Gå til innhold

Mini-anmeldelse av den siste filmen du så


tjalla

Anbefalte innlegg

Hellboy (2) and the golden army

 

Meh... Orker nesten ikke å begrunne særlig. Dette var noe gjennomsnittlig, lett forglemmelig skvip.

 

Jeg synes hele Hellboy universet er helt uinteressant. Det fenger liksom ikke. Denne var merkbart dårligere enn den første filmen.

 

Hellboy må stoppe en ond prins fra fortiden, fra å bruke den hemmelige robothæren til å drepe alle mennesker. Gjennom filmen hinter de allerede til enda en film, siden Hellboy sin skjebne ikke ligger hos menneskene.

 

Og blablabla, Hellboy er så ensom og annerledes, og det er så synd på han atte. Dakar lille djevel med stygg hånd.

 

Filmen er fylt med kopier av scener du har sett i andre filmer, og det henger ikke på greip. Ingenting med denne filmen gjør det.

 

To nevnverdige ting som er morsomme å få med seg er å se den onde prinsen bruke et spyd i en flott kampscene. Og det nye tilskuddet i spesialstyrken, Kraus. En orginalt designet karakter som består av teleplasma (ser ut som røyk) og kan kontrollere alle fysiske objekter, når han ikke gjør det holder han til i en lufttett drakt som gir han en fysisk tilstedeværelse.

 

Disse to opplevelsene tilsvarer de to prikkene på terningen:

 

Terningkast 2

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Edit: Jeg er forsåvidt veldig fascinert over at en film som inneholder så mye action, ikke har en eneste intens eller engasjerende actionssekvens. Hva er hemmeligheten Lucas?

 

Blasfemi!

 

Revenge of The Sith er noe av det mest intense og gripende man finner der ute. Phantom Menace er en så som så film, men Attack of The Clones og Revenge of The Sith er fantastiske, 8/10 begge to.

Lenke til kommentar

Garden State (2004)

 

Dette er filmen Zach Braff (ja J.D. fra Scrubs) har regissert, skrevet og er hovedrolleinnehaver i.

 

Jeg var litt skeptisk, da jeg kun har sett han i Scrubs.

 

Filmen handler om hva som skjer når Andrew (Braff) kommer hjem igjen til sin mors begravelse etter å ha vært borte fra familien i 9 år.

 

Filmen har likhetstrekk med f. eks Little Miss Sunshine i og med at den tar for seg en "ødelagt" familie og de store temaene i livet.

 

Filmen er frisk og original, men den mister mye av "dampen" etter omtrent én time. Før det er den fantastisk herlig og "egen". Soundtracket i filmen er herlig og inkluderer blant annet Coldplay og The Shins.

 

Zach Braff og Portman gjør gode roller, men som nevnt bikker det over i det vante spor etter ca 1. time av filmen. Jeg følte liksom at jeg hadde sett det før og da gjort på en enda bedre måte.

 

Filmen er absolutt ikke dårlig, den er bare ujevn. Pluss for et herlig soundtrack og en rekke gode biroller. Filmen passer også rett inn på en date.

 

Da lander jeg på en vurdering på 7,5/10.

Lenke til kommentar
Edit: Jeg er forsåvidt veldig fascinert over at en film som inneholder så mye action, ikke har en eneste intens eller engasjerende actionssekvens. Hva er hemmeligheten Lucas?

 

Blasfemi!

 

Revenge of The Sith er noe av det mest intense og gripende man finner der ute. Phantom Menace er en så som så film, men Attack of The Clones og Revenge of The Sith er fantastiske, 8/10 begge to.

 

Jeg har akseptert at historiene ikke vil engasjere meg i historien i like stor grad som andre folk, ettersom jeg tross alt ikke er den aller største SW-fanen (eller i fantasy generelt). Derfor setter man sin lit til at actionsscenene, som det jo er mye av, vil gjøre nytten. Men det er jo så lite intenst og generisk, hvor alt bare sier "woosh woosh" i glattpolerte dataspillaktige områder hvor man hopper fra den ene sekvensen til den andre uten å føle at hovedpersonene er i fare en eneste gang. Den kaotiske musikken som støyer i bakgrunnen hjelper heller ikke mye på. Lucas burde definitivt skaffet seg actionkoordinator som vet hva han driver med.

Endret av DoktorBacon
Lenke til kommentar
Edit: Jeg er forsåvidt veldig fascinert over at en film som inneholder så mye action, ikke har en eneste intens eller engasjerende actionssekvens. Hva er hemmeligheten Lucas?

 

Blasfemi!

 

Revenge of The Sith er noe av det mest intense og gripende man finner der ute. Phantom Menace er en så som så film, men Attack of The Clones og Revenge of The Sith er fantastiske, 8/10 begge to.

 

 

:hmm:

 

Og de gamle filmene bare 9-10'ere da eller? Eller liker du de nyeste best?

Lenke til kommentar
Garden State (2004)

Filmen er frisk og original, men den mister mye av "dampen" etter omtrent én time. Før det er den fantastisk herlig og "egen". Soundtracket i filmen er herlig og inkluderer blant annet Coldplay og The Shins.

Morsomt, er omvendt med meg. Jeg synes at etter en treg start(30 min-ish), så tar Garden State seg opp til et fantastisk nivå, og blir en søt, varm, rørende, god og herlig komedie, som gjør at følelsene befinner seg i grenseland mellom tårer og latter.

