For min del, er dette tidenes mest voldelige og beste krigsfilm. Skildrer og viser alle krigens brutale sider, men en god porson humor ved siden av.

 

10/10, en av mine favorittfilmer

 

 

The Usual Suspects

 

Herlig thriller jeg ikke likte første gang jeg så den, men dette var andre visning og nå forsto jeg alt og alt klaffa helt. Kevin Spacey er en av mine favorittskuespillere og gjør en kjemperolle.

 

8,5/10

 

 

De Andres Liv

 

Denne er veldig spesiell. Den handler om en tysk agent, Weisler som jobber for STASI som overvåker folk for å finne ut om deres ulovligheter og liv. Weisler finner et par og merker at han blir mer og mer besatt av livene deres og etter hvert begynner å få medfølelse for de. Mer skal jeg ikke røpe.

Utrolig gjennomført film, med flott dialog og en del spenning.

 

8,25/10

 

 

Ichi the Killer

 

Japansk, kinesisk, koreansk tortur-gore-jævelskap. Masse blod og gørr, slik jeg liker det. Bra film, med herlig avslutning.

 

8/10

 

 

Falling Down

 

Jeg hadde nok litt for høye forventninger til denne, men den leverte en fin film om en mann som går til krig mot hverdagen og alt den byr på. Alle som ser filmen får nok lyst til å gjøre det samme som han gjør her. Noen partier var utrolig bra og noen litt skuffende. Ble litt skuffet fordi den ikke var like voldelig som jeg hadde trodd og litt over slutten. Bra film alt i alt.

 

En sterk 7,5/10

 

 

Jurassic Park

 

Et bra eventyr om dinosaurer og diverse. Lillebroren min storkoste seg utrolig med denne og det forstår jeg, fordi den er litt rettet mot hans målgruppe, men alt i alt en fin film.

 

6,5/10

 

 

Braindead

 

Gore-zombie-helvete. Går glatt på lista over tidenes mest underholdende filmer. Mer enn nok blod og gørr, og jeg og kompiser gapskratter av enkelt partier.

 

10/10, for underholdningen.

 

 

Oldboy

 

Veldig spesiell asiatisk galskap. Masse brutale scener og den kan også være litt trist. Selv blir jeg både sjokkert og limt fast foran skjermen. En veldig gripende film.

 

9/10

 

 

Das Boot Uncut

 

Das Boot er en av mine favorittfilmer, så jeg tenkte at jeg fikk gi Uncut en sjanse også. Utrolig bra som vanlig. Jeg var ikke spesielt glad i ubåtfilmer før denne, men denne er en av tidenes beste filmer.

 

10/10

 

 

Waiting...

 

En herlig pervers komedie, med søte jenter og masse forskjellige personer. Jeg lo gang på gang og tviler på at denne filmen svikter noen gang.

 

7,5/10

 

 

Cube 2, Hypercube

 

Denne filmenb var en liten oppgradering fra Cube og jeg likte den veldig godt. Hauger med mindfucks og skremmende øyeblikk. Alt i alt en polert Cube med nesten like dårlig skuespill som forrige.

 

7,5/10

 

 

Evan Almighty

 

Steve Carell, som er en av mine favorittskuespillere leverer denne rollen som Noah (ja, som i Noahs ark!). Fin komedie med utrolige fine og morsomme øyeblikk. Nydelige dyr og roller.

 

7,25/10

 

The Musketeer

 

Fikk ikke med meg hva filmen handla om elns, men var noen kule fektescener, ellers ingen storfilm.

 

3,5/10

 

 

Fracture

 

Mhhh, saftig rettsaksdrama-thriller. Slikt digger man og Ryan Gosling og Anthony Hopkins er perfekte skuespillere her. Alt i alt en jævla god film.

 

7,75/10

 

 

Persona

 

Ingmar Bergman har reggisert denne filmen, og jeg likte Sjuende Innseglet. Denne derimot var litt annerledes. Denne ble jeg faktisk litt redd av, masse sjokkerende og ekle bilder. Lydeffekter og closeup av kvinneansikter. Fantastiske prestasjoner av samtlige skuespillere. Det er utrolig spennende å se hvordan de to karakterene utvikler seg, og mer kan jeg ikke røpe.

 

En karakter klarer jeg ikke gi, fordi jeg aner ikke om jeg likte filmen en gang.

 

 

 

Det var vel alt for denne uka så vidt jeg kan huske. Mulig noen filmer jeg har glemt, men det får så være. :p

Endret av Programvare
Lenke til kommentar
The Machinist

 

Handler om en maskinarbeider som lider av søvnløshet i over ett år og begynner å lure på sin egen eksistens. Litt mindfuck-film, men jeg elsker Edward Norton og denne filmen var litt skremmende. Alt i alt en helvetes bra film med smart handling.

 

9/10

 

Du mener vel Christian Bale?

 

h_doh1.gif

 

Selvsagt.

 

edit: Blanda nyeste Hulken og denne, siden begge jobber på en fabrikk.

Endret av Programvare
Lenke til kommentar

Tigerland

 

Colin farrel i hovedrollen som "Bozz". En ung og livsglad voksen som ikke vil til vietnam. På treningsleirene gjør han ting man skulle trodd han kun gjorde på puur F, men etterhvert henger ting sammen og man fatter hvorfor han er der. Alt i alt en veldig bra film, men gode linjer og replikker fra starten. Colin spiller jævlig bra, noe jeg syntes han alltid gjør. De fleste andre spiller også veldig bra. Denne filmes anbefales på det sterkeste!

 

9.5/10

Lenke til kommentar

Deliverance

 

En herlig villmarks-thriller med OK skuespill av Voight og Reynolds. Det er i den senere tid laget mange slike filmer, men at "Deliverance" fremdeles peker seg ut som en av sjangerens klassikere, er forståelig når man ser den. Filmen holder seg godt mtp alder, selv dagens filmer klarer sjelden å mane fram samme spenningsfølelsen. Til tider føles den litt treg, men dette bygger også opp under spenningen.

 

6,5/10

Lenke til kommentar
Saving Private Ryan

 

For min del, er dette tidenes mest voldelige og beste krigsfilm. Skildrer og viser alle krigens brutale sider, men en god porson humor ved siden av.

 

10/10, en av mine favorittfilmer

Oi. Den endte opp med halvparten her. Virkelig middelmådig og suppete krigsfilm.

 

 

Så Eternal Sunshine of the Spotless Mind i går. Jeg hadde hørt så mye bra om den.

- Jim Carrey kan ikke bare komedie!

 

Nei. Han spilte seg selv, bare uten koffein i kroppen.

 

Et par interessante filmtriks i filmen. Merkelig nok fenget det tekniske mer enn historien. Det ble kanskje litt mye rot her og der med flashbacks, noe som satte en demper på det vakre. Dette her er troligvis en elsk/hat-film. Historien fenget ikke, selv om idéen var god.

 

Pluss for "noe annet" og filming, men historien, som såklart er viktigste del feilet. Kanskje den ikke skulle være så utrolig nydelig, jeg leita iallefall etter det...

 

6/10.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...