Lenke til kommentar

Doomsday (2008)

 

B00195FUD2.01.LZZZZZZZ.jpg

 

OK, la meg først si at dette er ikke noen bra film i den forstand at du vil ikke oppleve et bra plott, magisk skuespilling, og tankeoppvekende dialog. MEN dette er et film du må nesten se, nettopp fordi den er så underholdende og morsom!

 

Filmen er en blanding av Madmax, LOTR filmene og Resident Evil. Helt seriøst! Og filmen legger ikke skjul på at den er insperert av filmene. Du kjenner igjen hvilkne scener er tatt fra filmene. Ressisøren har tydligvis hatt det sikkelig morro med denne filmen.

 

Handlingen er enkel. Et virus er ute, og friske folk lager et beskyttet by med svære vegger og våpen rundt for å holde ute de som er infected.

Men etter mangen år started de utenfor veggen/byen å utvikle motstand til viruset, og ryktet er at "lederen" Dr. Marcus Kane (Malcolm McDowell) har laget en Kur.

De som har levd innenfor veggene har ingen motstand til viruset, og den har begynt å dukke opp blandt dem, så de vil naturligvis ha kuren.

 

Eden Sinclair (Rhona Mitra) blir sendt ut på oppdrag å hente informasjon om kuren. Og her starter eventyret. Masse action og typiske "militær" dialog og humor.

 

Filmen pumper inn med musikk på samme stil som filmen A Knight's Tale gjorde. Fete scener med fengende musikk for "kulhets faktor". Virkelig morsomt!

 

Filmen tar seg ikke seriøs. Den hopper fra en scene/setting til en annen, og presenterer noe nytt hver gang. Den er bloding og nådeløs på brutalitet. Dette er gode greier!!

 

 

Denne karakteren er bassert på om dette er et "bra" film.

6/10

 

Denne karakteren er bassert på hvor morsomt jeg hadde det mens jeg så på denne filmen.

8.5/10

 

Anbefales dersom du liker Mad Max filmer, vold, og er ute etter noe flipp morro! :thumbup:

 

Trailer:

Endret av AvidGamer
Lenke til kommentar
Edit: Jeg er forsåvidt veldig fascinert over at en film som inneholder så mye action, ikke har en eneste intens eller engasjerende actionssekvens. Hva er hemmeligheten Lucas?

 

Blasfemi!

 

Revenge of The Sith er noe av det mest intense og gripende man finner der ute. Phantom Menace er en så som så film, men Attack of The Clones og Revenge of The Sith er fantastiske, 8/10 begge to.

 

 

:hmm:

 

Og de gamle filmene bare 9-10'ere da eller? Eller liker du de nyeste best?

 

De er 8'ere de også, bortsett fra Empire som fikk 9.

Lenke til kommentar

Sympathy For Mr. Vengeance

 

Skuffet!

 

Store forventninger som aldri ble innfridd. En til tider kul film, men den slet med å holde på oppmerksomheten gjennom brorparten. Et par "wow"-scener, men det var ikke nok liksom, da resten av filmen var veldig treg. I tillegg fikk jeg aldri den store sympatien for han deaf and dumb-karen, var en del uutnyttede momenter og for lite bakgrunnshistorie.

 

5/10

Lenke til kommentar
The Phantom Menace var "WOW" første gang. Elska den nesten. Men falt ned på 5/10 etter en del visninger.

 

De to andre i del 1-3 er bare blæh.

Er Phantom over de to andre? :dontgetit:

 

SW 1 = 3/10

SW 2 = 5/10

SW 3 = 6/10

SW 4 = 9/10

SW 5 = 8/10

SW 6 = 7/10 (Falt etter Haydens opptreden)

Endret av Jan
Lenke til kommentar

Ganske enig med deg, da Anakin som ung ikke har noe med hva faren til Luke var.

Den personen vi ser på slutten vil være så langt unna Anakin at det ikke gir mening.

Ikke bare fysisk, men også psykisk. Det at han har blitt "snill" igjen forandrer ikke fysikken hans.

 

Men uansett så synes jeg det blir ALT for dumt å droppe en karakter pga en tresekunders opptreden i en film. Hadde det dreid seg om en pokeman i The Dark Knight så hadde jeg skjønt det, men det her blir for sært for meg.

Lenke til kommentar

Min Star Wars er slik:

 

4 (originalen altså) - 10/10 Epic

5 - 10/10 Epic

6 - 10/10 Epic

1 - 7/10 Tapt seg, men fortsatt SW for alle penga

2 - 8/10 Jævlig rått med Yoda i kamp, kriginga, nydelig film i grunn

3 - 8,5/10 Rå CGI og haugevis med action og lyssabler som slår mot hverandre.

 

star-wars-series.jpg

 

edit: Og ja, jeg er SW-fanboy til tusen :p

Endret av Programvare
Lenke til kommentar

For å ta det bare ett steg mer Off Topic, vet du hvor det går an å få kjøpt en sånn plakat som det bildet ditt? Har lyst på en Star Wars plakat, men synes ikke det passer seg med kun en film på veggen, og alle seks tar sin plass.

 

Alle på en plakat derimot ville jo vært uber.

Lenke til kommentar
For å ta det bare ett steg mer Off Topic, vet du hvor det går an å få kjøpt en sånn plakat som det bildet ditt? Har lyst på en Star Wars plakat, men synes ikke det passer seg med kun en film på veggen, og alle seks tar sin plass.

 

Alle på en plakat derimot ville jo vært uber.

 

Hadde det bildet jeg posta over vært å få kjøpt i plakat hadde jeg slått til på flekken. Skal leite litt jeg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...